Зразок роботи
На сучасному етапі реформування педагогічної освіти виникає потреба відродження проєктної технології у вітчизняній практиці початкової школи, оскільки він має незаперечну цінність, що співвідноситься з діяльнісним підходом у сучасній дидактичній системі. Метод проєктів є одним із сучасних методів навчання, що належать до методів навчання в співпраці. Він є особливо продуктивним, тому що в ньому можуть бути реалізовані одразу декілька сучасних підходів: особистісно-орієнтований, комунікативно-діяльнісний, компетентнісний тощо.
Метод проектів вважають одним з найперспективніших методів навчання. За своєю сутністю робота над проектом носить інноваційний характер: вимагає від педагога застосовувати нові знання; виробляє вміння діяти і приймати рішення самостійно чи в складі команди, шукати і застосовувати нову інформацію з різноманітних джерел, використовуючи інформаційнокомп’ютерні технології для виконання завдань, розвиває критичне мислення, саморозвиток. Проєктна технологія передбачає наявність проблеми, що вимагає інтегрованих знань і дослідницького пошуку її вирішення. Результати запланованої діяльності повинні мати практичну, теоретичну, пізнавальну значимість. Головною складовою проєктного методу є самостійність учня.
До застосування проектної діяльності у освітньому процесі початкової школи у наукових працях звертаються як педагоги, так і психологи. Етапи становлення методу проектів у навчальній діяльності школярів вивчено С. Гончаренком, Л. Ліннік, А. Пуліної, О. Савченко та ін. Розробкою проектної технології займаються вітчизняні вчені, зокрема, Т. Башинська, Л. Бодько. О. Біда, Т. Волковська, П. Матвієнко, О. Рибіна та ін. Дослідниками не лише сформульовано провідні засади методу проектів, а й обґрунтовано ефективність його використання у школі.
Технологію реалізації методу проектів у шкільній освіті як форми інноваційної діяльності відображено в наукових працях Т. Волковська, О. Войного, І. Гусь, Г. Дятко, О. Єльнікова, О. Ловки, С. Луців, М. Уйсімбаєва, О. Устименко та інших.