Зразок роботи
ВСТУП
Музей для кожного має своє значення. Хтось ходить до нього, що б культурно збагатитися, хтось що б дізнатися і почути ту чи іншу інформацію, а хтось для того, що б просто відбути екскурсію. В кожного на похід у музей є свої причини. Проте, музей створений з метою вийти за межі існуючого музейного простору, донести інформацію про себе та свою колекцію суспільству, а також долучити до життя музею якомога ширшу аудиторію.
На сучасному етапі розвитку музею, багато роботи покладено у розширення його меж діяльності. Особливу увагу приділяють співпраці музею і школи, адже саме із шкільних років формується громадська позиція, ставлення до навколишнього світу та бажання культурно розвиватися. Спільна робота дозволяє не тільки знайомити школярів із експозицією у музеї, але і може слугувати підкріплюючим матеріалом або практичним заняттям до шкільної програми. Ця проблема співпраці музею і школи є досить актуальна у сучасному культурному житі, оскільки в ній лежить майбутнє нашої культури.
В умовах сьогодення музей і школа перебувають під впливом вагомих змін суспільного життя, змінюючи вимоги сучасного суспільства до системи навчання і виховання молодого покоління. Вони покликанні розвивати мислення, творчі здібності, практичні навички та стимулювати творчу активність особистості, формувати ціннісне ставлення до надбань вітчизняної та світової культурної спадщини. Тому зрозуміло, що всі інструкції зацікавлені у співпраці учнів і педагогів, яка відбувається у музейному просторі у цікавих інтерактивних формах.
Для того, що б співпраця музею і школи була ефективна та результативна, необхідно мати посередника, який би міг створити контакт між відвідувачем та експонатом. Саме в 1913 році в Мангеймі на конференції «Музей як освітній та виховний заклад», А.Ліхтварком було сформульовано ідею освітнього призначення музею і запропоновано новий підхід до відвідувача як учасника діалогу, який має на меті допомогти відвідувачу спілкуватися з мистецтвом, розвиваючи здатність бачити і насолоджуватися культурними надбаннями музею. Згодом такий посередник отримав назву музейного педагога.
Особливості діяльності музейного педагога висвітлені у наукових дослідженнях А. Бойка, А. Ліхтварка, Е. Мединського, М. Новоруського, Б.Столярова, Г.Фройденталя, М. Федорова.
Об’єктом дослідження є професійна діяльність музейного педагога.
Предметом дослідження є педагогічні особливості організації діяльності музейного педагога з учнями молодшого шкільного віку і підлітками.
Мета дослідження полягає у теоретичному обгрунтуванні та розкритті методичних аспектів професійної діяльності музейного педагога з учнями молодшого шкільного віку і підлітками.
Відповідно до предмету та мети можна виокремити наступні завдання дослідження:
- проаналізувати науково-методичні джерела означеної теми, висвітлити сутність роботи музейного педагога з учнями молодшого шкільного віку та підлітками;
- описати організація взаємодії музейного педагога з учнями молодшого шкільного віку на експозиції;
- охарактеризувати педагогічні аспекти роботи музейного педагога з підлітками;
- розробити методичні рекомендації щодо організації і проведення музейного уроку для учнів молодшого шкільного та підліткового віку.
Апробація результатів дослідження висвітлена у тезах XIV Міжфакультетської студентської наукової конференції факультету педагогічної освіти «Актуальні проблеми освіти в Україні»; першому міжінституціональному науковому семінарі «Феномен інтерпретації: теоретичне осмислення та особливості застосування у музейному просторі»;
XVІ Міжфакультетської студентської наукової конференції факультету педагогічної освіти “Актуальні проблеми освіти в Україні Львівського національного університету імені Івана Франка”.
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків.
Обсяг роботи ….. сторінок, з них ….. сторінки основного тексту. Список використаних джерел містить …… позиції.