Ознайомлення з українським національним одягом як напрямок патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку (ID:412564)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 8
1.1. Аналіз наукових поглядів на проблему патріотичного виховання дошкільників в класичній та сучасній педагогічній літературі 8
1.2. Особливості ознайомлення старших дошкільників з українським національним одягом 18
1.3. Умови ознайомлення старших дошкільників з українським національним одягом 27
РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗМІСТУ ТА ФОРМ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З УКРАЇНСЬКИМ НАЦІОНАЛЬНИМ ОДЯГОМ ЯК НАПРЯМКОМ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 36
2.1. Виявлення рівня обізнаності старших дошкільників про український національний одяг 36
2.2. Зміст та форми ознайомлення старших дошкільників з українським національним одягом 46
2.3 Перевірка ефективності проведеної роботи 55
ВИСНОВКИ 63
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 66
ДОДАТКИ 72
Зразок роботи
Формування високоморального громадянина-патріота розпочинається ще з дитинства, адже саме дошкільний період є сенситивним віком для формування та становлення майбутньої особистості. У ці роки у дітей формуються ціннісні орієнтації, розвиваються емоції, почуття, мислення, механізми спілкування з оточуючим середовищем, усвідомлення себе в даному соціокультурному просторі.
На важливості задоволення пізнавальних потреб дитини, її розвитку та виховання наголошують державні документи у сфері дошкільної освіти, зокрема Закон України «Про дошкільну освіту», Базовий компонент дошкільної освіти в Україні, діючі програми розвитку, навчання та виховання. Відповідно до даних документів вихователі повинні спрямовувати свою роботу на формування всебічно та гармонійно розвиненої особистості, що включає і здійснення патріотичного виховання. Розроблена парціальна програма для дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина», яка спрямовується на формування багатогранного та складного для розуміння вихованцями поняття «патріотизм».
Одним із напрямків роботи є виховання любові до України, поваги до народних традицій та звичаїв, а також цінностей та надбань. Актуальним є те, що в дошкільні роки зароджується усвідомлення приналежності до українського роду, почуття відданості рідній країні тощо.
Проблемою є те що, не завжди діти дошкільного віку з раннього дитинства відчувають оту приналежність до українського народу. Зазвичай їм важко зробити вибір, досягнути успіху, самореалізуватися. Уявлення дітей, що стосуються даного напрямку роботи при успішній роботі вихователя, організації освітньо-виховної роботи засвоюють в закладі дошкільної освіти та поповнюються протягом подальшого життя.
Інші роботи з даної категорії: