Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Сучасна методика навчання в ЗДО висуває перед вихователем і вихованцями нові вимоги. Спостерігається відхід від традиційних форм, при яких навчання більшу частину часу проходить пасивно; пошук нових форм призводить до активізації навчання протягом всього навчального процесу. Метою сучасної освіти є виховання гармонійно розвиненої особистості.
Низка законодавчих актів і постанов у галузі освіти щодо дошкільного дитинства (Закони України «Про дошкільну освіту», «Про соціальну роботу з дітьми і молоддю», «Про охорону дитинства», Базовий компонент дошкільної освіти) наголошують на повноцінному розвитку дитини, формуванні в дошкільному дитинстві особистісно-значущих умінь і здатностей та набуття освітніх компетенцій (соціальної, комунікативної, інформативної, когнітивної тощо).Проблемою інноваційної стратегії сучасної освіти займається цілий ряд вітчизняних та зарубіжних науковців: Т.І. Волоковська, І.М. Дичківська, Т.Ф. Коляда, Л.Г. Овчаренко, В.Ф. Паламарчук, І.П. Підласий, Л.Б. Хіхловський, J.W. Gardner, H. Klages, E. Petlak, S. Pokrivcakova, Z. Pietrasiński, A.J. Sowiński, P.R. Whitefield та багато інших. Різноманітні аспекти професійної підготовки педагогів висвітлювалися такими дослідниками, як А. В. Коржуєв, Д.Л. Опрощенко, В.А. Попков.
Теоретичні й практичні аспекти використання інтерактивних методів навчання відображено у доробках І.В. Вачкова, Ю.М. Ємельянова, С.Г. Крамаренко, А.М. Мартинець, Н.Г. Оганесян, Л. Пироженко, О. Пометун, Т.С. Яценко. Розробкою проектної технології займалися Дж. Дьюї, З. Таран, та інші.
Використання інформаційних та мультимедійних технологій в сучасному світі займається цілий ряд вітчизняних та за рубіжних науковців: І.В. Беліцин, Е. Джей, Ю.Н. Єгорова, М.І. Жалдак, Н.Ю. Іщук, В.В. Качала, Г. Кірмайєр, Н.І. Клевцова, Н.В. Клемешова, І.І. Косенко, В.В. Лапінський, А.В. Олійник, Т.Г. Піскунова, О.В. Скалій, О.Г. Смолянинова, А.В. Соловов, М.Д. Тукало, О.А. Чайковська, О.Ю. Чубукова, М.І. Шут та ін.
Водночас у практиці дошкільної освіти наявна низка суперечностей між: значущістю розвитку дітей старшого дошкільного віку за допомогою інноваційних технологій та суб’єктною неспроможністю педагогічних колективів дошкільних навчальних закладів інтегрувати інноваційні технології в освітній процес ЗДО; відсутністю науково-методичних розробок системи педагогічного супроводу формування такої компетенції у дітей старшого дошкільного віку.
Отже, враховуючи актуальність проблеми та її недостатню розробленість у вітчизняній педагогіці, нами було обрано тему дослідження «Організація освітнього процесу в ЗДО засобами інноваційних технологій».
Мета дослідження полягає у психолого-педагогічному обґрунтуванні й експериментальній перевірці організації освітнього процесу в ЗДО засобами інноваційних технологій.
Завдання дослідження:
1. Проаналізувати проблему організації освітнього процесу в ЗДО засобами інноваційних технологій в психолого-педагогічній літературі.
2. Проаналізувати роль та значення інноваційних технологій в організації освітнього процесу.
3. Обґрунтувати педагогічні умови організації освітнього процесу засобами інноваційних технологій.
4. Розробити та перевірити ефективність інноваційних технологій у роботі з дітьми дошкільного віку.
Об’єкт дослідження: освітній процес закладу дошкільної освіти.
Предмет дослідження: педагогічні умови організації освітнього процесу засобами інноваційних технологій.
Методи дослідження: теоретичні (аналіз, синтез, класифікація, узагальнення, систематизація, конкретизація) емпіричні (педагогічний експеримент), бесіда з дітьми, вивчення документації, вивчення ігрового середовища; методи кількісної та якісної обробки результатів.
Структура курсової роботи. Робота складається зі змісту, вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загального висновку, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи 80 сторінок, основного тексту – 55 сторінок.