Зразок роботи
1.1. Поняття про групу
Людина живе, розвивається i діє у гpyпi. У колективi й пiд його впливом вiдбувається становлення особистостi - складається її спря-мовaність, формуються суспiльна активнiсть, воля, створюються умо¬ви для саморегуляцiї та розвитку здiбностей. Проте не кожну спiльнiсть людей, у яку входить особистiсть, можна назвати колективом. По¬трiбно розрiзняти поняття „група” i „колектив”. Групою можна назва¬ти будь-яке об’єднання людей незалежно від того, якого характеру зв'язки виявляються між її членами. Групи можна подiлити на великі та малi, реальнi, умовнi, офiцiйнi, неофiцiйнi та референтнi.
Великі групи визначаються великою кількістю людей і поділяються на два види: ті групи, що виникли випадково, стихійно, які існують короткий період часу, сюди відносяться натовп, аудиторія в кіно, театрі та соціальні класи, різноманітні етнічні групи (нації), професіональні групи, вікові групи (з цієї точки зору, в якості групи можуть розглядатися, наприклад, молодь, жінки, люди похилого віку і т.д.).
У великих групах існують специфічні регулятори соціальної поведінки. Це – звичаї та традиції. Їх існування обумовлене наявністю достатньо специфічної суспільної практики, з якою пов’язана дана група, відносна стійкість, з якою виконуються історичні форми цієї практики.
Пiд малими групами розуміють відносно стійке, нечисленне за складом, прив'язане спiльною метою об'єднання людей, у якому здійснюється безпосереднiй контакт мiж його членами. Вci, хто належить до неї, знають один одного особисто i спiлкуються мiж собою в процесi досягнення тієї чи іншої мети. Кiлькiсть членiв малої групи, природно, не може бути менша двох, алe не перебiльшує приблизно 30-40 осiб.
Прикладом таких груп може бути сiм'я, шкiльний клас, студентська група, виробнича бригада, спортивна команда тощо. Одна людина, звичайно, може входити до кiлькох груп.
Взаємини в малих групах, як правило, жорстко не регламентовані. Проте практично завжди члени групи надають перевагу одним перед iншими. Вони спiлкуються частіше, комунікативні контакти забарвлені переважно позитивними емоцiями й iснують на особистiснiй чи діловiй основi.