СтудентАспірант
0 800 330 485
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 19:00
Субота вихідний
Неділя
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Методика формування поняття інформації Інформаційних процесів в початковій школі (ID:1266471)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 46
Рік виконання: 2024
Вартість: 1500
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПОНЯТТЯ ІНФОРМАЦІЇ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ 6 1.1. Сутність поняття інформації, інформаційних процесів 6 1.2. Психологічно-педагогічні основи навчання інформатики у початковій школі 11 1.3. Дослідження проблеми в сучасній методичній літературі 17 Висновки до прешого розділу. 24 РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ПОНЯТТЯ ІНФОРМАЦІЇ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ 26 2.1. Методика проведення уроків інформатики в початковій школі 26 2.2. Методи, форми та засоби навчання інформатики у початковій школі 30 2.3. Рекомендації щодо введення понять інформація та інформаційних процесів учням молодшої школи 32 Висновки до другого розділу. 39 ВИСНОВКИ 40 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 43
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми. Розвиток інформаційного суспільства значною мірою забезпечується якісною освітою, основними цілями якої є: підготовка учнів до життя та професійної діяльності у високорозвиненому технологічному середовищі, формування готовності до прийняття інформаційно обгрунтованих рішень, розвиток умінь ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій і захисту від негативних впливів цього середовища. Відповідно, школа має виховувати в учневі здатність до самостійності вибору у багатоматоманітті джерел інформації та навчати способам роботи з ними. Завдяки сучасним ІКТ з’являється можливість підвищувати якість освіти, запроваджувати нові методи навчання і виховання, успішніше і швидше адаптуватися до навколишнього середовища і соціальних змін, що відбуваються у ньому, отримувати необхідні знання як сьогодні, так і в майбутньому. Особливої актуальності сьогодні набувають питання, пов'язані з формуванням інформаційної культури в учнів молодшого шкільного віку. В зв’язку з цим більш яскраво проявляється протиріччя між потребою суспільства в особистостях, готових до самостійного, виваженого, усвідомленого опрацювання і критичного осмислення інформації і інформаційної діяльності, і недостатньої спрямованості системи освіти, особливо її початкової ланки, на масштабне формування основ інформаційної культури молодших школярів. В умовах модернізації освіти і інформатизації педагогічної діяльності інформаційна культура стає чинником професійного розвитку також і педагога. Інформаційне середовище стимулює учасників освітнього процесу до участі в принципово новому виді комунікації, орієнтованої на діяльнісний, операційний характер поведінки. Дані тенденції призвели до зростання вимог до інформаційної компетентності вчителя. Педагогові все більше потрібні знання, сформовані уміння навики ефективної взаємодії з швидко змінним інформаційним середовищем, уміння використовувати можливості, що надаються ним. Отже, актуальність дослідження проблеми формування готовності майбутнього вчителя початкових класів до викладання інформатики зумовлена низкою чинників, які можна умовно поділити на такі, що пов’язані з розвитком суспільства та відповідним соціальним запитом на інформаційно компетентних його членів; трансформацією змісту навчання, зокрема, початкового; структурними та змістовими змінами у процесі підготовки вчителя початкових класі. Виявлення психолого-педагогічних механізмів регуляції поведінки дитини у середовищі, що утворюється завдяки застосуванню комп’ютерних технологій, розглядається у роботах Вербенец А.М., Ксензової Г.Ю., Підлипної Л.В., Островської К.О. та ін. Умови ефективного використання комп’ютерних технологій у молодшому шкільному віці, проблеми їх впливу на емоційну, вольову, моральну сферу дітей розглядається в роботах Бєлої К.Ю., Ковалько В.І., Комарової Т.С., Корабльова А. А. та ін. Вивчення психологічних механізмів саморегуляції, ролі емоцій у цьому процесі, управління навчальною діяльністю та організації середовища досліджувалося у працях Шаехової Р.К., Виноградової Н.Ф., Кирпичова В.І., Мухіної В.С., Степанової М.І., Штена О.С. та ін. Вагомий внесок у розроблення питання про доцільність застосування засобів ІКТ в навчанні молодших школярів внесли Босова Л.Л., Варченко В.І., Віл’ямс Р., Вітухновска А.А., Горвіц Ю.М., Горячев А.В., Зарецька З.А., Кузнєцов А.А., Первін Ю.А., Пейперт С., Хантер Б. та ін. Можливість ефективного засвоєння базових понять інформатики та ІКТ, розвитку мислення учнів на самих ранніх етапах навчання доведена в дослідженнях Бороненко Т.А., Босової Л.Л., Гейна А.Г., Дуванова А.А., Пейперта С., Первіна Ю.А., Плаксіна М.А., Шатової Н.В., Федосєєвої А.П. та ін. У педагогічній літературі останнього часу проблема формування інформаційної культури особистості в окремих аспектах висвітлена дослідниками: Цимбаленко С. Б., Щегловою А. В., А. А. Журіним, Е. А. Якушиною. Разом з тим саме питанням формування поняття інформації та інформаційних процесів в початковій школі приділяється недостатньо уваги. Об’єктом дослідження є процес формування поняття інформації та інформаційних процесів в початковій школі. Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні аспекти формування поняття інформації та інформаційних процесів в початковій школі. Мета дослідження – є дослідження концептуальних підходів до методики формування поняття інформації та інформаційних процесів в початковій школі. Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:  вивчити сутність поняття інформації, інформаційних процесів ;  розглянути психологічно-педагогічні основи навчання інформатики у початковій школі;  проаналізувати стан дослідження проблеми в сучасній методичній літературі;  розглянути методику проведення уроків інформатики в початковій школі;  методи, форми та засоби навчання інформатики у початковій школі;  надати рекомендації щодо введення понять інформація та інформаційних процесів учням молодшої школи. Для досягнення мети і вирішення поставлених завдань були використані такі методи: теоретичні – вивчення та аналіз джерел із інформатики, психологічної, педагогічної, методичної літератури та узагальнення одержаної інформації з метою дослідження сутності, структури і особливостей формування поняття інформації та інформаційних процесів в початковій школі; теоретичне узагальнення педагогічного досвіду з означуваної проблеми; розробка змісту та методичної системи роботи з обраної теми. Структура роботи. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Загальний обсяг роботи – 33 сторінки. З них список використаних джерел – 3 сторінок (у переліку 33 джерела).
Інші роботи з даної категорії: