Зразок роботи
ВСТУП
Трудова підготовка в сучасній загальноосвітній школі має бути гнучкою і пристосованою до технічних, економічних, соціальних потреб суспільства та спрямованою на те, щоб допомогти випускникам середніх закладів у професійному самовизначенні, оволодінні методами творчої діяльності в умовах ринкової економіки і на зміну фактично ремісничому, тренувальному трудовому навчанню має прийти процес формування та розвитку творчої ініціативи, творчого пошуку, трудова діяльність учнів повинна бути наповнена інтелектуальним змістом, уроки трудового навчання створюватимуть реальні умови для реалізації індивідуальних можливостей особистості кожного учня .
Все це вимагає нових підходів до методики трудового навчання, яка має на меті забезпечити підготовку учнів до трудової діяльності у різних сферах виробництва, дати учням загальні відомості про основи виробництва, сучасну техніку, технології, процеси управління, основні групи професій та вимоги професій до людини; залучити учнів до творчо-інтелектуальних і технологічних робіт; сформувати навички розв'язання творчих практичних завдань.
Провідним напрямом реалізації нового змісту трудового навчання, як підкреслено в Державному стандарті освітньої галузі “Технологія”, є проектно-технологічна діяльність, яка інтегрує всі види сучасної діяльності людини: від появи творчого задуму до реалізації готового продукту. Проектно-технологічний підхід дає можливість реалізувати варіативність у змісті трудової підготовки, тобто уникнути жорсткої регламентації наповнення змісту навчальної діяльності учнів. Сучасний зміст трудового навчання розроблений на засадах проектно-технологічної системи, яка базується на гнучкій організації процесу навчання учнів, де пріоритет належить засобам активного навчання і сучасним педагогічним технологіям, а це, в свою чергу, вимагає розроблення відповідної методики, перегляду деяких важливих питань проведення уроків трудового навчання.
Відповідно до змісту програми, учнів необхідно залучати до проектно-технологічної діяльності, яка передбачає виготовлення ними спочатку навчальних, а з часом і творчих проектів. Основний принцип проектного навчання особистісно-орієнтований підхід, який заснований на засадах вільного виховання.
Метою курсової роботи є вивчення педагогічних умов та особливостей застосування методів проектної технології на уроках трудового навчання у 8 класі.
Об'єкт дослідження – процес навчання учнів проектної технології на уроках трудового навчання у 8 класі загальноосвітніх навчальних закладів.
Предмет дослідження – педагогічні умови формування знань, умінь та навичок учнів 8 класу у процесі вивчення варіативного модуля «Проектні технології»
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення таких завдань:
охарактеризувати проектну технологію в трудовому навчанні та вихованні;
вивчити технологія проектування для навчання учнів;
визначити особливості проектної діяльності на уроках трудового навчання;
проаналізувати зміст проектно-технологічної діяльності;
охарактеризувати етапи виконання проекту;
визначити переваги та рекомендації щодо використання методу проектів на уроках трудового навчання.
Методи дослідження – спостереження, аналіз навчальної, науково-теоретичної та методичної літератури, бесіди, розповіді, використання інтерактивних методів навчання, синтез, вивчення передового педагогічного досвіду.
Курсова робота складається зі вступу, двох розділів з підрозділами, висновків, списку використаних джерел та додатків.