Зразок роботи
Зазвичай у сучасних школах з дітьми молодшого шкільного віку проводять такі види дозвіллєвої діяльності:
- розваги (забави) – традиційні форми дитячого дозвілля, основу яких складали різні жанри дитячого фольклору;
- ранки тематичного спрямування приурочуються до свят державного (Дня соборності України, Дня Матері) та народного календарів (золотої осені, Нового року, проводів зими).
- ігрові програми – автономні форми дозвілля пізнавального, розважального чи творчого характеру, побудовані на іграх різних жанрів. Різновидами ігрових програм є: вікторини, аукціони (пізнавально-розважальні), фізично-розвиваючі, творчі;
- свята – художньо-масові акції тематичного спрямування, що за структурою та змістом є епізодичними чи комплексними дійствами, які будуються на етнографічному та фольклорному матеріалі. Тематикою свят є наступна проблематика: свята пісні, мови, казки, ігор, рослинних символів (свято калини, квітів, гарбуза), іменинників, пір року (свято осені, зими, весни, літа) та інсценізовані програми до календарних та релігійних свят: «Андріївська калита», «Подарунки святого Миколая», новорічний маскарад, свято проводів зими, зустрічі птахів, Великодні розваги;
- фестивалі – масові художні дійства, які бувають інтегрованими (фестиваль дитячого фольклору) чи популяризують один жанр, наприклад: фестивалі ігор, колядок, веснянок.
- ярмарки – художньо-масові акції з метою продажу різноманітних виробів.
- конкурси – форма дозвілля пізнавально-розважального чи творчого характеру, що передбачає змагання, зокрема: конкурси знавців різних жанрів дитячих творів (казок, віршів, небилиць тощо);
- гуртки – групова форма дозвіллєвої роботи, яка дозволяє глибше долучити молодших школярів до традиційної культури, розширити їх знання щодо дитячого фольклору та сформувати навички його використання у дозвіллєвій діяльності. Специфіка функціонування гуртка передбачає наявність керівника та програми діяльності на певний період (півріччя, рік). Поширеними у школах для молодших школярів є гуртки народознавства, м’якої іграшки, дитячого фольклору [45, с. 250].