Зразок роботи
ВСТУП
Питання морального розвитку, виховання, вдосконалення людини хвилювали суспільство в усі часи. Особливо зараз, коли все частіше можна зустріти жорстокість і насильство, проблема морального виховання стає все більш актуальною. Хто як не вчитель, який має можливість впливу на виховання дитини має приділити цій проблемі найважливішу роль у своїй діяльності. Моральне виховання – процес, спрямований на формування і розвиток цілісної особистості дитини, і передбачає ставлення його до Батьківщини, суспільства, колективу, людей, до праці, своїх обов’язків і до самого себе. Завдання морального виховання полягає в тому, щоб соціально важливі вимоги суспільства педагоги перетворили у внутрішні стимули особистості кожної дитини, такі, як обов’язок, честь, совість, гідність [7].
Для реалізації необхідна програма морального виховання молодших школярів,........
Досліджувана проблема знайшла відображення у фундаментальних працях А.М. Архангельського, Н.М. Болдирєва, Н.К. Крупської, А.С. Макаренко, І.Ф. Харламова та ін, в яких виявляється сутність основних понять теорії морального виховання. Ряд дослідників висвітлює в своїх роботах проблеми підготовки майбутніх вчителів до морального виховання (М.М. Гей, А.А. Горонідзе, А.А. Калюжний, Т.Ф. Лисенко та ін..). Проблемою дослідження є створення педагогічних умов для морального виховання школярів у процесі навчальної діяльності.
Об’єктом дослідження курсової роботи є моральне виховання дітей молодшого шкільного віку.
Предмет дослідження –.......
Метою дослідження є теоретичне обґрунтування можливості морального виховання в процесі ..........
Виходячи з мети, об’єкту і предмету дослідження поставлені такі завдання:
1. Проаналізувати стан проблеми .....
2. Виявити умови ......
3. Описати досвід морального виховання молодших школярів.
Новизна дослідження та практична значущість полягають в тому, що педагогічні умови забезпечують ефективність навчальної діяльності школярів, сприяють розкриттю і розвитку духовно-моральних якостей школярів, таких відповідальність, доброзичливість, самостійність.
Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел.
..........
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
1.1. Особливості морального виховання у початковій школі
Більша частина дітей приходить в 1-й клас з дитячого саду, де діти отримують достатній запас моральних уявлень і звичок. Діти мають широке коло уявлень про хороші і погані вчинки, навички ввічливого ставлення до оточуючих. Прагнення дітей стати школярами є хорошим стимулом для морального виховання. З приходом дітей у школу коло їхнього спілкування та обов’язків розширюється. Головним для дітей, як вже було сказано, стає навчання. Крім того, в школі вони мають навчитися будувати моральні відносини з товаришами по класу і з учителем. Усвідомлення важливості, потрібності нових обов’язків і справ зумовлює готовність дитини виконувати нові вимоги дорослих: сумлінно готувати шкільні завдання, старанно оволодівати знаннями, активно брати участь в житті класу [15].
Важливу роль у моральному розвитку дитини відіграє емпатія - здатність людини емоційно відгукуватися на переживання іншого. Емпатія як властивість особистості виступає мотивом різних форм поведінки.
Співчуття – стала властивість, воно спонукає людину до альтруїстичної поведінки, так як в його основі лежить моральна потреба у благополуччя інших людей, на його основі формується уявлення про цінності іншого.
З віком здатність дитини переживати за іншого розвивається і переключається з реакції на фізичний образ людини на реакцію на його почуття і далі – на реакцію на життєву ситуацію в цілому. У молодшому шкільному віці поряд з розвитком почуття власного «Я» у дитини складається уявлення про «Я» інших людей, відмінне від власного. У цей період важливо навчити дитину враховувати інтереси інших, їх потреби, представлені у переживаннях. Для розвитку емпатії дуже важливо враховувати, що в цьому віці дитина особливо сприйнятлива до впливів дорослого. Але для цього потрібно, щоб .............
.........
РОЗДІЛ ІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
2.1. Методи та прийоми морального виховання дітей
під час проведення уроків
Моральне виховання, як і будь-який напрям виховної роботи з дітьми молодшого шкільного віку, передбачає використання системи прийомів, способів, операцій пізнання особливостей їхнього світовідчуття, мислення, поведінки і цілеспрямованого впливу на них. Щодо цього педагогіка початкової школи має у своєму арсеналі універсальні та специфічні методи. Використовують їх залежно від конкретної педагогічної ситуації: віку, рівня розвитку дітей, особливостей соціуму, його стратифікаційних груп, у яких росте й виховується дитина тощо.
Методи морального виховання – це способи педагогічної взаємодії, за допомогою яких здійснюється формування особистості відповідно до мети і завдань морального виховання і вікових особливостей дітей [20].
До найпоширеніших методів морального виховання належать методи формування моральної поведінки, методи формування моральної свідомості, методи стимулювання моральних почуттів і мотивів поведінки.
Методи формування моральної поведінки. Ця група методів спрямована на вироблення досвіду поведінки згідно з моральними нормами і правилами. Серед них виокремлюють такі методи [14]:
1. Практичне залучення дитини до виконання конкретних правил поведінки. Починаючи з раннього віку, дітей привчають дотримуватися режиму сну, харчування, активної діяльності, правил спілкування і колективного співжиття. У використанні цього методу акцентують увагу на організації життя дитини відповідно до вимог, а також на постійному підтриманні її поведінки згідно з цими вимогами. Педагог при цьому повинен використовувати різноманітні засоби, щоб дитина в реальному житті пересвідчилася у правильності, доцільності для неї такої поведінки, зрозуміла, що порушення правил спричинює небажані наслідки для неї і близьких їй людей.
2. Показ і пояснення. .......
..........
ВИСНОВКИ
Працюючи над проблемою морального виховання молодших школярів ми вивчили психолого-педагогічну літературу з даної проблеми, розглянули сутність, зміст і основні поняття морального виховання, а також характеристики молодшого шкільного віку, розкрили особливості морального виховання в молодшому шкільному віці, вивчили методи, форми та прийоми морального виховання молодших школярів у навчальній діяльності, зробили аналіз та узагальнення різних поглядів на дану проблему в літературі і прийшли до певних висновків.....
.......
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Закон України «Про виховання»: проект // Освіта України. – 2004. – 14 вересня. – С. 4-6.
2. Закон України «Про позашкільну освіту» // Верховна Рада України. Управління освітою. – К.: 2005. – № 28. – С. 372.
3. Басюк Н. Орієнтири вчителя у моральному вихованні молодших школярів / Н. Басюк // Рідна школа. – 2007. – № 3. – С. 21-22.
4. Бахтінова О.В. Матеріали до уроків етики. 1-4 класи / О.В. Бахтінова. – Х.: Вид-во «Ранок – НТ», 2010.
.........
20. Фіцула М.М. Педагогіка / М.М. Фіцула. – К.: Академвидав, 2007.
21. Ягупов В.В. Педагогіка: Навч. Посібник / В.В. Ягупов – К.: Либідь, 2002.