Особливості методики вивчення орнаментів на заняттях гуртка в школі (ID:575172)
Зміст
ВСТУП .................................................................................................................... 3-4
РОЗДІЛ І. ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ОРНАМЕНТУ ТА ЙОГО МІСЦЕ В СУЧАСНОМУ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОМУ МИСТЕЦТВІ ....... 5-16
1.1. Сутність і види декоративно-прикладного мистецтва ................................ 5-8
1.2. Поняття про орнамент та його види ............................................................ 8-10
1.3. Походження та історія орнаменту ............................................................. 10-11
1.4. Семантика і функції орнаментів ................................................................ 11-12
1.5. Мотиви і орнаменти в українській національній вишивці ...................... 12-16
РОЗДІЛ ІІ. ВИВЧЕННЯ ОРНАМЕНТІВ НА ГУРТКУ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА В ШКОЛІ ............................................... 17-27
2.1. Гурткова робота як один з видів позакласної роботи в школі ................ 17-20
2.2. Організація та планування гуртків декоративно-прикладного мистецтва в школі .................................................................................................................... 20-23
2.3. Методи розвитку творчих здібностей на гуртку декоративно-прикладного мистецтва в школі .............................................................................................. 23-27
ВИСНОВКИ ...................................................................................................... 28-29
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ..................................................... 30-31
ДОДАТКИ .......................................................................................................... 32-35
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Орнамент – частина матеріальної культури суспільства і є важливою складовою декоративно-прикладного мистецтва. Освоєння багатющої спадщини цієї складової світової художньої культури сприяє вихованню художнього смаку, становленню уявлень у сфері історії культури, робить більш значним внутрішній світ людини. Творче освоєння декоративно-орнаментального мистецтва попередніх епох збагачує практику сучасних художників.
У момент створення нових орнаментів значення має не тільки вміле використання художнього досвіду минулого, водночас, це й емоційне вираження чуттєвих особистих вражень художника, пов'язаних з декоративним оздобленням ужиткових речей, з відображенням явищ природи, мотивів народної творчості тощо.
Внесення орнаменту в предметний світ людини стає однією з форм прояву синтезу його з іншими видами мистецтва. Живопис, архітектура, скульптура широко користуються цією формою декору. Прикладом такого синтезу може служити будь-який предмет прикладного мистецтва з орнаментованою поверхнею, наприклад: різні види одягу з орнаментованим рисунком; оздоблення інтер'єру та екстер'єру будівель; при створенні тканин, меблів, різного начиння та інших ужиткових виробів.
Орнамент присутній повсюди в оточені людини: у тканинах для одягу, текстилі для меблів, настінних шпалерах, декорі меблів, посуду, килимах, вишивці, в’язаних і плетених витворах тощо. Тож вивчення орнаменту – особливий розділ художньої грамоти, необхідний всім, хто має справу з оформленням або формуванням художнього вигляду предметів і споруд., саме тому тема даного дослідження є актуальною.
Об’єкт дослідження – особливості вивчення орнаментів на заняттях гуртка декоративно-прикладного мистецтва в школі.
Предмет дослідження – зміст, методи, форми і прийоми розвитку художньо-творчих здібностей школярів при вивченні орнаментів на заняттях декоративно-прикладного мистецтва в школі.
Мета дослідження полягає в розгляді проблеми вивчення орнаментів на заняттях декоративно-прикладного мистецтва в школі.
Завдання дослідження:
• Дослідити історію та походження орнаментів, їх функції і роль в культурному житті українського народу;
• виявити особливості застосування орнаментів у оздобленні різноманітних виробів декоративно-прикладного мистецтва;
• розробити методичну систему, спрямовану на вивчення орнаментів на заняттях гуртка з декоративно-прикладного в школі;
• проаналізувати особливості творчості сучасних митців, що створюють художні роботи з використання різноманітних орнаментів;
• довести актуальність і неповторність використання орнаментів в сучасній культурі і мистецтві.
Для вирішення поставлених завдань були застосовані такі методи дослідження:
• теоретичне вивчення і аналіз наукових праць з історії виникнення орнаментів і застосування їх для оздоблення продуктів декоративно-прикладного мистецтва;
• аналіз робіт видатних митців, що застосовують орнаменти для оздоблення своїх робіт;
• дослідження особливостей вивчення орнаментів на заняттях гуртка з декоративно-прикладного мистецтва в школі.
Теоретична значущість полягає в розкритті особливостей вивчення орнаментів на заняттях декоративно-прикладного мистецтва в школі.
Практична цінність роботи полягає у визначенні особливостей вивчення орнаментів на заняттях з декоративно-прикладного мистецтва в школі; розробці детальних методичних рекомендацій з вивчення орнаментів на заняттях гуртка в школі.
Інші роботи з даної категорії: