Зразок роботи
На сучасному етапі методичної науки з'явилися нові підходи у викладанні української літератури. На даний час активно використовуються як традиційні, так і новітні форми роботи на уроці літератури. Сучасний урок має бути насиченим матеріалом, змістовним, доступним. Власне над цими проблемами і працюють вчителі – словесники.
З прийняттям Україною незалежності програма української літератури зазнала оновлення. Із курсу виключено твори, які не є високохудожніми, натомість введено нові твори, здебільшого із когорти несправедливо забутих. Деякі твори отримали змогу появитися перед загалом читачів, як наприклад, твори Д. Павличка. Зовсім по - іншому прийнято трактувати творчість цього митця української літератури. Не раз йому доводилося «нахиляти, з вимушеною покорою, голову перед комуністичною владою, час від часу, ставати сам собі на горло, йти на морально болісні компроміси, одягати на себе немилосердно важку ношу політичної мімікрії» – і все це заради того, щоб мати легальну можливість говорити правду в очі компартійним владцям і своєму народові, розвінчувати русифікаторів і піднімати з «урвищ Україну», тощо. І лише після здобуття Україною Незалежності, вклад митця в українську літературу був справедливо оцінений. Люди почали активно цікавитися його творами, критики ретельно розглядати їх і згодом деякі з них було внесено до навчальної програми.
Дмитро Павличко – поет за покликанням і філолог за фахом. Склалося усталене уявлення про стиль зрілого майстра. За твердженням М.М. Ільницького, письменник завжди впевнено тримає під пером композиційну канву твору: "Поступово виробляються й утверджуються у творчості Д. Павличка характерні риси поетики, що залишаться притаманними йому при всьому розширенні поля поетичного обсервування, ускладненні образної палітри. Д. Павличкові завжди була чужа чиста споглядальність, спонтанна гра асоціацій, яка не підлягає певній меті. Домінанта думки, опанованність почуття, присутність задуму в творі й відповідна оркестровка, зрівноваженість частин і цілого – характерна риса його стилю".
На даний момент співіснують різні методичні посібники з методики вивчення творчості Дмитра Павличка. Значний вклад у галузь детального вивчення творчості даного письменника вклали І. Равлів, І. Бабій, С. Лісняк, Г. Вишневська, С. Луцак та ряд інших авторів. Вони намагаються висвітлити сучасні підходи до аналізу творчої спадщини Дмитра Павличка. Незважаючи на багатоаспектність висвітлення методики вивчення творчості Павличка, поза увагою залишається значне коло проблем, зокрема впровадження сучасних технологій навчання під час проведення уроків за творчістю даного письменника. Саме тому тема курсової роботи є актуальною.
При підході до розгляду даної теми ставимо перед собою мету: розглянути методику викладання життєвого і творчого шляху на уроках української літератури.
Із поставленої мети випливають наступні завдання:
Розглянути основні аспекти методики викладання української літератури;
Детально опрацювати методичні аспекти вивчення біографії Д. Павличка;
Визначити тему, мету, структуру уроку літератури за творчістю Дмитра Павличка;
З'ясувати, які форми і методи роботи доцільно використовувати на уроці;
Вивчити методичні аспекти проведення уроків за творчістю Павличка;
Дати практичні рекомендації щодо викладання творчості Дмитра Павличка.
Предметом курсової роботи є урок української літератури.
Об’єктом дослідження є методика викладання творчості Д. Павличка.