Зразок роботи
Вступ
Сьогодні з - поміж важливих завдань, що постають перед системою освіти, особливої актуальності набуває проблема розумового виховання у молодшого школяра. Одним із центральних питань розумового виховання є розвиток пізнавальної активності.
Навчання - основна форма розвитку пізнавальної активності. З одного боку, під час навчального процесу учні здобувають нові знання, які розширюють їхній кругозір, і з другого - у процесі активної пізнавальної діяльності розвиваються навчальні можливості учня, завдяки яким він може самостійно і творчо використовувати не лише запас знань, а й шукати нове, задовольняти свої потреби в пізнанні.
З метою розвитку пізнавальної активності учнів необхідно на кожному кроці застосовувати пізнавальні завдання. Для розвитку пізнавальної активності велике значення має розвиток психічних процесів - пам’яті, уваги, уяви. Саме ці якості за даними психологів - основа для розвитку продуктивного мислення і творчих здібностей учнів.
В умовах демократизації та національного відродження система освіти повинна забезпечити якісно новий рівень загальноосвітньої, професійної підготовки. Вже в початкових класах міняються пріоритети цілей навчання: на перший план висувається його пізнавальна функція, культ активності, самостійності, нестандартності думки, який забезпечує розвиток інтелекту дитини. Головне завдання вчителя - домогтися того, щоб кожен урок сприяв розвитку пізнавальних інтересів дітей.
Зацікавленість є ефективним засобом успішного навчання, необхідною умовою досягнення позитивних наслідків. Видатний педагог В.О. Сухомлинський вважав, що навчальний процес у сучасній школі повинен розвивати всемогутню радість пізнання.
Розвитку пізнавальної активності у початкових класах має приділятися особлива увага ще й тому, що саме в цих класах формуються основні інтелектуальні вміння.
Аналіз психолого-педагогічної літератури показує, що різні аспекти проблеми формування пізнавальної активності молодших школярів досліджувались багатьма вченими. Так, питання пізнавальної активності та пізнавального інтересу досліджували такі науковці, як Л. Аристова, Н. Бібік, В. Лозова, П. Підкасистий, І. Харламов, Т. Шамова, Г. Щукіна та ін.
Метою курсової роботи є дослідження активізації пізнавальної активності молодших школярів як умова успішного навчання.
Об’єктом дослідження є активізація пізнавальної активності молодших школярів як умова успішного навчання.
Предметом дослідження є особливості активізації пізнавальної активності молодших школярів як умова успішного навчання.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення поставлених завдань:
охарактеризувати сукупність поняття «пізнавальна активність у психолого-педагогічній літературі а також мотиви пізнавальної діяльності дітей;
охарактеризувати вікові особливості дітей молодшого шкільного віку;
провести діагностику рівня пізнавальної активності молодших школярів;
охарактеризувати особливості раціонального поєднання дидактичної гри і навчання;
вивчити особливості використання проблемно-пошукових ситуацій (завдань) на уроках;
проаналізувати використання методів продуктивного навчання;
дослідити особливості використання мультимедіа.
Курсова робота складається зі вступу, двох розділів з підрозділами, висновків, списку використаних джерел та додатків.