Зразок роботи
У контексті системи освіти ХХI ст. спостерігається зростання ролі й значення інформаційних технологій, які стають характерною ознакою сучасного суспільства як його складової. За умов переходу України до інформаційного суспільства застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку освітнього процесу, що забезпечує підвищення його ефективності.
Як засвідчує сучасна освітня практика, інформаційні технології навчання набули широкого розповсюдження як допоміжні засоби ефективного розв’язання традиційних дидактичних завдань: контролю знань, умінь і навичок учнів, унаочнення; можливість індивідуалізації, диференціації навчання, засобу формування пізнавального інтересу школярів. Адже сучасний учень потребує такого навчання, яке забезпечувало б розвиток творчого мислення, самостійності й активності в навчальній діяльності, уміння набувати нові для себе знання.
Враховуючи зазначене вище, дуже актуальною є проблема обґрунтування широкого впровадження в повсякденну педагогічну практику інформаційних технологій, зокрема, у навчанні математики, використання яких надасть можливість активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів, підвищити рівень знань та вмінь, сприятиме розвитку креативного мислення, збільшує роль самостійної та індивідуальної роботи в навчальній діяльності.
Аналіз останніх наукових досліджень та публікацій. Висвітлення проблем, пов’язаних з використанням сучасних інформаційних та комп’ютерних технологій у навчальному процесі, започатковано і розвинуто в фундаментальних роботах учених: Б. Гершунського, В. Глушкова, А. Єршова, К. Маклін, Ю. Машбиця, С. Пейперта, Є. Полат та ін. У роботах цих авторів показано, що впровадження комп’ютерних технологій у практику навчання предметів фізико-математичного профілю є однією з форм підвищення ефективності навчального процесу.
В роботах вітчизняних учених М. Жалдака, Ю. Жука, В. Латиського, В. Мадзігона, Н. Морзе, Ю. Рамського розглянуті цілі, теоретичні та методологічні основи, психолого-педагогічні проблеми й можливості застосування нових інформаційних технологій в процесі навчання, а також аналізуються окремі програмні засоби навчального призначення, обговорюються проблеми становлення комп’ютерно-орієнтованих методичних систем навчання математики, фізики, інформатики та інших предметів.
Об’єкт дослідження: урок математики.
Предмет дослідження: інформаційні технології на уроках математики.
Мета дослідження: проаналізувати теоретичні і методичні аспекти використання інформаційних технологій як засобу підвищення пізнавального інтересу в учнів до вивчення математики.
Методи дослідження. Для досягнення мети дослідження, розв’язання його завдань було застосовано: теоретичні методи дослідження – аналіз та узагальнення методико-педагогічної літератури, порівняння й систематизація теоретичних даних; емпіричні методи дослідження – цілеспрямоване педагогічне спостереження процесу використання інформаційних технологій в школі.