0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Формування моральних почуттів у старших дошкільників засобом народної казки (ID:575278)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 90
Рік виконання: 2021
Вартість: 1800
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП …………………………………………………………………………….... 4 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ПОЧУТТІВ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ……………….. 9 1.1. Характеристика сучасних підходів до формування моральних почуттів у дітей дошкільного віку ……………………………………………………………... 9 1.2. Зміст та методика формування моральних почуттів у старших дошкільників………………………………………………………………………. 18 1.3. Народна казка як засіб формування моральних почуттів у дітей старшого дошкільного віку ………………………………………………………………….. 25 Висновки до першого розділу ……………………………………………………. 41 РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА З ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ПОЧУТТІВ У СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБОМ НАРОДНОЇ КАЗКИ ……………………….. 43 2.1. Дослідження рівня сформованості моральних почуттів у дітей старшого дошкільного віку ………………………………………………………………….. 43 2.2. Впровадження методики формування моральних почуттів у старших дошкільників засобом народної казки …………………………………………… 49 2.3. Результативність впровадження моделі формування моральних почуттів у дітей старшого дошкільного віку ………………………………………………… 58 Висновки до другого розділу ……………………………………………………... 63 ВИСНОВКИ ……………………………………………………………………… 65 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……………………………………… 69 ДОДАТКИ ………………………………………………………………………… 74
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження. Проблема формування морального розвитку дошкільників завжди займала важливе місце в педагогіці. Ще більшої актуальності це питання набуло останнім часом. Нині у нашому суспільстві переважає байдужість, відсутність чуйного і дбайливого ставлення один до одного, дитя¬чий егоїзм, основними показниками яких є відсутність поваги до оточуючих. Тому особливо значущим є не тільки розвиток і виховання у дітей дошкільного віку шанобливого ставлення до «інших», але і прояв його на рівні розвитку і виявлення на кожній віковій стадії становлення дошкільника. Старший дошкільний вік є періодом активного освоєння етичних норм, правил, становлення моральних почуттів і нахилів. Найбільш важливим етапом у формуванні механізмів поведінки та діяльності є розвиток індивідуальності дошкільника загалом. Це зумовлено значними змінами, які відбуваються в емоційно-вольовому, розумовому розвитку дітей, розвитку мотиваційної сфери, спілкуванні з однолітками та дорослими, особливо придбаним рівнем моральної культури. Саме тому зростають можливості морального виховання старших дошкільників [48]. Проблема морального виховання дітей дошкільного віку була об’єктом багатьох досліджень у галузі педагогіки та психології. Так, ґрунтовно проблема морального виховання розглядалась у працях класиків педагогіки: К. Крупської, Є. Водовозової, С. Русової, Г. Ващенка, К. Ушинського, В. Сухомлинського. Вони наголошували на важливості морального виховання з перших років життя дитини, яке повинно бути спрямоване на формування її моральної позиції, ціннісних орієнтирів, інтересів і потреб, і казка як засіб народної педагогіки у цьому контексті має велике значення. Сучасні педагоги розглядають казку як дієвий засіб виховання моральних якостей дітей (І. Бех, А. Богуш, О. Бондаренко, О. Кононко та ін.), досліджують методику її використання у процесі морального виховання дітей дошкільного віку (А. Анікін, А. Богуш, В. Пропп, О. Солнцева, Т. Поніманська). Психологи (О. Запорожець, Д. Ельконін, Е. Еріксон, О. Кононко та ін.) встановили, що моральне виховання з перших років життя дитини спрямоване на формування її моральної позиції, ціннісних орієнтирів, інтересів і потреб. Особливо значні зміни відбуваються у мотиваційній сфері дитини-дошкільника, які виявляються у розвитку моральних мотивів поведінки, а на етапі старшого дошкільного віку вони набувають супідрядності – підпорядкованості певній вищій меті [60]. Закон України «Про дошкільну освіту», Базовий компонент дошкільної освіти в Україні, програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» визначили сучасні ідеали виховання, які повинні стати основою відтворення духовно-морального потенціалу нації. Головна мета виховання, визначена в Концепції національного виховання, полягає у передачі молодому поколінню багатств духовної культури народу. Зважаючи на це, найважливішим завданням вітчизняної педагогіки є формування високоморальної особистості шляхом виховання моральних почуттів. Багатогранність і значущість їх виховання у становленні особистості зумовили посилену увагу до вивчення цієї проблеми [3, 34]. Враховуючи особливості становлення особистості у дошкільному віці, педагоги та психологи важливого значення надають казці як ефективному засобу морального виховання дітей, також вони зазначають, що казка несе у собі потужний поштовх приємних емоцій для дітей, які супроводжуються виховним змістом у вигляді позитивного прикладу для наслідування. Вона в різних формах передає дітям народну мудрість, загальнолюдські моральні ідеали. Тому неувага до морального виховання в дошкільному віці не може бути компенсована у подальші роки, а вимоги до роботи з дітьми, запропоновані психологами, можна найкраще реалізувати за допомогою використання народної казки. У практиці застосування народних казок у процесі формування моральних почуттів дитини старшого дошкільного віку є чимало проблем, а саме, немає духовної та моральної стійкості особисто¬сті дошкільника, немає структури роботи по ефективному використанню народних казок для формування моральних якостей [19]. Водночас, аналіз теоретичних джерел переконливо свідчить про приділення недостатньої уваги зазначеній проблематиці, відсутністю наукового обґрунтування змісту, методичних підходів, визначення оптимальних освітніх технологій формування моральних почуттів у дітей дошкільного віку, чим обґрунтовано вибір теми магістерського дослідження «Формування моральних почуттів у старших дошкільників засобом народної казки». Метою дослідження є теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка методики формування моральних почуттів у старших дошкільників засобом народної казки. Відповідно до поставленої мети можна виділити наступні завдання дослідження: 1. На основі здійснення теоретичного аналізу з’ясувати стан досліджуваної проблеми у філософській і психолого-педагогічній літературі. 2. Обґрунтувати актуальність формування моральних почуттів у дітей старшого дошкільного віку та визначити методичні засади використання народної казки як ефективного засобу формування моральних почуттів у старших дошкільників. 3. Охарактеризувати критерії та показники сформованості моральних почуттів у дітей старшого дошкільного віку. 4. Розробити та апробувати методику формування моральних почуттів у дітей старшого дошкільного віку засобом народної казки. Об’єкт дослідження: моральне виховання дітей старшого дошкільного віку. Предмет дослідження: методика формування моральних почуттів у старших дошкільників засобом народної казки. Методи дослідження: для розв’язання поставлених завдань були використані такі методи: 1) теоретичні – вивчення та аналіз психолого-педагогічної, навчально-методичної літератури з проблеми, нормативно-правові документації стосовно формування моральних почуттів у дітей старшого дошкільного віку; 2) емпіричні – метод цілеспрямованого педагогічного спостереження, бесіди, педагогічний експеримент, якісне та кількісне опрацювання результатів дослідження; 3)статистичні - аналіз отриманих результатів та їх математична обробка. Сформульована теза дослідження: народна казка – ефективний засіб формування моральних почуттів у дітей старшого дошкільного віку. Експериментальна база дослідження. ЗДО №7 «Іскорка» м. Василькова, Київської області. Вибіркою дослідження стали діти старшої групи. До експерименту залучено 14 дітей. Практичне значення дослідження полягає в тому, що розроблено діагностувальну й експериментальну модель формування моральних почуттів у дітей старшого дошкільного віку засобом народної казки. Матеріали дослідження можуть бути використані педагогами закладів дошкільної освіти, студентами педагогічних навчальних закладів, батьками з метою використання у виховних цілях. Крім цього, результати даного дослідження можуть слугувати підґрунтям для подальших досліджень з проблеми. Структура магістерської роботи. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел. Робота містить 7 таблиць і 4 діаграми, 9 додатків на 18 сторінках. Загальний обсяг становить 90 сторінок, із них - 68 сторінок основного тексту. Список використаних джерел нараховує 62 найменування.
Інші роботи з даної категорії: