ДИСКУСІЯ – ЗАСІБ НАВЧАННЯ ТА ВИРІШЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ПРОБЛЕМ (ID:175397)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. Методи активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів у
ПТНЗ………………………………………………………………………………….6
1.1. Методи активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів у
вивченні економічних дисциплін…………………………………… 6
1.2. Поняття дискусії та методика її підготовки та проведення…...17
РОЗДІЛ 2. Методичні особливості викладання дисципліни «Основи економіки»
у ПТНЗ………………………………………………………………………………22
2.1. Аналіз робочої програми з дисципліни «Основи економіки» та
місце теми «Фундаментальні поняття ринкової економіки та
ринкова інфраструктура» у навчальному процесі………………….22
2.2. Методика підготовки та проведення комбінованого уроку з
теми: «Попит, пропозиція, ринкова ціна»…………………………..24
2.3. Методика підготовки та проведення лекційного заняття з теми:
«Різні види ринків та особливості формування
цін»…………………………………………………………………….40
2.4 Методика підготовки та проведення практичного заняття з теми:
«Гроші: їх функції та види»………………………………………….50
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Зразок роботи
ВСТУП
Реформування політичної системи України, що супроводжується
глибокими процесами демократизації, висуває нові вимоги до освіти. Вона
повинна не тільки допомогти учням засвоїти систему наукових знань, а й
сформувати здатність в них творчо мислити, аргументовано захищати власну
точку зору, критично ставитися до джерел інформації.
Одним із шляхів розв’язання цих завдань є організація спілкування учнів
на уроках за допомогою впровадження дискусійних методів.
Дискусія є важливим засобом пізнавальної діяльності учнів. Вона
значною мірою сприяє розвитку мислення, дає можливість визначити власну
позицію, формує навички відстоювати свою думку.
На думку М. Кларіна, відомого фахівця з педагогічної інноватики,
головною рисою навчальної дискусії є цілеспрямований та впорядкований
обмін ідеями, судженнями, думками в групі заради пошуку істини. Але, як
вважає дослідник, цілеспрямованість - це не підпорядкування обговорення
завданням викладача, а зрозуміла кожному учню спрямованість на пошук
нових знань – орієнтира (для майбутньої самостійної роботи) або знань –
оцінки (фактів, подій, явищ). Цей показник яскраво виявляється при підбитті
підсумків обговорення.
Дискусії в навчанні почали застосовувати ще в Стародавній
Греції. Наприклад, Сократ поширював свої погляди переважно у розмовах
та дискусіях, намагаючись досягти істини шляхом виявлення суперечностей
у твердженнях противників.
Актуальність даного дослідження полягає у тому, що дискусійні методи
навчання розвивають у учнів комунікаційні уміння, навички роботи в парах і
групах, прищеплюють їм вміння аргументувати й дискутувати.
Об’єктом дослідження курсової роботи є процес економічної підготовки
учнів ПТНЗ.5
Предметом дослідження виступає методика викладання дисципліни
«Основи економіки» в ПТНЗ.
Мета даної роботи полягає в тому, щоб навчитися створювати методику
підготовки і проведення дисципліни «Основи економіки» у ПТНЗ з
використанням дискусії, як одного з методів активізації навчального процесу.
Для реалізації поставленої мети потрібно вирішити наступні завдання:
1. проаналізувати педагогічну, психологічну, економічну літературу з
теми дослідження;
2. проаналізувати активні методи навчання;
3. проаналізувати підготовку і проведення дискусії;
4. розробити методики викладення дисципліни до розділу «Методичні
особливості викладання дисципліни «Основи економіки» у ПТНЗ».
При написанні курсової роботи були використані наступні методи
дослідження: описовий; узагальнення; аналізу; синтезу
Інші роботи з даної категорії: