Зразок роботи
ВСТУП
Математика та властивий їй стиль мислення є частиною культури та виховання сучасної людини. Сьогодні викладання математики у школі полягає не тільки у засвоєнні учнями фактичних знань, а й у оволодінні математичними методами. Універсальні математичні способи пізнання сприяють цілісному сприйняттю світу, дозволяють вибудовувати моделі окремих процесів та явищ, а також є основою формування універсальних навчальних процесів. Володіння такими якостями математичного стилю мислення як критичність, доказовість, абстрактність, лаконізм потрібні людині будь-який сфери діяльності. Не випадково початкова освіта на перший план висуває завдання формування логічного мислення та просторової уяви учнів.
Основною метою вивчення математики є становлення всебічно розвиненої та ініціативної особистості, що володіє системою математичних знань та умінь, культурних, ідейно-моральних та етичних принципів, норм поведінки, які формуються в процесі навчально-виховних занять та готують учня до активної діяльності у суспільстві. Узагальнення основних положень концепції математичної освіти, курс математики початкових класів сприяє вирішенню наступних завдань:
- забезпечити міцне та свідоме засвоєння системи математичних знань та умінь, необхідних для подальшого продовження освіти;
- сформувати інтелектуальний розвиток, розвивати логіку та спосіб мислення, необхідний повноцінному життю суспільства;
- створити і розвивати бажання вчитися;
- сприяти розвитку стійкого інтересу до математики.
Робота з розвитку логічного мислення в початкових класах має особливу важливість.
Мислення молодших школярів знаходиться на переломному етапі розвитку. У цей період відбувається перехід від наочно-образного мислення до словесно-логічного, що вносить у розумову діяльність учня двоїстий характер: конкретне мислення, засноване на реальній дійсності та безпосередніх спостереженнях, вже підкоряється логічним принципам, однак абстрактні, формально-логічні міркування дітям ще не доступні.
Головна задача педагога: активно та вміло працювати у цьому напрямі, організовуючи процес навчання так, щоб збагачуючи дітей знаннями, формувати прийоми мислення, сприяти розвитку пізнавальних здібностей школярів. Нова Українська школа ставить основне завдання – розвиток самостійності та логіки мислення, яка дозволила б учням наводити докази, будувати висновки, висловлювання логічно пов'язані між собою, обґрунтовуючи свої міркування, і, зрештою, самостійно набувати знання.
Логічні прийоми та операції є основними компонентами логічного мислення, яке починає інтенсивно розвиватися саме в молодший шкільний вік.