0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Використання методів заохочення та покарання у народній педагогіці (ID:162716)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 43
Рік виконання: 2014
Вартість: 300
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………….……………………….3 РОЗДІЛ 1. МЕТОДИ ЗАОХОЧЕННЯ І ПОКАРАННЯ У ВИХОВАННІ ДІТЕЙ – ЗАГАЛЬНОПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА…………………………………………7 1.1.Історія та сутність проблеми заохочення і покарання у вихованні підростаючого покоління……………………………………………………………7 1.2.Родинно - народна педагогіка про зміст, прийоми та методи заохочень і покарань у вихованні дітей, їх застосування………………………………...……10 РОЗДІЛ 2. СУТНІСТЬ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ЗАОХОЧЕННЯ І ПОКАРАННЯ…………………………………………………...22 2.1. Методи та форми заохочення і покарання……………………………………22 2.2.Визначення умов ефективності використання народних методів заохочення і покарання у вихованні дітей на сучасному етапі. ……………...…32 ВИСНОВКИ…………………………………………………………………………36 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ……………………………………37 ДОДАТКИ……………………………………………………………….………......39
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
«Виховує, – писав А. С. Макаренко, – все: люди, речі, явища, але насамперед і найбільше – люди. З них на першому місці – батьки і педагоги. З усім складним світом навколишньої дійсності дитина входить у незліченні стосунки, кожен з яких неминуче розвивається, переплітається з іншими стосунками, ускладнюється фізичним і моральним зростанням самої дитини» [1, с.238]. Процес виховання – це система виховних заходів, спрямованих на формування всебічно і гармонійно розвиненої особистості[ 2, с.23] Специфіка цього процесу полягає передусім у його цілеспрямованості. Наявність конкретної мети робить його систематичним і послідовним, не допускає випадковості, епізодичності, хаотичності у проведенні виховних заходів. Справжнє виховання за своєю сутністю є глибоко націо¬нальним. «Національне виховання, — писала укра¬їнський педагог Софія Русова (1856—1940), — забезпечує кожній нації найширшу демократизацію освіти, коли її творчі сили не будуть покалічені, а значить, дадуть нові оригінальні, самобутні скарби задля вселюдного поступу: воно через пошану до свого народу виховує в дітях поша¬ну до інших народів...» [3, с.13]. Народне виховання найбільш відповідає потребам відродження України. Воно однаково стосується як українців так і представників інших народів, що проживають в Україні. Важливу роль у вихованні мають засоби, методи, прийоми, і форми виховання. Цілі, завдання і засоби народного виховання відображені у фольклорі (казках, легендах, прислів'ях, приказках, піснях), а також іграх і танцях, прикладному мистецтві, музиці, святкових обрядах, традиціях трудового й сімейного виховання. Народна педагогіка – галузь емпіричних знань і народного досвіду, які виражаються в панівних у народі поглядах на мету й завдання виховання, в сукупності народних засобів, умінь та навичок виховання та навчання [2, с.115]. Актуальність проблеми дослідження. Досі глибоко не досліджені вузлові проблеми народної педагогіки як головного осередку виховання. Тому актуальність проблеми дослідження полягає в тому, що ще донедавна в науковій педагогіці про народні виховні традиції майже не згадувалось, хоч вони в етнізації дітей та молоді мають величезне значення. Аналіз літературних джерел свідчить, що в науковців відсутні єдині погляди на використання методів заохочення і покарання у вихованні дітей. Є підстави констатувати наявність певної суперечності між потребою формування особистості дитини через її спілкування з іншими людьми і недостатньою розробленістю засобів позитивного впливу оточуючого середовища на цей природний процес; наявністю в батьків певних труднощів у використанні методів виховного впливу на формування моральних якостей у своїх дітей. Отже, соціальна значущість і практична необхідність культури взаємин батьків і дітей у сім’ї, а також основні суперечності у формуванні культури взаємин у мікро – і макросередовищі дитини, недостатне теоретичне і методичне висвітлення проблеми використання народних методів заохочення і покарання визначили вибір теми курсової роботи. Практичне значення: дане дослідження може бути використане у роботі вчителів з батьками. Результати проведених досліджень можуть бути використані як базис для подальшої дослідницької роботи з даної проблеми, а також може використовуватися студентами при підготовці рефератів та самостійних робіт як теоретичне підґрунтя. Теоретичні основи: вплив внутрішньосімейних взаємин на формування дитячої особистості розкрито в працях О.Вишневського, М.Володкевича, О.Духновича, В.Кравця, А.Макаренка, М.Стельмаховича, В.Сухомлинського; сутність закономірності взаємодії батьків і дітей у сучасних умовах стали предметом наукових пошуків Т.Алєксєєнко, О.Докукіної, К.Журби, Т.Кравченко, Л.Повалій, В.Пустового, О.Хромової, які розкривають проблему міжособистісних взаємин батьків, родини, сім’ї, громадськості і дітей, що характеризується гуманістичною спрямованістю – чуйністю, взаєморозумінням, взаємодопомогою батьків і дітей, взаємовідносинами дитини з іншими людьми[4, с.48]. Значну пізнавальну цінність у справі вивчення народної педагогіки мають праці українського педагога М. Г. Стельмаховича. Особливе велике значення для науки мала праця науковця «Народна педагогіка» (1985), побудована на засадах педагогічної мудрості рідного народу [5, с.67]. Велике значення для розвитку української народної педагогіки, особливо в окресленні її методологічних засад, має фундаментальна двотомна праця «Украинский народ в его прошлом и настоящем» , створена з участю таких видатних вчених, як Ф.Вовк, М.Грушевський, М.Ковалевський, Ф.Корш, А.Кримський, М.Туган-Барановський, О.Шахматов та ін. Об’єкт дослідження – заохочення і покарання в народній педагогіці. Предмет дослідження: можливості використання методів покарання і заохочення в вихованні дітей. Мета дослідження: визначити умови використання методів заохочення і покарання в народній педагогіці та їх зміст. Завдання дослідження: 1.Розглянути історію та сутність проблеми заохочення і покарання у вихованні підростаючого покоління. 2.Розглянути зміст родинно - народної педагогіки, прийоми та методи заохочень і покарань у вихованні дітей їх застосування. 3. Розглянути методи та форми заохочення і покарання. 4. .Визначення умов ефективності використання народних методів заохочення і покарання у вихованні дітей на сучасному етапі. 5. Дати поради батькам. Методи дослідження: • теоретичні: аналіз психолого – педагогічної, методичної літератури з обраної теми, вивчення та узагальнення досвіду з проблем виховання дитини, змісту виховних заходів і прийомів виховання; • емпіричні: спостереження, бесіди, анкетування батьків та дітей.