Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Духовне відродження українського народу
неможливо уявити без живодайного впливу художньої літератури на
формування національної самосвідомості, бо саме література є одним із
активних чинників суспільного виховання − совісті, моралі загальнолюдських
цінностей, інтелігентності.
Зміни в усіх сферах нашого життя безпосередньо впливають і на
літературну освіту школярів. Інакше й бути не може, адже література − це
відображення в художньому стилі життя людини та суспільства з усіма
складнощами і проблемами. Однак, щоб література здійснювала свою виховну
роль, треба виробити у людині вміння читати художні твори, належним чином
сприймати дійсність, відображену в художній формі, сформувати прагнення
брати приклад з позитивних героїв.
Сьогодні стоїть завдання побудувати навчально-виховний процес
таким чином, щоб розвивати в учнів пізнавальний інтерес, вміння самостійно
поповнювати свої знання, орієнтуватися в потоці наукової і політичної
інформації. Зрозуміло, що це не може бути досягнуто без правильно
організованої і серйозно поставленої роботи учнів з перших днів навчання з
книгами із доступного кола читання, без виховання в дітей бажання і звички у
вільний час звертатись до книги, читати ті, які підходять саме конкретній
дитині, а не комусь іншому. Тільки тоді книга дозволить читачу
«доторкнутися» до минулого і майбутнього, прийняти його чи відкинути,
трансформувати в особистісне переживання.
Забезпечення мотивації навчання українського читання – складова
мети курсу української читання початкової школи. Якщо учень не хоче
вчитися і його актуальні інтереси, запити, прагнення не пов’язані
безпосередньо з навчанням, то виховний вплив учителя, його зусилля не дають
бажаних результатів.
Як засвідчує аналіз літературних джерел, питання впливу системи
інтерактивних вправ на розвиток мотивації вивчення молодшими школярами
4
українського читання ще не було предметом спеціального дослідження, хоча
більшість науковців розглядає творчу діяльність учнів як вирішальний фактор
розвитку мотивації. Тим часом із цією проблемою тісно пов’язано чимало
практичних питань педагогіки, зокрема таких, як формування у дітей
позитивного ставлення до навчальної діяльності, до учнівських обов’язків,
котрі можна звести до одного: як викликати в учнів бажання вчитися,
прагнення набувати знання, уміння, навички, іншими словами, як розвивати
повноцінні мотиви навчання, а відтак тема курсової роботи є актуальною.