Зразок роботи
ВСТУП
Інформатизація сучасного суспільства, тісно пов’язані з нею процеси інформатизації всіх форм освітньої діяльності характеризуються процесами удосконалення і масового розповсюдження сучасних інформаційних та комунікаційних технологій. Подібні технології активно застосовуються для передачі інформації та забезпечення взаємодії викладача і студента у сучасних умовах відкритої та дистанційної освіти.
Комп’ютерна презентація (КП) є засобом подачі інформації з використанням комп’ютерної техніки. В основу КП покладено спосіб подачі інформації у дискретному вигляді. Тобто, інформація розбивається на невеликі порції. Кожна порція розміщується на окремій сторінці – слайді. Під час демонстрації слайди подаються у певній послідовності.
Слайд може містити текстову, графічну, відео та звукову інформації, а також інші об’єкти – таблиці, діаграми, графіки, математичні формули тощо. Дуже корисним об’єктом є гіперпосилання, що дозволяють прив’язати до презентації інші документи або програми.
Презентації можуть бути створені у вигляді окремих програм або у вигляді документу, прив’язаного до певного програмного додатку. Серед останніх велику популярність набула програма MS Power Point.
Область використання презентацій дуже велика. Це і рекламування продукції, і супроводження докладів та виступів, презентація проектів, а також навчання користувачів з певної предметної галузі. Саме питання навчальної якості презентацій і буде розглянуте у даній роботі.
На початковому етапі застосування нових інформаційних комп’ютерних технологій в освітньому процесі зводилося в основному до збереження та відтворення ілюстративних аудіо- та відеоматеріалів і використання готових навчаючих програм та тестів, здебільшого англійською та російською мовами. Таким чином, незважаючи на велику кількість різноманітних і досить якісних програм, вони не завжди цілком задовольняють викладача через раз і назавжди заданий зміст готових навчаючих програм, обсяг і методику подання тих чи інших розділів, до того ж не завжди відповідних програмі та змісту курсу, який веде викладач. Тому цілком природно, що із часом у викладача виникає потреба у багатофункціональному засобі, здатному акумулювати необхідні навчальні матеріали, подавати їх у зручній для викладача формі (навчального заняття, його фрагмента, окремої контрольної вправи, тесту тощо), який у той же час дозволяє легко редагувати навчальний матеріал та змінювати структуру його подання слухачам. Найбільш придатним засобом для цієї мети є програма створення та реалізації електронних презентацій Microsoft PowerPoint [2: 3], що входить до складу пакету Microsoft Office. Проблема створення навчальних презентацій, як і взагалі електронних навчальних посібників, на сьогоднішній день досить актуальна, оскільки ще й досі не досить чітко визначені загальні методичні принципи їх розробки та використання.