Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми
Дошкільне дитинство – це період засвоєння, становлення і розвитку фонетичної, граматичної та лексичної правильності мовлення, що є найвагомішим досягненням даного періоду. Саме в дошкільному віці дитина оволодіває рідною мовою як засобом пізнання та способом специфічного людського спілкування. Психофізіологами доведено, що дошкільний вік є найсприятливішим для оволодіння мовою: до 5 років дитина засвоює звукову систему рідної мови і усвідомлює звуковий склад слова (Д. Ельконін), до 4,5 року засвоює основні граматичні форми та відмінкові закінчення (О. Гвоздєв)[7], з 5 років дитина оволодіває монологічним мовленням (С. Рубінштейн).
У Базовому компоненті дошкільної освіти визначено перелік знань, вмінь та навичок дитини у межах освітньої лінії «Мовлення дитини» з урахуванням компетентністного підходу, що вимагає від вихователів, вчителів - логопедів пошуку нових форм, методів, технологій мовленнєвого розвитку, які б забезпечили ефективність навчального процесу. Недостатня кількість наукових розробок з питань навчання дітей правильного вживання та розуміння дітьми прийменників зумовили вибір даної теми.[1]
Проблема вивчення особливостей граматичної структури мовлення, а саме – вживання дітьми дошкільного віку прийменників досліджувалась у науково методичній літературі в декількох аспектах. В. П. Глухов, О. М. Корнєв, О. О. Леонтьєв, Т. М. Ушакова досліджували лінгвістичний аспект даного питання, А. М. Богуш, Н. В. Гавриш, О. М. Гвоздєв – лінгво-дидактичний, Р. Є. Левіна, Н. С. Жукова, Р. І. Лалаєва, Т. Б. Філічева, О. М. Мастюкова – логопедичний, Д. Б. Ельконін, О. М. Шахнарович – психологічний. Особливості засвоєння дошкільниками прийменників досліджувала К. Л. Крутій [3] [5].
Мета випускної роботи – теоретично обґрунтувати і перевірити методику активізації прийменників у мовленні дітей дошкільного віку.
Об'єкт випускної роботи: прийменниково-відмінкові конструкції як структурний компонент граматичної будови мови дітей дошкільного віку.
Предмет випускної роботи: зміст логопедичної роботи по формуванню навичок використання прийменниково-відмінкових конструкцій у дітей дошкільного віку.
Завдання випускної роботи:
• здійснити теоретичний аналіз філософської, лінгвістичної і психолого-педагогічної літератури з проблеми формування прийменникових конструкцій у мовленні дітей дошкільного віку;
• вивчити особливості вживання дітьми дошкільного віку прийменників;
• розробити критерії засвоєння дітьми прийменників;
Методи вивчення проблеми випускної роботи: опрацювання науково-методичних джерел, аналіз, узагальнення, структурування інформації.
Структура випускної роботи: робота складається з вступу, основної частини, висновку, списку використаних джерел та додатків. Основна частина складається з двох розділів