Використання проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання при вивчені варіативного модуля "Технологія виготовлення виробів вишитих бісером" (ID:146413)
Зміст
ВСТУП…………………………………………………………………………4
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ПРОЕКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕНІ ВАРІАТИВНОГО МОДУЛЯ «ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБІВ ВИШИТИХ БІСЕРОМ» ДЛЯ 7-9 КЛАСІВ…………………………….7
1.1. Сутність проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання……………………………………………………………………………...7
1.2. Сучасний стан проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання………………………………………………………………...11
1.3. Умови використання проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання при вивчені варіативного модуля «Технологія виготовлення виробів вишитих бісером» для 7-9 класів ………………………..13
РОЗДІЛ ІІ. ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРЕМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПРОЕКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕНІ ВАРІАТИВНОГО МОДУЛЯ «ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБІВ ВИШИТИХ БІСЕРОМ» ДЛЯ 7-9 КЛАСІВ……………………………………….16
2.1. Організація і методика експериментального дослідження (констатувальний експеримент)…………………………………………...………16
2.2. Методика використання проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання при вивчені варіативного модуля «Технологія виготовлення виробів вишитих бісером» для 7-9 класів………………………...22
2.3. Аналіз результатів дослідно – експериментального впровадження розробленої методики (формувальний експеримент)……………………………27
ВИСНОВКИ………………………………………………………...………..34
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………...…37
ДОДАТКИ……………………………………………………………………40
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Спрямованість системи освіти на засвоєння системи знань, яка була традиційною й виправданою ще декілька десятиліть тому, вже не відповідає сучасному суспільному замовленню. Розвиток людського суспільства та цивілізації висуває перед освітою принципово нові завдання. Сьогодні життя вимагає істотного посилення самостійної та продуктивної праці школярів і студентів, умінь самостійно здобувати нові знання та розв'язувати проблеми, орієнтуватись у житті суспільства. Це забезпечить формування людей нового типу, здатних системно і конструктивно мислити, швидко знаходити потрібну інформацію, приймати правильні рішення. Основним завданням сучасної освіти є активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Адже важливим стає вміння вчителів надихати, зацікавлювати дітей, перетворювати аудиторію з пасивних спостерігачів на активних учасників. Важливу роль при розв'язанні цього завдання відіграє використання вчителем активних форм та методів навчання, формування навичок та розвиток інтересу учнів до самостійної творчої роботи.
Провідним напрямом реалізації нового змісту трудового навчання, як підкреслено в Державному стандарті освітньої галузі «Технологія», є проектно-технологічна діяльність, яка інтегрує всі види сучасної діяльності людини від появи творчого задуму до реалізації готового продукту. Проектно-технологічний підхід дає можливість реалізувати варіативність у змісті трудової підготовки, тобто уникнути жорсткої регламентації наповнення змісту навчальної діяльності учнів. Сучасний зміст трудового навчання розроблений на засадах проектно-технологічної системи, яка базується на гнучкій організації процесу навчання учнів, де пріоритет належить засобам активного навчання і сучасним педагогічним технологіям, а це, у свою чергу, вимагає розроблення відповідної методики, перегляду деяких питань проведення уроків трудового навчання.
Зважаючи на незначну кількість праць, присвячених проблемам і тенденціям використання проектно-технологічного підходу на урокахтрудового навчання при вивчені варіативного модуля «технологія виготовлення виробів вишитих бісером» дана тема являється актуальною.
Проблемам використання проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання приділяється багато уваги з боку вітчизняних практиків та вчених, серед яких О.М.Коберник, Г.А.Кондратюк, В.К.Сидоренко, В.Д.Симоненко, Г.В.Терещук
Мета курсової роботи полягає у аналізі методики використання проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання при вивчені варіативного модуля "Технологія виготовлення виробів вишитих бісером" для 7-9 класів.
Для досягнення поставленої мети в курсовій роботі було вирішено
наступні завдання:
• досліджено сутність проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання;
• обґрунтовано визначення поняття проектна діяльність та її фунуції;
• досліджено сучасний стан проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання ;
• зазначено умови використання проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання при вивчені варіативного модуля «Технологія виготовлення виробів вишитих бісером» для 7-9 класів;
• досліджено організацію і методику експериментального дослідження (констатувальний експеримент);
• визначено методику використання проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання при вивчені варіативного модуля «Технологія виготовлення виробів вишитих бісером» для 7-9 класів.
Об’єктом курсової роботи виступає проектно-технологічний підхід на уроках трудового навчання при вивчені варіативного модуля «Технологія виготовлення виробів вишитих бісером» для 7-9 класів.
Предметом роботи є теоретичні основи використання проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання при вивчені варіативного модуля «Технологія виготовлення виробів вишитих бісером» для 7-9 класів.
Наявність теми і завдань стає передумовою для обґрунтованого вибору методів дослідження: спостереження; узагальнення; статистичної обробки інформації; порівняльного аналізу; синтезу.
Робота складається із вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Перший розділ присвячений основам використання проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання при вивчені варіативного модуля «Технологія виготовлення виробів вишитих бісером» для 7-9 класів. В другому розділі викладено інформацію про дослідно-експериментальну перевірку ефективності використання проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання при вивчені варіативного модуля «Технологія виготовлення виробів вишитих бісером» для 7-9 класів.
Інші роботи з даної категорії: