Особливості прояву вищих почуттів у дітей з вадами мовлення (ID:366788)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП………………………………........................................................................3
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИВЧЕННЯ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ВАДАМИ МОВИ..........................................5
1.1. Загальна характеристика розвитку емоційної сфери та вищих почуттів дошкільника……………………………………………………………..……….…..5
1.2. Специфіка прояву вищих почуттів дошкільників з вадами мовлення………….....................................................................................................17
1.3. Педагогічні умови формування вищих почуттів.............................................13
РОЗДІЛ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПРОЯВУ ВИЩИХ ПОЧУТТІВ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ВАДАМИ МОВЛЕННЯ..........................................................................................20
2.1. Організація дослідження прояву вищих почуттів у дітей дошкільного віку з вадами мовлення.......................................................................................................20
2.2. Результати дослідження прояву вищих почуттів у дітей дошкільного віку з вадами мовлення........................................................................................................22
2.3. Психолого-педагогічні рекомендації з корекції емоційної сфери дітей дошкільного віку з вадами мовлення......................................................................28
ВИСНОВКИ..............................................................................................................30
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.............................................................31
ДОДАТКИ.................................................................................................................34
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Вибір теми обумовлений тим, що з кожним роком зростає кількість дітей, що мають порушення мовлення. Практика свідчить, що наслідки порушення мовлення залишаються до самого кінця періоду навчання. Вкрай важливо з перших днів надходження дитини в дитячий дошкільний заклад звернути увагу на особливості мовленнєвого розвитку, на допущені помилки у вимові.
Таким вихованцям необхідна спільна допомога логопеда, психолога і вихователя, яка дозволить здійснити індивідуальний диференційований підхід. Це можливо в рамках корекції можливих відхилень в емоційній сфері дітей.
У сучасній літературі накопичені теоретичний і практичний дослідний матеріал про вплив емоційних процесів на діяльність дошкільника і розвиток його в цілому. Основним підсумком даних досліджень є те, що незначні показники емоційного напруги активізують діяльність і адекватність поведінки. В дослідженнях зарубіжних педагогів-психологів Е. Гельгорн і Дж. Луфборроу [2], А. Свядош [3] відзначається, і інша особливість дезорганізуючого впливу емоцій. Вони впливають не тільки на дезорганізацію психічних процесів, зокрема уяву, мислення, пам'ять, а також визначають і емоційну поведінку. Майже всі емоції залежать безпосередньо від вольових та інтелектуальних процесів, вони виступають в якості регуляторів людської діяльності [4].
У дітей з порушенням мовлення, страждає емоційна сфера і відповідно змінюється прояв почуттів. Даний фактор має стійкий характер і вважається останнім часом дуже поширеним. Також вади мовлення негативно позначаються на процесах адаптації в соціумі, які велике значення набувають для дітей дошкільного віку, які скоро почнуть відвідувати школу.
Цілеспрямована робота на розвиток емоційної сфери дітей з вадами мовлення сприяє в майбутньому кращій соціальній адаптації майбутніх учнів.
Об'єкт дослідження: емоційна сфера дітей.
Предмет дослідження: особливості прояву вищих почуттів у дітей дошкільного віку з вадами мовлення.
Мета дослідження: виявлення особливостей прояву вищих почуттів у дітей дошкільного віку з вадами мовлення.
Для розкриття поставленої мети були сформульовані наступні завдання:
1. Проаналізувати вітчизняну і зарубіжну науково-дослідну літературу з проблем розвитку емоційної сфери дітей дошкільного віку, що мають вади мовлення.
2. Експериментально дослідити особливості прояву вищих почуттів у дошкільників з вадами мовлення.
3. Здійснити аналіз ориманих результатів теоретичного та експериментального дослідження та надати рекомендації з корекції емоційної сфери дітей дошкільного віку з вадами мовлення.
У нашій роботі ми використовували такі методи дослідження як:
- теоретичні: аналіз і узагальнення літературних джерел за заданою проблематикою.
- емпіричні: спостереження, психолого-педагогічний експеримент, бесіда з дітьми.
Застосовувалися наступні діагностичні методики: «Вивчення емоційних реакцій у дітей на смішні зображення»; «Вивчення емоційного ставлення до моральних норм»; «Вивчення соціальних емоцій у дошкільників» (автори Г.А.Урунтаєва, Ю.А. Афонькіна). »
Експериментальна база дослідження:
Практична значимість роботи полягає в тому, що запропоновані психолого-педагогічні рекомендації з корекції емоційної сфери дітей дошкільного віку з вадами мовлення можуть бути використані педагогами в умовах дошкільного навчального закладу.
Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел, що включають 30 найменувань, 3 додатків. Робота виконана на 37 сторінках.
Інші роботи з даної категорії: