Розвивальні технології в сучасній освіті (ID:1217141)
Зміст
Вступ ……………………………………………………………………………
РОЗДІЛ 1. Сутність розвивальних технологій навчання у педагогічній теорії ………………………………………………………….……….
1.1 Сутність розвивального навчання…………………………………………
1.2 Розвивальні технології навчання…………………………………………..
1.3 Способи реалізації технології розвивального навчання…………………
РОЗДІЛ 2. Розвивальні форми, методи та технології навчання в системі сучасної освіти ……………………………………………………………...
2.1 Нестандартні форми та методи навчання у системі розвивального навчання В.В. Ельконіна Д.Б. Давидова……………………………………………..
2.2 Принцип розвивального навчання у педагогічному досвіді роботи вчителів…………………………………………………………………………………
2.3 Впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес…………………………………………………………………………………..
Висновки ……………………………………………………………………………...
Список використаної літератури …………………………………………………
Додатки ………………………………………………………………………………..
Додаток А. Вправи для «розумової гімнастики»……………………………………
Зразок роботи
Вступ
Прогресивні зміни в українському суспільстві вимагають особливої уваги до гармонійного розвитку творчої особистості, формування високоосвічених людей із яскравим характером, здатних приймати виважені рішення в складних умовах сучасності, усвідомлювати глобальні та національні проблеми людства та прагнути відіграють важливу роль у вирішенні цих проблем. Це вимагає від суспільства обличчям до людей, обличчям до особистості людини, прагнення сприяти поступу й розвитку національної освіти. Відповідно до українського «Закону про освіту» основними принципами її розвитку є створення умов для всебічного розвитку здібностей, талантів і всебічного розвитку кожної особистості; гуманізм; демократизація освіти; пріоритет загальнолюдських цінностей.
Проблема розвивального навчання формується давно. Формування є результатом вирішення взаємозв'язку між навчанням і розвитком.
Взагалі слід зазначити, що різноманітні факти про розвиток учнів у процесі навчання викладені в працях багатьох видатних учених. Однак справжні механізми розвитку школярів у процесі навчання не виявлені.
Прагнення постійно оптимізувати навчальний процес призвело до появи нових і вдосконалених методів навчання на різних рівнях і з різною спрямованістю. Подальший їх розвиток пов’язаний з напрямком реалізації сучасних концепцій виховання та навчання.
Суттєвою особливістю сучасних інноваційних процесів у сфері освіти та навчання є їх технологізація – суворе дотримання змісту та послідовності етапів впровадження інновацій.
Найбільше значення воно має у виробничій діяльності, де технологія трактується як сукупність знань про способи і засоби обробки матеріалів, мистецтво володіння процесом. Основними особливостями цієї технології є стандартизація, уніфікованість процесу, можливість ефективного та економічного тиражування відповідно до заданих умов. Технічний процес завжди передбачає певну послідовність операцій з використанням необхідних засобів (матеріалів, інструментів) у конкретних умовах, прийнятних для української мови.
Актуальність питання розвивального навчання в школі зумовлена тим, що розвиваюче навчання орієнтує навчальний процес на можливості дітей та їх реалізацію, а значить, ефективніше розвиває здібності учнів.
Об’єкт дослідження показує важливість розвивального навчання в системі освіти – Система розвивального навчання за В.В. Давидов і Д.Б.Ельконін.
Сучасне розуміння розвивальної педагогічної думки підготовлено тривалим дослідженням світовою педагогікою стилів і методів навчання, які найбільшою мірою сприяють розвитку пізнавальних здібностей дітей і особистості в цілому. Метою курсової роботи є дослідити та проаналізувати сучасні розвивальні технології навчання в освітньому процесі. Для здійснення мети, маємо виконати такі завдання:
Обгрунутвати сутність та зміст розвивального навчання;
Охарактеризувати розвивальні технології навчання;
Дослідити способи реалізації технології розвивального навчання;
Дослідити нестандартні форми та методи навчання у системі розвивального навчання В.В. Ельконіна Д.Б. Давидова;
Проаналізувати принципи розвивального навчання у педагогічному досвіді роботи вчителів;
Дослідити впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес.
Інші роботи з даної категорії: