Зразок роботи
Нова Українська Шкoлa, як i cуcпiльcтвo зaгaлoм, переживaють cклaдний перioд, кoли здiйcнюєтьcя рiшучий пoвoрoт до ocoбиcтocтi шкoлярa. Тaкa шкoлa пoвaжaє ocoбиcтicть тa гiднicть кoжнoгo учня, йoгo iндивiдуaльну життєву мету, зaпити й iнтереcи, cтвoрює cприятливi умoви для йoгocaмoвизнaчення, caмoреaлiзaцiї тa рoзвитку.
Виховання дітей є одним з важливі чинники розвитку суспільства. Виховання повинне досягати двох цілей: успішності соціалізації підростаючих поколінь в сучасних умовах і саморозвитку людини як суб’єкта діяльності і як особистості. Виховна робота формує і розвиває особистість дитини.
У літературі проблема виховної роботи та форм розглядається з різних точок зору. Описуються етапи становлення соціально-педагогічної роботи в школі, наголошується зв’язаність соціальної роботи з соціальним простором і його тимчасовими характеристиками. Так само наголошується зростаюча роль позакласної виховної роботи в формуванні особистості дитини молодшого шкільного віку. Вказуються основні форми організації позакласної виховної роботи. Описуються сучасні підходи до позакласної виховної роботи, її нові форми. Розглядаються напрями стратегій виховання в сучасній школі.
Актуальність роботи зумовлена тим, що в останні десятиліття відбулися істотні зміни в системі відносин дитини до оточуючого світу, до інших людей, до себе самого. Значно знизилася цінність інших людей і ступінь участі в їх житті, на перший план вийшло переживання і позиціонування себе, внаслідок чого в суспільстві поширюється егоїзм, відбувається розмивання громадянськості, соціальної солідарності. Настав час серйозно задуматися над змістом виховного процесу, що дозволяє розвинути в дитині найкращі якості людини, громадянина, патріота Батьківщини.
Слід зазначити, що останнім часом у суспільстві відзначається деякий спад уваги до виховання моральних якостей особистості, зокрема, таких, як доброта з її похідними: співчуттям, співпереживанням, доброзичливістю. У чомусь діти стали іншими, все частіше і частіше можна почути думку про дефіцит доброти, в тому числі й у молодших школярів. «Діти стали егоїстичними, зухвалими, неслухняними» - таке можна почути про наших дітей все частіше. Саме зараз постає питання про необхідність коректування виховання в бік розвитку вищих людських якостей. Давайте згадаємо старі добрі фільми для дітей, добрі пісні, вірші, казки та оповідання. Та й самі слова доброта, добрий, доброзичливість повинні звучати все частіше і частіше.
Виходячи з цього, ми сформулювали тему дослідження «Виховання доброти і милосердя в умовах НУШ».
Метa нaукoвoгo дocлiдження – визначити та описати сутність поняття доброта і милосердя в науковій літературі та формування доброти і милосердя в навчально-виховному процесі.
Для досягнення поставленої мети необхідне вирішення наступних завдань:
1) визначити сутність поняття доброта і милосердя в науковій літературі,
2) описати формування доброти і милосердя в навчально-виховному процесі,
3) визначити методики прививання доброти і милосердя.
Об'єктом курсової роботи є учні в умовах Нової Української Школи.
Предметом виступає специфіка формування доброти і милосердя в навчально-виховному процесі.
У процесі вирішення поставлених завдань використано такі методи дослідження:
- літературний,
- порівняльний,
- метод аналізу,
- узагальнення.
Робота складається з вступу, двох розділів, висновків та списку літератури.