Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження визначається концептуальними положеннями реформування вітчизняної загальної середньої освіти і вдосконаленням системи національної освіти та виховання, зокрема обумовленістю таких стратегічних цілей системи, як національна спрямованість освіти, її невіддільність від національного ґрунту; органічне поєднання з національною історією і традиціями; відтворення і трансляція в навчальному процесі культури та духовності в усій різноманітності вітчизняних і світових зразків.
Нові реалії педагогічної дійсності об'єктивно створюють передумови для вдосконалення навчально-виховного процесу у початкових класах, оволодіння школярами системою знань, умінь і навиків необхідних для подальшого успішного засвоєння навчального матеріалу в школі. Саме тому значний інтерес становить шкільне краєзнавство як поліфункціональний транслятор суспільно-наукового досвіду у конкретному регіоні щодо розв'язання актуальних проблем навчання, виховання і психічного розвитку молодших школярів.
Відтак, особливої значимості набуває проблема використання краєзнавчого матеріалу у початковій ланці освіти, як засобу вдосконалення навчально-виховного процесу у початкових класах. Аналіз шкільної практики засвідчує наявність суперечностей між завданнями, що передбачені навчальною програмою початкової школи та недостатньо розробленим методичним фондом.
Педагогічна наука має певний досвід щодо визначення шляхів і засобів використання краєзнавчого матеріалу на уроках у початкових класах. Значний інтерес мають праці вчених, зокрема з таких проблем: вдосконалення навчально-виховного процесу з урахуванням своєрідності краєзнавчого матеріалу (Ю.К. Бабанського, Н.Н. Баранського, А.С. Баркова, Н.Н. Беленко, П.П. Блонського, В.П.Буданова та інших); формування у молодших школярів готовності до дослідницько-краєзнавчої роботи (І.Л.Гермаковського, Н.М. Головіна, П.В.Іванова, Ю.Ф.Коронова, Н.П. Мілонова, А.А. Половинкіна, Н.Г. Ніколаєва та інших). Крім того, щодо проблем психічного розвитку молодшого школяра багато цінних ідей є в працях таких психологів як Б.Г. Ананьєва,О.О. Бодальова, Л.Ч. Божович, Л.С. Виготського, О.М.Леонтьєва, С.Л. Рубінштейна, Л.І.Уманського та інших.
Метою курсової роботи є дослідження умов використання краєзнавчих матеріалів в початковій школі сучасними вчителями.
Об’єктом дослідження є використання краєзнавчих матеріалів в початковій школі.
Предметом дослідження є умови використання краєзнавчих матеріалів в початковій школі.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення таких завдань:
1. Охарактеризувати проблему використання краєзнавчих матеріалів в історико-педагогічних дослідженнях.
2. Проаналізувати теоретичні засади використання краєзнавчих матеріалів;
3. Визначити та обґрунтувати педагогічні умови використання краєзнавчого матеріалу у роботі з молодшими школярами.
Під час виконання роботи використовувалися методи: 1) теоретичного рівня: аналіз і узагальнення наукової інформації з проблеми дослідження, навчально-методичної та нормативної документації, синтез емпіричного матеріалу; 2) емпіричного рівня: обсерваційні (моделювання, шкалування, рейтинг) та ін.
Методологічними засадами дослідження є концептуальні положення щодо ролі діяльності у становленні творчої особистості; взаємозв’язок і взаємообумовленість педагогічних явищ і процесів.
Курсова робота складається зі вступу, двох розділів з підрозділами, висновків, списку використаних джерел та додатків.