Зразок роботи
ВИСНОВКИ
Світ, в якому доведеться жити нашим дітям, змінюється набагато швидше, ніж наші школи. І справді, до школи приходять покоління дітей, які живуть в інформаційному суспільстві, в цифровому середовищі, щоб скористатися його перевагами, необхідно переосмислити самоцінність знань, самодостатність вчителя як джерела інформації та величезну роль технічних засобів навчання на уроках іноземної мови.
Але самих технічних засобів на уроці не достатньо. Учні нічого не навчаться, якщо, скажімо, дивитимуться мультфільми іноземною мовою. Тому до кожного заняття із використанням технічних засобів навчання вчителю необхідно ретельно готуватися: підбирати вправи, заохочувати учнів до активності та вільного висловлювання, чітко розділяти час на уроці. А це досить важка і клопітка робота. Через це для більшості вчителів набагато легше проводити навчання за старими методами. У даній курсовій роботі ми спробували розглянути деякі методики використання технічних засобів навчання, але можна з впевненістю сказати, що їх є недостатня кількість для нашої системи навчання.
На нашудумку, комп’ютер на уроці історії може і повинен стати ефективним засобом навчання. На сьогоднішній день систематичне використання комп’ютера на уроці історії призводить до цілого ряду важливих наслідків:
•різко підвищується рівень використання наочності на уроці;
•підвищується продуктивність праці вчителя і учнів на уроці;
•застосування інформаційних технологій під час вивчення історії у школі значно підвищує інформаційність процесу викладання;
Використання комп’ютера у навчальний та позакласній діяльності є одним з ефективних засобів підвищення мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку творчих можливостей учнів і створенню сприятливого емоційно-психологічного стану.
Найважливішим технічним засобом навчання є комп’ютер та телебачення. Як ми знаємо, є дуже багато комп’ютерних програм, які допомагають вивчити англійську мову легко і швидко. Тому потрібно пристосовувати усі ці, уже розроблені методики, до потреб кожної конкретної школи, а також безупинно розробляти все нові і нові технології навчання іноземної мови із використанням технічних засобів навчання.
Технічні засоби навчання здатні: стимулювати пізнавальний інтерес до історії, додати навчальній роботі проблемний, творчий, дослідницький характер, багато в чому сприяти відновленню змістовної сторони предмета історія, індивідуалізувати процес навчання й розвивати самостійну діяльність школярів. Однак, учителеві, що використає ТЗН на уроках, не слід забувати, що в основі будь-якого навчального процесу лежать педагогічні технології. Інформаційні освітні ресурси повинні не замінити їх, а допомогти їм бути більш результативними. Вони дозволяють оптимізувати працю вчителя, щоб навчальний процес став більше ефективним. Але в центрі цього процесу стоїть вчитель, його живе слово.
На уроках із застосуванням комп’ютера, було створено умови для забезпечення активної навчальної діяльності учнів, навчити їх працювати з комп’ютером, з картами, тестами тощо.
Аналіз та порівняння експериментальної програми з традиційною, свідчить про те, що розроблена методика та навчальна комп’ютерна програма є більш ефективною в процесі навчання.
Проведена робота показала, що більша частина учнів експериментального класу, яка брала участь в експерименті, набула більш високого рівня сформованості історичних знань, розширився світогляд учнів, вони почали цікавитися додатковою історичною інформацією, навчились робити аналіз фактичного матеріалу, робити висновки.
Отже, технічні засоби навчанні є невід'ємним і значним компонентом сучасної методичної системи й відповідно, є одним із найважливіших елементів навчально-педагогічного процесу.