Індивідуальний підхід на уроках трудового навчання (ID:303380)
Зміст
ВСТУП..............................................................................................................3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЗДІЙСНЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ ДО УЧНІВ В УМОВАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ............................................................................................................5
1.1. Індивідуальний підхід до учнів, його значення та роль .......................5
1.2. Шляхи втілення індивідуального підходу до учнів в умовах трудового навчання...............................................................................................10
РОЗДІЛ 2. ОСНОВНІ МЕТОДИ І ПРИЙОМИ ЗДІЙСНЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ ДО УЧНІВ В УМОВАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ...........................................................................................................14
2.1. Методи здійснення індивідуального підходу до учнів в умовах трудового навчання...............................................................................................14
2.2. Врахування психологічних особливостей дитини, як основний прийом індивідуального підходу до школярів на уроках трудового
навчання.................................................................................................................20
РОЗДІЛ 3. НАЯВНА ПРОБЛЕМАТИКА ТА ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ ДО УЧНІВ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ................................................................25
3.1. Наявна проблематика в реалізації індивідуального підходу до учнів на уроках трудового навчання.............................................................................25
3.2. Шляхи удосконалення індивідуального підходу до учнів на уроках трудового навчання...............................................................................................27
ВИСНОВОК...................................................................................................29
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ......................................................30
ДОДАТКИ......................................................................................................32
Зразок роботи
Під індивідуалізацією слід розуміти організацію процесу навчання на основі врахування індивідуальних особливостей учнів.
Під диференціацією слід розуміти організацію процесу навчання за декількома різними навчальними планами, програмами, завданнями в формі окремих груп, створених на основі врахування будь-яких узагальнених індивідуальних особливостей школярів [12, c.102].
Диференціація навчання є варіантом індивідуалізації, способом реалізації індивідуального підходу до учнів. Відмінність диференціації від індивідуалізації полягає в тому, що врахування індивідуальних особливостей учнів здійснюється в такій формі, де учні групуються на основі будь-яких особливостей для окремого навчання в умовах класу.
Суть принципу індивідуального підходу заключається в адаптації (пристосуванні) навчання до змісту і рівня знань, умінь та навичок кожного учня або до характерних для нього особливостей процесу засвоєння, або навіть до деяких стійких рис його особистості.
Під диференціацією розуміють таку систему навчання, при якій кожен учень одержує право і можливість приділяти переважну увагу тим напрямкам навчання, котрі у найбільшій мірі відповідають його схильностям. Види диференціації: рівнева і профільна (рис.1.1).
Рис.1.1. Диференціація навчання
Рівнева диференціація виражається у тому, що навчаючись в одному класі, за однією програмою та підручником, школярі можуть засвоювати матеріал на різних рівнях. Визначальним при цьому є рівень обов’язкової підготовки.
Профільна диференціація припускає навчання різних груп школярів за програмами, котрі відрізняються глибиною викладання матеріалу, обсягом відомостей і навіть номенклатурою питань, що вивчаються.
Зміст принципу індивідуального підходу полягає в такій організації навчального процесу, при якому вибір методів, прийомів і темпів в навчанні враховує індивідуальні відмінності учнів, рівень їх здібності до навчання. Рушійними силами індивідуалізації є протиріччя між фронтально побудованим процесом пред’явлення нового матеріалу і індивідуальним характером його засвоєння.
Інші роботи з даної категорії: