0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Розвиток лексико-граматичної сторони мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами асоціативних карт (ID:846642)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 48
Рік виконання: 2022
Вартість: 3000
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………….….3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ……………………………………………………………....7 1.1. Поняття «лексико-граматична сторона мовлення» у психолого-педагогічній літературі та розвиток її в онтогенезі………………………………......7 1.2. Зміст, напрями та форми роботи щодо розвитку лексико-граматичної сторони мовлення старших дошкільників ………………………………………….13 1.3. Асоціативні карти як засіб розвитку лексико-граматичної сторони мовлення дітей дошкільного віку …………………………………………………..26 РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ АСОЦІАТИВНИХ КАРТ………………………………………………………………………………..…32 2.1. Визначення рівня сформованості лексико-граматичної сторони мовлення у дітей старшого дошкільного віку ………………………………………………….32 2.2. Система роботи щодо розвитку лексико-граматичної сторони мовлення старших дошкільників засобами асоціативних карт ……………………………….38 2.3. Аналіз та узагальнення результатів експериментального дослідження .43 ВИСНОВКИ…………………………………………………………………....47 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………...49 ДОДАТКИ……………………………………………………………………...51
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
У Базовому компоненті дошкільної освіти зазначається, що одним з головних завдань дошкільної освіти є формування особистості дитини й підготовка її до навчання в школі. Аналіз психолого-педагогічної літератури свідчить про збільшення кількості дітей дошкільного віку із порушеннями усного мовлення, що зумовлює труднощі в оволодінні програмами навчання і виховання дітей дошкільного віку в умовах ЗДО, своєчасною мовленнєвою підготовкою дітей до школи і формуванням мисленнєво-пізнавальної діяльності, поведінки та особистості дитини в цілому. Від рівня сформованості мовлення дитини, зокрема, фонетико-фонематичної й лексико-граматичної сторін, залежить рівень опанування навчальною діяльністю, формування мовленнєвої компетентності дитини. У зв’язку з цим, формування усного мовлення дітей дошкільного віку у психологічній і педагогічній літературі розглядається в числі найважливіших завдань. За допомогою мовлення, слів дитина позначає лише те, що доступно її розумінню. У зв’язку із цим у словнику дитини рано з’являються слова конкретного значення, пізніше – слова узагальнюючого характеру. Розвиток граматичної сторони мовлення досліджували О.М. Гвоздєв, А.М. Шахнарович, Д.Б. Ельконін та ін.. Освоєння навколишнього світу дитиною відбувається в процесі немовленнєвої й мовленнєвої діяльності при безпосередній взаємодії з реальними об`єктами і явищами, а також через спілкування з дорослими. У дослідженнях Л.С. Виготського, О.М. Леонтьєва, С.Л. Рубінштейна доведено, що основне значення в розвитку мовлення та оволодінні значень слів грає не пам'ять, а мислення, мовлення є мовленнєвою діяльністю. У психологічній і психолінгвістичній літературі підкреслюється, що передумови розвитку мовлення визначаються двома процесами. Одним із цих процесів є немовленнєва предметна діяльність самої дитини, тобто розширення зв’язків з навколишнім світом, через конкретне, почуттєве сприйняття світу. Другим найважливішим фактором розвитку мовлення, у тому числі й збагачення словника, виступає моленнєва діяльність дорослих і їх спілкування з дитиною. Під лексико-граматичної стороною мови розуміють словник і граматично правильне його використання. Дитина віком шести років повинна мати мовленнєвий розвиток, зокрема лексико-граматичну сторону мовлення. Базовий компонент мовленнєвого розвитку знань, умінь і навичок дитини, є комплексною характеристикою мовленнєвої поведінки дитини, як аспекту діяльності, що виявляється в загальній культурі мовленнєвого спілкування. Оскільки, мовлення є одним із найскладніших вищих психічних функцій людини, то достатній рівень розвитку мовлення дитини не тільки забезпечує її спілкування з людьми, а є основою її повноцінного психічного розвитку. Рівень сформованості лексико-граматичної сторони мовлення дитини визначає рівень опанування навчальною діяльністю, уміннями і навичками відповідно до програмних вимог. Якщо дитина має порушення процесу формулювання виразу, не виконує в повному обсязі мисленнєво-пізнавальну функцію, то це негативно позначається на оволодінні читанням і письмом у початковій школі. Активізація пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку забезпечується шляхом використання в освітньому процесі асоціативних карт. Робота з асоціативними картами спонукає дошкільників до творчого мислення, розвиває такі процеси, як уява, мислення, увага, мовлення, міркування.
Інші роботи з даної категорії: