0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Ознайомлення дітей дошкільного віку з величиною і вимірюванням засобами моделювання (ID:400441)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 29
Рік виконання: 2021
Вартість: 435
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ 5 1.1. Сутність моделювання 5 1.2. Значення моделювання в розвитку математичних уявлень дошкільнят 8 1.3. Умови використання моделювання як засобу розвитку математичних уявлень в ранньому дошкільному віці 10 РОЗДІЛ II. МЕТОДИ ТА МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ МАТЕМАТИЧНИХ УЯВЛЕНЬ У МОЛОДШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ 14 РОЗДІЛ ІІІ. ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ 20 3.1. Аналіз дослідження 20 3.2. Рекомендації до проведення педагогічної роботи 25 ВИСНОВКИ 27 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 29
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ОРИГІНАЛЬНІСТЬ 63 % ВСТУП Одна з найважливіших завдань виховання дитини - розвиток її розуму, формування таких розумових умінь і здібностей, які дозволяють легко освоювати нове. Велике значення в розумовому вихованні дітей має розвиток елементарних математичних уявлень. Традиційними напрямками формування елементарних математичних уявлень у дошкільнят є: кількість і рахунок, величина, форма, орієнтування в часі, орієнтування в просторі, в ході яких послідовно вирішується ряд загальних дидактичних завдань: • отримання знань про все, зокрема, розміром, формою, простором і часом як основами математичного розвитку; • формування широкої початкової орієнтації в кількісних, просторових і часових відносинах навколишньої дійсності; • формування навичок і умінь в рахунку, обчисленнях, вимірі, моделюванні; • оволодіння математичною термінологією; • розвиток пізнавальних інтересів і здібностей, логічного мислення, загальний розвиток дитини; Моделювання відкриває перед педагогом ряд додаткових можливостей у розвитку математичних уявлень дошкільнят. За допомогою моделювання вдається звести вивчення складного до простого, невидимого до видимого. Тим самим модель може зробити будь-який об'єкт доступним пізнання дитини. Застосування моделювання в процесі розвитку математичних уявлень дозволяє ефективно формувати у дитини такі прийоми розумової діяльності як класифікація, порівняння, аналіз і синтез, узагальнення, абстрагування, індуктивні і дедуктивні способи міркувань, що в свою чергу стимулює в перспективі інтенсивний розвиток словесного мислення. Дитина може не тільки пізнавати зовнішні, наочні властивості предметів і явищ, як це передбачено в системах Ф. Фребеля, М. Монтессорі, а й здатна засвоювати уявлення про загальні зв'язки, які лежать в основі багатьох явищ природи, соціального життя, опановувати способами аналізу і вирішення різноманітних завдань, в тому числі математичних. З цієї точки зору видається актуальним дослідження всіх аспектів процесу розвитку елементарних математичних уявлень у дошкільнят з використанням моделювання. Саме тому темою курсової роботи було обрано «Ознайомлення дітей дошкільного віку з величиною і вимірюванням засобами моделювання». Предмет дослідження: умови використання моделювання як засобів розвитку математичних уявлень в молодшому дошкільному віці. Об'єкт дослідження: процес розвитку елементарних математичних уявлень у молодших дошкільнят. Мета дослідження: виявити умови використання моделювання як ефективного засобу розвитку математичних уявлень у дітей молодшого дошкільного віку. Завдання дослідження: • проаналізувати психолого-педагогічну літературу по темі «Моделювання» та визначити сутність даного поняття; • виділити види моделей; • визначити завдання розвитку математичних уявлень у дітей дошкільного віку; • виділити умови використання моделювання для ефективного розвитку елементарних математичних уявлень в ранньому дошкільному віці [8].   РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ 1.1. Сутність моделювання Моделювання існує так само давно, як і мислення, супроводжуючи процес навчання. В роботі Н. А. Муртазіна відзначено, що ще древніми атомістами (Демокритом, Епікура, Лукреція Кар) будувалися уявні моделі атомів, їх руху і з'єднання між собою, щоб пояснити фізичні властивості речей. Широко моделювання стало розвиватися в ХХ столітті, отримавши визнання практично у всіх галузях сучасної науки. Як засіб і метод навчання воно стало усвідомлюватися порівняно недавно. Розглянемо, що розуміють вчені під термінами «модель» і «моделювання». Отже, С. З. Желтухіна вважає, що: «модель - це будь-який образ, уявний і умовний (зображення, описи, схеми, креслення, графіка, план) будь-якого процесу або явища (оригіналу моделі), використовуваного в якості заступника »[9]. В.А. Штоф визначає модель як: «спосіб відображення, відтворює певну частину реальності з метою її більш глибокого пізнання спостережень і експериментів в різні форми теоретичних узагальнень »[2, с.18]. Модель, згідно П.В. Гресу: «це матеріальний чи подумки представляємий об'єкт, в процесі пізнання (вивчення) заміщує об'єкт-оригінал, який зберігає деякі важливі для даного дослідження типові риси. Процес побудови і використання моделі, називається моделюванням». З психолого-дидактичної точки зору модель визначається як система об'єктів або знаків, яка відтворює ряд істотних властивостей системи-оригіналу на основі поетапно організованої дедукції або індукції, для отримання нової інформації [1]. ВИСНОВКИ Аналіз психолого-педагогічних можливостей використання моделювання в процесі розвитку математичних уявлень в дошкільному віці дозволив визначити, що під моделюванням розуміється: • вид знаково-символічної діяльності; • метод дослідження об'єктів на їх моделях-аналогах; • побудова і вивчення моделей реально існуючих предметів і явищ; • спосіб дослідження властивостей і поведінки об'єктів, процесів і явищ використанням моделі; • засіб, що дозволяє значно підвищити ефект розвитку навчання; • процес створення моделей і їх використання для формування знань; • діяльність, спрямована на виготовлення будь-якої моделі; • створення в розумі плану; • побудова моделі і її використання для того щоб дізнаватися нове. Виділено умови використання моделювання в розвитку елементарних математичних уявлень в ранньому дошкільному віці: Перша умова використання моделей в процесі формування математичних уявлень є дотримання вимог, що пред'являються до самої моделі - модель повинна чітко і яскраво відображати основні властивості і відносини предмета, бути простою і доступною для здійснення дій з нею, полегшувати пізнання в процесі обстеження, аналізу і роботи в цілому. Другою умовою використання моделей в процесі формування математичних уявлень є обов'язкове застосування моделей не тільки в освітній, але і у вільній діяльності дітей раннього дошкільного віку з урахуванням психологічних особливостей даного віку. Третя умова використання моделювання як засобу розвитку математичних уявлень - збагачення предметно-просторового середовища різними моделями, які сприяють отриманню нових математичних знань, подальшого їх застосування на практиці і в повсякденному житті. Четверта умова - розвиток у дошкільнят умінь моделювання, а саме умінь сприймати і розуміти зображення за допомогою символів, здійснювати схематизацію, заміщення, кодування, декодування. У дошкільному віці формування і розвиток математичних уявлень за допомогою моделювання, відбувається завдяки організації практичної діяльності дітей. Практична діяльність спрямована на засвоєння певних способів дій з предметами і їх замінниками (речовими, предметно-схематичними, графічними моделями, зображеннями). В процесі моделювання, найважливішими є здатність до точного сприйняття таких зовнішніх сил природи, як форма, розмірні, просторові, тимчасові, кількісні відносини. Для перевірки ступеня ефективності проведеної системи роботи організовується контрольний етап, на якому повторно обстежується рівень розвитку математичних уявлень у дітей, а також проводився порівняльний аналіз отриманих даних. Порівняльний аналіз показує позитивну динаміку в розподілі дітей дошкільного віку за рівнями розвитку математичних уявлень після реалізації формуючого етапу. Отримані експериментальні дані свідчать про ефективність застосування виділених в роботі умов використання моделювання як засобу розвитку математичних уявлень у дітей старшого дошкільного віку.   СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 1. Арест М. Я. Нестандартний підхід до змісту математичного розвитку дошкільників [Текст] / М. Я. Арест, Е. А. Тупічкіна // Дитячий садок: теорія і практика. - 2012. - № 1. - С.18-27. 2. Білошиста А. Д. Дошкільний вік: формування первинних уявлень про натуральні числа [Текст] / А. Д. Білошиста // Дошкільне виховання. - 2002. - № 11. - С. 20-24. 3. Дяченко, О. М. Розвиток уяви дошкільника [Текст] / О. М. Дяченко. - М. : МОЗАЇКА-СИНТЕЗ, 2007. - 197 с.
Інші роботи з даної категорії: