Зразок роботи
Розділ 1 Розгляд питання актуальності теми
1.1 Життя в інформаційному суспільстві
Суспільство початку ХХІ століття є інформаційним, усі галузі науки й освіти інформатизовані. Головне завдання – адаптувати людей до життя в інформаційному суспільстві. У цьому контексті система освіти також потребує революційних змін, адже сучасне якісне викладання предметів неможливо відокремити від засобів і можливостей, які надають комп’ютерні технології. та Інтернет. В оновленій навчальній програмі середньої школи зазначено: «Особливу увагу слід приділяти використанню інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні іноземних мов. Типи завдань мережевих ресурсів іншомовних ресурсів повинні бути спрямовані на виховання вміння орієнтуватися в сучасних інформаційних мультимедійних ресурсах та комп’ютерні технології пізнання та висловлювання Практична діяльність». У сучасних умовах найактуальнішим освітнім завданням у шкільному навчанні іноземної мови є розвиток комунікативної компетентності учнів (мовної, мовленнєвої, соціальної культури, соціально-мовної та загальноосвітньої). Використання ІКТ постало як найефективніший інструмент, що сприяє розширенню освітнього простору сучасної освіти для досягнення рівня комунікативної компетентності, достатнього для міжособистісного та міжкультурного спілкування носіїв мови в усній (говоріння, аудіювання) та письмовій (читання) формі. , написання )форми.
Тому одним із найважливіших напрямків інформатизації освіти є використання комп’ютерних технологій для активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів і підготовки до життя в умовах усього сучасного суспільства.
1.2 Демонстрація актуальності досвіду та його практичних наслідків
Важливість і необхідність впровадження ІКТ в освіту підтверджена багатьма міжнародними експертами та науковцями, які довели, що ІКТ мають сильний позитивний вплив на освіту, оскільки дають можливість запровадити абсолютно нові методи навчання. Новітні технології прискорили накопичення знань і досвіду, що передавалися з покоління в покоління, дозволяючи людям успішніше і швидше адаптуватися до навколишнього середовища, здобувати необхідні знання. Активне та ефективне впровадження ІКТ в освіту є важливим чинником створення нової системи освіти, що відповідає вимогам інформаційних систем та модернізації традиційних систем освіти відповідно до нових вимог. З цього можна стверджувати, що актуальність даної проблеми виникає в сучасному освітньому середовищі.
Сучасні студенти мають доступ до різноманітних джерел інформації. Їх кількість дає можливість дітям отримувати будь-які знання навіть без вчителя, але зазвичай наявність легкодоступної інформації сприяє розвитку пасивності. Зникла тяга до пошуку, пізнання, творчості, тобто діяльності. Навчальний матеріал може здатися учням «сухим» і нецікавим. Все це змусило мене задуматися про те, якими ефективними техніками, способами, прийомами я володію. Які існують методи навчання, які можуть цілеспрямовано зорієнтувати учнів на успішне оволодіння знаннями, а викладачів – на вирішення практичних завдань навчання. Спочатку мене зацікавила така незвичайна та яскрава комп’ютерна підтримка в навчальній програмі, а сьогодні я можу з упевненістю сказати, що ІКТ є одним із необхідних, актуальних засобів активізації навчального процесу та сприяння успішнішому навчанню дітей у початковій, середній та старшій школі. школи, може підтримувати мотивацію учнів до вивчення іноземної мови, сприяти формуванню дисциплін і ключових умінь, загальному розвитку особистості учнів, вихованню інформаційної культури.
1.3 Дослідження науковців та педагогів
Багато провідних науковців та педагогів приділяли увагу доцільності використування ІКТ на уроках: за Ф. Діствергом (видатний німецький педагог), «як би активно не прагнув учитель викладати, якщо при цьому він не забезпечив активну діяльність учнів, їх мотивацію і організацію, процес навчання фактично не функціонує. Такі вчені, як О. Арламов, М. Бургін, В. Журавльов дійшли висновків, що застосування ІКТ в школах - це якісно новий етап у формуванні та розвитку особистості школяра як розвиненої, активної, творчої особистості. Полат Є.С., автор «Інтернет на уроках іноземної мови. Іноземні мови в школі», зазначав, що застосування комп'ютерів на уроках іноземної мови значно підвищує інтенсивність навчального процесу, традиційному навчанні. Згідно з М. Кирмайером, при використанні інтерактивних мультимедійних технологій у процесі навчання частка засвоєного матеріалу може сягати 75%.Вчитель-методист Іванова О.М.у книзі «Підвищення інформаційно-комп'ютерної компетентності педагогів та учнів» зазначила, що комп'ютер нівелює такий негативний психологічний фактор, як відповідеобоязнь; пад час традиційних занять - різні фактори такі, як дефект вимови, страх зробити помилку, невміння вголос формулювати свої думки. Такі перешкоди можуть завдати учневі проявити свої реальні знання.
Приведені вище факти та дослідження і зумовили актуальність теми мого дослідження.