ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ВПЛИВУ КАЗКОТЕРАПІЇ НА НЕГАТИВНІ ПРОЯВИ У ПОВЕДІНЦІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ (ID:1226583)
Зміст
ВСТУП 1
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОРЕКЦІЇ НЕГАТИВНИХ ПРОЯВІВ У ПОВЕДІНЦІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ КАЗКОТЕРАПІЇ 4
1.1. Основні показники негативних проявів у поведінці дітей дошкільного віку 4
1.2. Казкотерапія та її потенціал позитивного впливу на дітей дошкільного віку з педагогічної точки зору 6
1.3. Можливості використання казкотерапії з метою корекції негативних проявів у поведінці дітей дошкільного віку 9
РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ВПЛИВУ КАЗКОТЕРАПІЇ НА НЕГАТИВНІ ПРОЯВИ У ПОВЕДІНЦІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 12
2.1. Виявлення негативних проявів у поведінці дітей старшого дошкільного віку 12
2.2. Перевірка ефективності педагогічної корекції негативних проявів у поведінці дітей за допомогою використання казкотерапії 16
2.3. Аналіз та обговорення результатів дослідження 20
20
ВИСНОВКИ 23
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 25
Зразок роботи
Актуальність теми. Наше дослідження актуальне, оскільки воно зосереджується на ключовому етапі в розвитку особистості - дошкільному віці. В період, коли дитина тільки починає формувати свою моральну свідомість і розуміння соціальних норм, важливо забезпечити їй належне моральне виховання. Звернення уваги на цей аспект освіти є важливим, оскільки саме в дитинстві закладаються основи моральної свідомості та поведінки.
Проблема порушень поведінки у дошкільників важлива через потенційний вплив на подальший розвиток особистості. Дослідження може спрямовувати педагогів та психологів на підходи, які допоможуть в профілактиці та корекції негативних проявів у поведінці дітей цього віку.
Розуміння причин та механізмів таких порушень важливе для вдосконалення педагогічної практики та розвитку програм морального виховання. Такі дослідження можуть також сприяти більш ефективному спілкуванню між педагогами та батьками, що важливо для створення сприятливого середовища для розвитку дитини.
Вивчення та використання казок у психологічній терапії дітей дійсно має глибокі коріння в роботах відомих психологів. Дані методи використовують сюжети казок як засіб для розуміння і розв'язання психологічних проблем, з якими можуть стикатися діти.
Наприклад, Давид Берн вніс величезний внесок у розвиток теорії та практики транзакційного аналізу, який використовується в казкотерапії для розуміння взаємодії між людьми та самоідентифікації. Його концепції дозволяють тлумачити роль персонажів казок та їх взаємодію з дітьми.
Також, Лев Виготський досліджував важливість ролі культурних артефактів, таких як казки, у розвитку психіки дитини. Його роботи є важливим фундаментом для розуміння того, як казки можуть впливати на психічний розвиток дітей.
Отже, казкотерапія використовує ці концепції для створення ефективних методів роботи з дітьми, спрямованих на подолання негативних проявів у поведінці та формування позитивних моделей поведінки.
Мета дослідження – виявити, теоретично обґрунтувати та експериментально дослідити вплив казкотерапії на негативні прояви у поведінці дітей дошкільного віку.
Відповідно до сформульованої мети визначено такі завдання дослідження:
- вивчити проблему формування негативних проявів у поведінці дітей дошкільного віку у психолого-педагогічній літературі;
- з’ясувати та теоретично обґрунтувати ефективність використання казкотерапії у педагогічній корекції негативних проявів у поведінці дітей дошкільного віку;
- розробити корекційну програму із використанням засобу казкотерапії та експериментально перевірити її дієвість на негативні прояви у поведінці дітей дошкільного віку;
- визначити на основі результатів експерименту дієвість використання засобу казкотерапії на негативні прояви у поведінці дітей дошкільного віку.
Об’єкт дослідження – процес вивчення негативних проявів у поведінці дітей дошкільного віку.
Предмет дослідження – особливості педагогічної корекції негативних проявів у поведінці дітей дошкільного віку засобом казкотерапії.
Гіпотеза дослідження ґрунтується на припущенні: педагогічна корекція негативних проявів у поведінці дітей дошкільного віку відбуватиметься ефективно, якщо систематично та цілеспрямовано включати засіб казкотерапії у навчально-виховний процес дошкільного закладу.
У процесі дослідження для розв’язання поставлених завдань і перевірки висунутого припущення використано комплекс методів:
а) теоретичні: аналіз і синтез наукової, навчально-методичної літератури, що надало змогу зіставити різні погляди на досліджувану проблему, визначити поняттєво-категоріальний апарат дослідження, критерії та показники негативних проявів у поведінці;
б) емпіричні: систематичне та цілеспрямоване спостереження за навчальною діяльністю дошкільників, бесіда, аналіз документації, педагогічний експеримент, які допомогли виявити результативність експериментальної роботи, установити ефективність розробленої програми дослідження;
в) статистичні: здійснення аналізу емпіричних даних.
Інші роботи з даної категорії: