0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Ігрові форми навчання природознавству як засіб стимулювання навчальної активності молодших школярів (ID:127334)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 32
Рік виконання: 2014
Вартість: 250
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП …………………………………………………………………………... 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ФОРМ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА …………………………. 5 1.1. Нетрадиційні підходи у викладанні природознавства …………………... 5 1.2. Структура гри. Вимоги до використання гри на уроках природознавства ………………………………………………………………... 11 РОЗДІЛ 2. ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ФОРМ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА …………………………………………….. 17 2.1. Використання ігрових форм навчання на уроках природознавства ……. 17 2.2. Практична перевірка ефективності застосування ігрових форм навчання на уроках природознавства .………………………………………… 20 ВИСНОВКИ …………………………………………………………………... 23 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………………………………….. 25 ДОДАТКИ …………………………………………………………………….. 27
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Здавна початкова освіта була важливою ланкою освіти й виховання майбутнього покоління. Дитина молодшого шкільного віку піддатлива на виховний вплив ззовні. Психологами (Л.С. Виготський, Д.Б. Эльконин, Л.В. Занков, В.В. Давидов, Г.І. Щукіна та інших.) встановлено, що для молодшого школяра характерно прагнення до активної діяльності, до контактів із людьми, що дозволило дійти висновку, що найважливішими розвиваючими способами є діяльність й спілкування. Проте авторитарна школа, що склалася у XX столітті, гальмувала ці чинники, вона не допускала їх до дитини. Учень був об’єктом навчання. Переважною його діяльністю була робота за зразком (роби, як я, думай, як я, кажи, як я). Самостійність дитини, її творчий потенціал не розвивався. На цей час все змінюється. Тому дуже важливе саме зараз мати такий «інструмент», за допомогою якого дитина у навчанні буде розвивати самостійність у роботі і спілкуванні. У дошкільному дитинстві основними видами діяльності була гра, що надавала дітям велику змогу спілкування. З приходом до школи змінюється діяльність: провідною стає навчальна. Проте не має бути різкого розмежування у діяльності дитини під час переходу до школи. Навчальна діяльність повинна «виростати» з ігрової. Тому в етапі шкільного навчання гра повинна займати певне місце. В.А. Сухомлинський обстоював те. що..... Об’єктом дослідження виступає .... Предметом дослідження є особливості методики проведення .... Мета дослідження полягає в теоретичному та емпіричному розгляді .... Завдання: вивчити стан проблеми в сучасній теорії і практиці; вивчити психолого-педагогічну літературу з метою виявлення психофізіологічних особливостей молодших школярів, що дозволяють судити про їхню готовність до сприйняття природознавчих ігор. ......... РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ФОРМ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА 1.1. Нетрадиційні підходи у викладанні природознавства Швидкі темпи розвитку природознавчої науки, звільнення її від ідеологічних стереотипів вимагають нових підходів у викладанні шкільного природознавства. Педагоги-фахівці розуміють ці зміни і завжди у творчому пошуку нових ідей викладання свого предмета. Не секрет, недостатня матеріальна база шкіл утруднює роботу вчителів. Мало хто з педагогів може похвалитися використанням комп’ютерної техніки. Але вчитель завжди у пошуку нових форм і способів викладання свого предмета [11]. На нашу думку, навчальний матеріал необхідно подавати не в описовій формі, а в проблемно-пошуковій. Завдання вчителя: вчити учнів учитися. Цьому сприяють нестандартні підходи у викладанні, які здійснюються через проведення так званих нестандартних уроків (структура уроків нетрадиційна), організацію нестандартних завдань чи запитань, нетрадиційних форм повторення, закріплення чи перевірки виучуваного матеріалу. При виборі типу уроку важливо враховувати......... .............. РОЗДІЛ 2. ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ФОРМ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА 2.1. Використання ігрових форм навчання на уроках природознавства Ігри, які застосовуються під час уроків природознавства, багатогранні й досить різноманітні. Можна виділити п’ять основних груп: 1) настільні гри 2) дидактичні гри 3) рухливі ігри 4) ділові гри 5) інтелектуальні гри 1. Настільні ігри: ребуси, кросворди, чайнворди тощо. Особливість настільною гри  наявність ігрового правила, у якому внутрішньо міститься ігрове завдання. Рішення ігрового завдання веде гру до певного результату. Найважливішою рисою настільною гри є цікавість, тому діти із задоволенням беруть у них участь. Настільна гра розвиває уяву, кмітливість і спостережливість. У ній є елемент змагання (хто швидше, хто назве, хто правильніше тощо). Через змагання діти навчаються швидко й логічно розмірковувати. У процесі гри школярі отримують знання, відчуваючи своє задоволення. Настільна гра  один із засобів розвитку здібностей учнів, розширення їх кругозору. Настільні ігри проводять як індивідуально, так і у ході групової, колективної роботи. Вони дають можливість диференційовано підійти для оцінювання знань і здібностей учнів. Як матеріал для настільних ігор використовують щільну папір, картон, ілюстрації, дитячі кубики тощо. Також настільні гри можна виготовлювати під час уроків праці, заняттях гуртка. Кросворди і ребуси, як різновид настільних ігор, можуть бути виконані на шкільної дошці, аркуші ватману чи окремих картках, допоміжному роздадковому матеріалі. Їх можна використати в інтегрованих уроках, узагальнюючих, при перевірці знань. Ці ігрові моменти можуть бути одним з етапів уроку (наприклад, перевірка домашнього завдання та інше), і з’єднувальною ланкою, своєрідний спосіб переходу з одного виду діяльності до іншого. 2. Дидактичні гри природознавчого змісту. ... .......... ВИСНОВКИ У педагогіці та методиці навчання немає єдиної думки у тому, що таке гра: метод чи форма. Проте має місце незаперечне твердження, що гра – це активна діяльність, яка займає значне місце. Основне її призначення – перехід дитини з ігрової діяльності у навчальну. Різноманітні ігри легко вписуються у звичайну методику уроку, роблять його різноманітним і результативним. Аналіз експериментальних матеріалів показав, що гра активізує діяльність учнів, ... Розглядаючи навчально-ігрову діяльність як процес навчання, можна зробити висновок: - навчально-ігрова діяльність – це динамічна багатокомпонентна цілісна система; - провідним, системоутворюючим у діяльності є відношення педагогічного управління й учіння; - ігрові методи і форми навчання зумовлюють активізацію пізнавальної діяльності; - пізнавальна діяльність, що розгортається на основі гри, має свій предмет і спрямована на конкретні цілі та уявлення про результат; - спосіб досягнення цілей і розвиток особистості школярів відбувається завдяки особистісно-мотиваційній діяльності; - результат ігрового навчання досягається в процесі поетапного вирішення системи проблемних завдань; - завдяки ігровій діяльності формуються комунікативні дії учнів між собою та вчителем, підвищується рівень естетико-етичної сторони навчання; - зростає інтерес до вивчення предмета. .......... СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Бабій М.Ф. Нові психологічні напрями організації навчального процесу з природознавства / М.Ф. Бабій.  Луцьк: Редакційно-видавничий відділ «Вежа» Волинського держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 2003.  118 с. 2. Байбара Т.М. Методика навчання природознавства в початкових класах / Т.М. Байбара.  К.: Веселка, 1998. 334 с. 3. Біда О.А. Підготовка вчителів до екологічного виховання молодших школярів на уроках природознавства / О.А. Біда.  К.: Науковий світ, 2000. ..... 20. Форощук О. Природознавство для початкових класів / О. Форощук. – К., 2002. 21. Школа на шляху у ХХІ ст.: освіта та ідея рівності // Відродження. – 1998. – № 2. – с. 24-26. ........... ДОДАТКИ Додаток А I тема: Гра-подорож «По Зимовій Країні»...
Інші роботи з даної категорії: