Зразок роботи
Актуальність теми. Григір Тютюнник – видатний митець української літератури ХХ століття. Саме завдяки такому письменникові можемо говорити про художню довершеність та справжність української літератури в нелегкі для неї часи.
Гр. Тютюнник є одним з найталановитіших українських прозаїків ХХ віку. Ще за життя, всупереч офіціозу, він зазнав всенародного, в тому числі й міжнародного визнання. Майстер у жанрі малих форм (оповідання, новела, короткі повістинки («Климко», «Вогник далеко в степу», «Смерть кавалера»)) та оригінального стилю, творець літературного типу «дивака» тонкий психолог, Гр. Тютюнник звертався до проблем, що є суголосними й сьогоденню. Творчий доробок цього письменника потребує сучасної інтерпретації, врахування особливостей розвиненого Модернізму, в дусі якого писав Гр. Тютюнник, і, безперечно, заслуговує на окреме дослідження специфіки його психологізму.
Постать видатного українського письменника Г.Тютюнника вже кілька десятиріч в центрі уваги як історії української літератури, так і письменницької мемуаристики. Особливо багато досліджень присвячено інтерпретації його різних тематично й жанрово творів, їхньої образної системи, художніх особливостей, психології. Але проблематика творчості Григора Тютюнника все ще розглянута недостатньо, тому потребує детального аналізу, чим і зумовлена актуальність нашої роботи.
Творчість Г.Тютюнника була у полі зору таких літературознавців як М.Вінграновський, І.Дзюба, В.Дончик, М.Жулинський, М.Ільницький, В.Коваль, М.Коцюбинська, В.Марко, Л.Мороз, Р.Мовчан, О.Мусієнко, В.Нарівська, О.Неживий, В.Панченко, М.Сулима, Г.Сивокінь, М.Ташаненко, В.Шевчук та інших.
Українська художня проза 60 – 70-х років ХХ століття продовжує викликати значний інтерес з боку дослідників-літературознавців. Бурхливий розвиток літератури цього періоду, її насиченість різноплановими ідейними і стильовими тенденціями, пошуками нових жанрових форм і збагачення новим змістом продукують численні інтерпретації, становлять предмет критичних дискусій. У сучасному українському літературознавстві відчутною є тенденція до концептуального осмислення літератури «шістдесятників», не стільки як альтернативи соцреалістичним канонам, скільки як її природного розвитку в руслі Модернізму, що насамперед відчутно в її поетиці. З таких позицій передбачається необхідність ґрунтовного дослідження творчості багатьох письменників-«шістдесятників», зокрема Григора Тютюнника (1931-1980).
Отже, проблема викладання творчості Гр. Тютюнника в старших класах вимагає особливої уваги. Майбутні педагоги повинні обирати найбільш оптимальні методи та моделі при вивченні новелістики цього автора задля якомога достовірного опису усіх тонкощів його творів.
Об’єкт дослідження: методика викладання української літератури.
Предмет дослідження: методика вивчення творчості Гр. Тютюнника в 11 класі.
Мета курсової роботи: показати зміст та можливі шляхи вивчення творчості Гр. Тютюнника в 11 класі.
Завдання курсової роботи:
- дослідити особливості викладання новелістики Гр. Тютюнника в старших класах;
- описати життєвий та творчий шлях митця;
- вивчити потребу дослідження біографії автора та методи її вивчення;
- запропонувати свій варіант проведення уроку вивчення новелістики Гр. Тютюнника в 11 класі;
- подати взірці методу проектів, сенканів, фанфіків, гронування, таблиць порівняння персонажів, що зроблять уроки вивчення творчості Гр.. Тютюнника цікавими й інноваційними.