«Теорія множинного інтелекту» (ID:185392)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕОРІЇ МНОЖИННОГО ІНТЕЛЕКТУ Г. ГАРДЕНЕРА 5
1.1.Особистісно-орієнтоване навчання як основна умова розвитку особистості дитини 5
1.2 Поняття інтелекту у науковій літературі 10
Висновки до першого розділу 16
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ 17
2.1.Можливості використання теорії множинного інтелекту під час занять іноземної мови у середній школі 17
2.2 Аналіз навчально-методичного комплексу з англійської мови за підручником А.М. Несвіт 6 клас 22
Висновки до другого розділу 26
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 28
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 29
Зразок роботи
ВСТУП
Одним із завдань, поставлених перед учителем іноземної мови Державним стандартом освітньої галузі «Мови і літератури» в основній школі, є «формування гуманістичного світогляду, духовного світу людини, її моральних та естетичних цінностей, особистісних рис громадянина України, який сприймає і поділяє національні та загальнолюдські цінності, відчуває свою приналежність до європейської спільноти» [8]. Саме вчитель має створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості, для виховання покоління, що здатне навчатися впродовж життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства.
Пріоритетом у сучасній освіті має бути особистісно зорієнтоване навчання, яке працює зі свідомістю людини та процесами її індивідуально-особистісного розвитку. Завдання школи − підготувати компетентну людину, яка не тільки володіє необхідними знаннями та здібностями, а й здатна застосовувати їх у навчанні та житті. Сприятиме цьому посилення особистісної спрямованості навчального процесу. Таким чином, розуміння особистості, способу її навчання та розвитку мають беззаперечно важливе значення. У Державному стандарті зазначається, що «особистісно-орієнтований підхід здійснюється через варіативність методик організації навчання залежно від пізнавальних здібностей» [8]. Теорія множинного інтелекту американського психолога Говарда Гарднера, розкриває один з можливих способів індивідуалізації освітнього процесу. Недарма ця теорія отримала всесвітнє визнання як одна з найбільш новаторських теорій пізнання інтелекту людини. Дана теорія дозволяє знайти індивідуальний підхід до навчання кожного учня, зважаючи на особливості роботи його головного мозку.
Процес вивчення іноземної мови багатогранний і вимагає постійних пошуків методів кращого засвоєння матеріалу при роботі з різними віковими та соціальними групами людей. Кожна особистість по-різному сприймає інформацію, тому доречно звертати увагу на особливості структури інтелекту для того щоб пришвидшити да вдосконалювати процес навчання. Визначення домінуючого інтелекту кожного учня є ключем до успішного засвоєння матеріалу. Саме тому застосування на практиці теорії множинного інтелекту Г. Гарднера є актуальним. Є багато способів як включити теорія множинного інтелекту в програму, але на даний момент не існує єдиного встановленого способу, щоб зробити це.
Об'єктом дослідження є процес вивчення англійської мови в загальноосвітній школі.
Предметом дослідження є використання теорії множинного інтелекту як способу організації особистісно орієнтованого навчання.
Метою даної роботи є здійснити огляд і теоретичний аналіз досліджень і публікацій щодо практичного застосування теорії множинного інтелекту Г. Гарднера.
Досягнення мети дослідження передбачало розв’язання таких завдань:
1. довести ефективність особистісно орієнтованого навчання іноземної мови
2. проаналізувати різні поняття інтелекту та виявити особливості теорії множинного інтелекту Гарднера
3. проаналізувати вміст підручника та визначити, які види вправ спрямовані на розвиток кожного виду інтелекту.
Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел.
Інші роботи з даної категорії: