Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Сучасна педагогічна наука доводить, що дошкільний вік є унікальним періодом в житті людини. Саме в цей період закладаються основи здоров’я і відбувається становлення людської особистості.
Професійне зростання вихователів, насамперед, - дуже важливе завдання, адже навчання та виховання юного покоління визначає майбутнє нашого суспільства. На тлі несприятливих соціально-економічних умов спостерігається стійка тенденція до погіршення навчання та виховання дітей дошкільного віку.
Спричинена вона падінням рівня розвитку педагогів, соціальними потрясіннями, зниженням якості загальнодоступного навчання, незадовільним способом життя, низьким рівнем загальної освітньої культури, інтенсифікацією освітнього процесу, впливом стресогенного середовища сучасного суспільства.
Увага держави до розв’язання проблеми професійного зростання вихователів ЗДО підтверджується законодавчими документами: Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» (2001), «Про охорону дитинства» (2001), Базовим компонентом дошкільної освіти як Державним стандартом дошкільної освіти України (2012) та ін.
Актуальність проблеми професійного зростання вихователів посилюється соціально-економічною та соціокультурною ситуацією в Україні, коли необхідно зорієнтуватися, як ефективно реалізувати процес навчання та виховання молодого покоління залежно від реальних умов існування. Саме тому проблема професійного зростання вихователів є важелем роботи педагогів.
Важливим аспектом педагогічної діяльності стає поглиблене самопізнання, педагогічна рефлексія — здатність педагога дати собі і своїм вчинкам об’єктивну оцінку, вміння творчо змінюватися відповідно до викликів часу та власного потенціалу, відкритість інноваціям, гнучкість, спроможність навчатися впродовж життя, емоційно-вольова стійкість, уміння зняти внутрішнє напруження в стресовій ситуації, адекватна оцінка власних досягнень та прорахунків.
Постійне фахове зростання педагогів — вимога сучасності. Для ефективної діяльності педагогічного колективу потрібно створити певні умови, зокрема організувати інформаційне забезпечення педагогів, освоєння ними нових педагогічних технологій, методів діагностики рівня розвитку вихованців, добір дієвих форм, підвищення наукового, фахового та методичного рівня педагогів, адже якість освітнього процесу залежить і від особистого потенціалу кожного педагога, і від його вміння працювати в колективі колег-однодумців.
Це підтверджено дослідженнями психологів, зокрема А.К. Маркова, Н.В. Кузьміна, С.О. Дружилов, якими доведено, що професійний розвиток зрілої особистості пов’язаний з реалізацією особистісного потенціалу в процесі професійної діяльності.
Особливої актуальності для наших подальших досліджень набувають праці присвячені проблемам формуванню та розвитку професійної компетентності педагогів ЗДО, зокрема Л. Г. Семушеної, яка розглянула професійний розвиток та основні функції вихователя ЗДО; Н. В. Гавриш, О. Г. Сушенко розробили модель професійно компетентністного фахівця дошкільної освіти; праці Г. О. Люблінської, С. Є. Кулачківської присвячені педагогічній майстерності вихователя ЗДО та умовами її формування. Про особливу роль щодо формування готовності майбутнього вихователя до професійного розвитку в своїх працях наголошують Є. О. Панько, Л. О. Маркіна.
Виходячи з актуальності даної проблеми, нами була вибрана тема курсової роботи: «Професійне зростання вихователів ЗДО засобом проведення майстер класів».
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити вплив проведення майстер класів на формування професійного зростання вихователів ЗДО.
Мета дослідження обумовила необхідність вирішення таких завдань:
1. Вивчити та проаналізувати теоретичні джерела з досліджуваної проблеми.
2. Визначити рівень професійного розвитку вихователів ЗДО
3. Обгрунтувати комплекс педагогічних умов, що забезпечують ефективне використання майстер класів у процесі формування професійного зростання вихователів ЗДО.
4. Розробити майстер клас щодо особливостей його проведення з вихователями ЗДО як засіб формування їх професійного зростання.
Об’єкт дослідження – професійне зростання вихователів ЗДО
Предмет дослідження – комплекс педагогічних умов забезпечення професійного зростання вихователів засобом проведення майстер класів.
Мeтоди досліджeння: тeорeтичні: аналіз та узагальнeння літeратури, синтeз, конкрeтизація, систeматизація тeорeтичного матeріалу, порівняння, класифікація тeорeтичних даних, прeдставлeних у науковій та мeтодичній літeратурі; вивчення та узагальнення досвіду роботи закладів дошкільної освіти з проблеми професійного зростання вихователів ЗДО; емпіричні: метод анкетування, бесіди, педагогічні спостереження, педагогічний експеримент.
Структура дослідження: Робота складається зі змісту, вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загального висновку, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи 58 сторінок, основного тексту – 45 сторінок.