Зразок роботи
Розумове виховання дітей продовжує залишатися актуальною проблемою дошкільної педагогіки, що знаходить відображення у державних документах про дошкільну освіту. Зокрема, новий державний стандарт дошкільної освіти України акцентує увагу на необхідності не лише формування в дітей уявлень про навколишній світ, а й уміння планувати свою пізнавальну діяльність, знаходити нове в знайомому та знайоме в новому, радіти зі своїх досягнень, виявляти інтерес до дослідництва, експериментування з новим матеріалом [41,42].
У той же час аналіз практики доводить, що у використанні віртуальних екскурсій є чимало проблем. Зокрема, в останні роки значно звузилася тематика екскурсій, вони використовуються досить рідко. Деякі педагоги надають перевагу перед екскурсіями таким формам роботи, як заняття, прогулянки на майданчику закладу дошкільної освіти, тому в ознайомленні дітей з природою переважають опосередковані методи роботи.
В наукових педагогічних наукових дослідженнях проблематика даної теми висвітлена недостатньо. Методологічну основу дослідження становлять праці вітчизняних та зарубіжних педагогів, які створили передумови для комплексного підходу до вирішення завдань розвитку дітей дошкільного віку: Виготського Л.,
Леонтьєва О., Рубінштейна С., Ельконіна Д, Запорожця А., Ушинського К., Коменського Я. Питання використання і ролі інформаційно-комунікаційних технологій в освіті аналізують Биков В., Булахова Я., Бондаренко О., Заболотний В., Козлакова Г, Міщенко О., Овчарук О., Пінчук О., Шестопал О. та інші. Дослідження різних аспектів освітнього та наукового потенціалу мережі Інтернет здійснено в роботах Л. Бородкіна Л., В. Владімірова В., С. Корнієнко С. та інші. Питанням використання екскурсій як однієї з форм навчальної роботи присвятили свої дослідження Є. Голант, В. Голубков, П. Підкасистий, І. Підласий та інші вчені.
Мета дослідження – вивчення педагогічних умов ефективного впливу віртуальних екскурсій на розумовий розвиток дітей старшого дошкільного віку та обґрунтування алгоритмів їх проведення.
Відповідно до мети ставилися наступні завдання дослідження:
1. Проаналізувати наукову літературу по темі дослідження та обґрунтувати актуальність теми.
2.Проаналізувати педагогічні асекти інноваційної діяльності, спрямований на збагачення знань дітей старшого дошкільного віку щодо світу тварин за допомогою віртуальних екскурсій
3. Науково обґрунтувати роль віртуальних екскурсій у збагаченні знань про тваринний світ у дітей старшого дошкільного віку.
4.Проаналізувати формування пізнавального інтересу сучасного дошкільника через організацію віртуальних екскурсій.
5. Розробити алгоритм організації віртуальної екскурсії.
6. Провести експериментальне дослідження та інтерпретувати результати.
Об’єктом даного дослідження є проблематика впровадження віртуальних екскурсій для ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з тваринним світом.
Предмет дослідження – процес організації та алгоритм проведення віртуальних екскурсій в закладах дошкільної освіти.