Зразок роботи
ВИСНОВКИ
Виявивши особливості застосування ігрових технологій на уроках фізичної культури в Новій українській школі, ми дійшли таких висновків.
1. З’ясовано значення ігрових методів у фізичному вихованні молодших школярів. Встановлено, що впровадження інноваційних технологій в освітній процес дає учням можливість навчитись керувати своїми емоціями, діями та рухами, досягати гармонії тіла та розуму. Доведено, що незамінним способом виконання комплексу взаємопов’язаних завдань виховання особистості школяра, розвитку його різноманітних рухових здібностей і вдосконалення вмінь і навичок є ігровий метод, який сприяють не лише формуванню ру¬хових умінь і навичок, але й надають уч¬ням можливість самовираження. Підкреслено, що використання ігрового і змагального методів у фізичному вихованні з учнями молодшого шкільного віку дозволяє формувати у них інтереси і схильності до певних видів фізичної активності. Зазначено, що існує велика кількість різноманітних ігрових технологій, які ми класифікували за різними критеріями.
2. Виявлено особливості реалізації ігрових технологій у концепції НУШ, в якій зазначається, що з-поміж безлічі інтерактивних технологій особливе місце посідає ігрова діяльність (гра), як засіб гармонійного розвитку, що унікальність гри забезпечує можливість зробити цікавою і захопливою не тільки рухову активність учнів на творчо-пошуковому рівні, а й буденні навчальні кроки. Підкреслено, що різноманітні форми ігрової діяльності на уроках фізичної культури у НУШ сприяють: розвитку дрібної моторики і просторового уявлення; розвитку кмітливості і швидкості реакції; тренуванню реакції, уваги, пам’яті; розвитку логіки та дедукції; засвоєнню форм букв, цифр, геометричних фігур; створенню дружньої атмосфери; урізноманітненню рухової активності оптимізації навчальної інформації; підвищенню психоемоційного стану, зокрема прояву чуття задоволення й радості; підвищенню мотивації до фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи. Зауважено, що наслідком цього стане зміцнення здоров’я учнів, поліпшення функціональних можливостей організму, формування мотиваційних установок на фізичний і духовний розвиток.
3. Проаналізовано стан вивчення теми дослідження в науковій літературі, коротко охарактеризовано деякі підручники, методичні посібники, статті, присвячені питанням застосування ігрових технологій на уроках фізичної культури в НУШ.
4. Виявлено фізіологічні особливості учнів молодшого шкільного віку. Підкреслено, що їхньому фізичному розвиткові сприяють рухи: бажання бігати, лазити, стрибати, просто рухатись – фізіологічна потреба дитини, пов’язана з розвитком м’язів. Виявлено, що серцевий м’яз дитини у віці 7-8 років ще слабкий, тому наявні різкі коливання частоти пульсу, порушення ритму скорочень серця іноді через зовсім незначні причини. Водночас серце швидко пристосовується до фізичних навантажень. Зроблено висновок, що вміле використання фізичних вправ є чудовим засобом зміцнення серцево-судинної та м’язової систем.
5. Розкрито методику організації та проведення спостереження, для чого були використані засоби контролю фізичного виховання та методи, що дозволили отримати об’єктивну картину розвитку фізичної підготовленості та стану здоров’я дітей початкової школи. зазначено, що дослідження проводилося в третьому класі багатопрофільного ліцею «Інтелект» упродовж неповного навчального року (з вересня 2024 р. по березень 2025 р.), в взяли участь 25 школярів (11 дівчаток і 14 хлопчиків). Зазначено, що для тестування для оцінки фізичних можливостей учнів третього класу були обрані вправи: присідання, піднімання ніг на поперечині, біг на 30 м, перехід із упору присів в упор лежачі та назад. За виконання вправ ставилися оцінки відмінно, добре, задовільно. Проведені дослідження виявили переважання задовільних показників, що свідчить про необхідність активізації процесу фізичного виховання. Одним із напрямів для цього обрано застосування ігрових технологій на уроках фізичної культури. У період з вересня 2024 р. по березень 2025 р. в досліджуваному класі були використані ігрові вправи, рухливі ігри, естафети, спортивні ігри у спрощеному форматі.
6. Наведено результати спостереження та окреслено шляхи покращення стану фізичного розвитку учнів. Констатовано, що застосування ігрових технологій на уроках фізкультури сформувало позитивне ставлення учнів третього класу до них, підвищило рівень навчальних досягнень школярів, значно покращило фізичні можливості хлопчиків і дівчаток класу. Водночас підкреслено, що залишається ще багато невикористаних резервів для покращення досягнутих показників. Наведено багато способів підвищення ефективності уроків фізкультури.