Зразок роботи
ВСТУП. АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ.
Діти завжди і всюди у тій чи іншій формі спілкуються з природою. Зелені ліси і луки, яскраві квіти, метелики, жуки, птахи, звірі, хмарини, падаючий сніг, струмочки, навіть калюжі після літнього дощу — все це привертає увагу дітей, радує їх, дає багатий поживок для розвитку.
Ігри в лісі, на лузі, на березі озера чи річки, збирання грибів, ягід, квітів, догляд і спостереження за тваринами і рослинами викликають у дітей багато радісних переживань. Протягом усього життя зберігає людина згадку про річку, в якій вона купалася в дитинстві, про галявинку, на якій збирала квіти. З уваги до природи, з прихильності до місця дитячих ігор виникає і розвивається любов до свого краю, до рідної природи, до Батьківщини виховується почуття патріотизму.
Забарвлення, форма і запах квітів і плодів, спів птахів, дзюрчання струмка, плескіт води, шелестіння трави і сухого листя, скрипіння снігу під ногами —усе це дає можливість дітям відчути природу і може служити багатим матеріалом для розвитку у них естетичного почуття, сенсорного виховання.
Набуте в дитинстві уміння бачити, відчувати природу такою, якою вона є насправді, викликає у дітей глибокий інтерес до неї, розширює і поглиблює їхні знання, сприяє формуванню характеру й інтересів. У цьому нас переконують біографії багатьох учених — дослідників природи (К. А. Тімірязєва, І. В. Мічуріна), письменників, художників і композиторів (О. С. Пушкіна, М. М. Пришвіна, І. І. Левітана, П. І. Чайковського)[6].
Ознайомлення дітей дошкільного віку з природою є засобом створення у їхній свідомості реалістичних знань про навколишній світ, заснованих на чуттєвому досвіді.
Відсутність у дітей знань, які правильно відображають дійсність, нерідко призводить до виникнення у них різних неправильнихуявлень, які часто є причиною жорстокого ставлення дітей до тварин, знищення ними жаб, їжаків, корисних комах . Це не тільки завдає шкоди природі, а й негативно впливає на психіку дітей, породжує в них жорстокість. Виправити уже наявні неправильні уявлення значно важче, ніж створити нові, правильні. Ось чому дуже важливо, щоб діти вже у дошкільному віці дістали правильні відомості і уявлення про природу.
Для того щоб діти правильно розуміли явища природи, необхідно спрямовувати процес сприйняття ними природи. Без спілкування дітей з природою і широкого використання її в освітньо-виховній роботі дитячого садка не можна розв’язати завдання всебічного розвитку дитини — розумового, естетичного, морального і фізичного.
Мета курсової роботи –теоретично вивчити особливості ознайомлення дітей дошкільного віку з тваринами та проаналізувати експериментально-дослідну роботу з питань ознайомлення дітей з тваринами в умовах ЗДО.
Об’єкт курсової роботи – процес формування уявлень дошкільників про тварин.
Предмет курсової роботи - педагогічні умови для вирішень завдань ознайомлення дітей дошкільного віку з тваринами
Завдання курсової роботи – вивчити особливості формування у дітей дошкільного віку понять про тварин.
Методи: теоретичні (аналіз науково — методичної літератури); емпіричні (педагогічний експеримент, вивчення результатів проведеної дослідницької роботи дітей раннього віку).
Робота складається зі вступу, двох розділів, списку використаних джерел та додатків.