Зразок роботи
Актуальність теми. Позашкільна освіта – це виховна діяльність, яка здійснюється різними закладами для дітей та молоді в школі. Будинки творчості, клуби, дитячі натуралістичні станції, центри екології та природи, а також звичайні школи та дитячі садки без матеріальної бази, за рахунок завзятих педагогів, які працюють за підтримки сучасної науки і техніки, забезпечують студентам з поглибленою освітою та допомогти визначити ту чи іншу сферу знань, інтересів і здібностей у тій чи іншій професії.
Позашкільна робота спирається на знання та практичні навички, набуті під час навчання. Але основною його метою є збагачення та поглиблення знань, набутих у позаурочний час за індивідуальними інтересами. Ця система освітніх процесів покликана забезпечити кожній дитині можливість гармонійно розвивати свої здібності у вільний від навчання час.
Якщо у дитини природний інтерес до природи, то позашкільна освіта має всі умови для подальшого розвитку: раннє систематичне навчання за індивідуальними планами, своєчасна участь у самостійних дослідах і наукових роботах, участь в олімпіадах, фестивалях, конкурсах, виставках. Активні методи та організаційні форми позашкільної освіти дозволяють кожній дитині гармонійно розвивати свої здібності у вільний від навчання час. Навчальний процес у позашкільних закладах будується на певних загальних принципах. Гуртки, клуби та секції різного профілю, що працюють за курсами відповідних профілів, з плинністю, відмінною від шкільних предметних курсів, допомагають учням поглибити знання з окремих предметів, отримані в школі, готують їх до практичної та наукової професійної діяльності.
У позашкільних закладах працюють групи різних професій, і діти та молодь можуть вивчати свої улюблені предмети для задоволення або поглиблювати свої знання у вільний час. Проблеми сучасної освіти хвилюють усе наше суспільство. Це пов’язано не лише з необхідністю серйозної модернізації галузі, а й з різноманітністю бачень, оцінок стану освіти та шляхів підвищення якості. Суспільство і держава прагнуть зберегти і розвивати все краще відповідно до загальної тенденції соціально-економічного і політичного розвитку, яка визначає найближчу і далеку перспективу нашого суспільного прогресу. Якісна освіта в сучасному розумінні має відповідати вимогам постіндустріального суспільства для кожного. Розглядаючи інтерактивні технології навчання як інновації, слід пам'ятати, що будь-яка технологія загине, якщо ті, хто її справді втілює, не розглядатимуть її як цілісну систему єдиних компонентів і зв'язків. Основним змістом системи інноваційної освіти позашкільних навчальних закладів є співпраця та творча діяльність педагогів і дітей, педагогів і гуртків, що впливає на навчання як процес формування особистості, її свідомої діяльності, її свідомості, самоорганізації.
Предметом курсової роботи є позашкільні навчально-виховні заклади освіти.
Об’єктом курсової роботи є особливості організації навчального процесу в позашкільних освітніх закладах.
Метою курсовою роботи є дослідження форм та методів організації навчально-виховної діяльності в позашкільних закладах освіти.
Завдання курсової роботи:
Дослідити стадії становлення позашкільної освіти в Україні та система позашкільної виховної роботи;
Дослідити позашкільні навчально-виховні заклади та їх види;
Проаналізувати форми організації навчально-виховної діяльності в позашкільному навчальному закладі;
Дослідити нетрадиційні та інтерактивні методи організації навчально-виховної діяльності
Структура курсової роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел.