0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Інтерактивні методи навчання на уроках музичного мистецтва як засіб розвитку творчих здібностей молодших школярів (ID:864374)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 37
Рік виконання: 2023
Вартість: 2000
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП…………………………………………………………………………..2-4 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ 1.1. Сутність та структура поняття «творчі здібності»…………………5-8 1.2. Зміст інтерактивних методів навчання у сучасній мистецькій педагогіці ……………………………………………………………....8-16 РОЗДІЛ ІІ. МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ 2.1. інтерактивні методи навчання у розвитку творчих здібностей молодших школярів ……………………………………………………….17-24 2.2. узагальнення використання інтерактивних методів навчання на уроках музичного мистецтва як засобу розвитку творчих здібностей молодших школярів……………………………………………………….24-30 ВИСНОВКИ…………………………………………………….………….30-31 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………….32-37
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Останнім часом багато змін відбувається у сфері освіти, тому дуже важливо, щоб у заняттях, чи то очних, змішаних, чи онлайн, використовувалися творчі інструменти та методи для підтримки інтересу учнів. [9] Сучасне суспільство неможливо уявити без системи освіти, що розвивається. Вже сьогодні держава визначає стратегію та тактику розвитку та вдосконалення освіти на період до 2030 року, тому педагогічна спільнота активно впроваджує в освітню практику інтерактивні технології. [9] Ідея технологій інтерактивного навчання виникла у середині 1990-х років. Це явище пов'язане з появою першого веб-браузера та початком стрімкого розвитку мережі Інтернет, тому деякі фахівці трактують інтерактивну технологію як навчання з використанням комп'ютерних мереж та ресурсів Інтернету. [10] Термін "інтерактивний" позначає момент взаємодії, коли людина перебуває в режимі бесіди, діалогу з чим-небудь (наприклад, комп'ютером) або ким-небудь (людиною). Інтерактивний (англ. interactive - взаємодіяти) - дієвий, що здійснює взаємодію між людиною та засобом масової інформації (інтерактивне телебачення, інтерактивне опитування). Термін «інтерактивність» запозичений з латинської мови від слова interactio, що передбачає inter – «взаємний, між» і action – дію. [10] У сучасній соціальній психології та педагогіці часто використовується термін «інтеракціонізм», що базується на ідеях американського соціолога та психолога Дж. Г. Міда. За змістом поняття «інтерактивність» включає дві дефініції: «інтер» (між) і «активність» (інтенсивна діяльність), що може розглядатися як здатність взаємодіяти чи перебувати у режимі діалогу. [10] Інтерактивне навчання можна розглядати: [11] - як посилену цілеспрямовану діяльність вчителя та учнів щодо організації взаємодії з метою спільного розвитку; - як цілеспрямована взаємодія та взаємовплив всіх учасників освітнього процесу. Зацікавити учня вченням намагалися педагоги всіх часів та освітніх систем. Багато цікавих ідей та спроб формування пізнавального інтересу було здійснено такими школами як: «риторична школа» М. Ф Квінтіліана (1-11 ст.); школа «Дім радості» Вільяма де Фельтре (XIV-XV ст.); школа «Чеських братів» Я. А. Коменського (XVI-XVII ст.); школа І. Г. Песталоцці (XVIII-XIX ст.); учительська діяльність Ф. А. Дистервега (XIX ст.). У вітчизняній педагогіці відомі: дитячі колонії під керівництвом О. С. Макаренка; Павлиська середня школа В. А. Сухомлинського та ін. В даний час йде активний розвиток недержавних освітніх установ, головною умовою яких є мотив інтересу до навчання. [11] Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, коли навчальний процес протікає в такий спосіб, що всі учні виявляються залученими у процес пізнання, маючи можливість розуміти і обговорювати те, що вони знають і думають [11] Зміни, що відбуваються у світі, викликали необхідність розробки нових підходів у системі навчання та виховання, запровадження державних стандартів другого покоління. Перед учителем поставлено нові цілі: формування універсальних навчальних дій та мотивації до навчання. Зміст освіти не сильно змінюється, істотно змінюється роль вчителя, якому необхідно буде вибудовувати процес навчання як як систему засвоєння знань, умінь і навичок, а й як процес розвитку особистості. [12] Вчитель повинен не тільки розуміти, чому і як навчати, а й організовувати процес таким чином, щоб діти задавалися питаннями «Чому мені треба навчитися?», «Як мені навчитися цьому?». Навчання має бути побудовано як «відкриття» кожним школярем конкретного знання. З пасивного слухача учень повинен перетворитися на самостійну, критично мислячу особистість. [12] Сьогодні важливо забезпечити загальнокультурний, особистісний та пізнавальний розвиток дитини. Зміст освіти збагачується новими процесуальними вміннями, розвитком здібностей, оперуванням інформацією, творчим вирішенням проблем науки та ринкової практики з акцентом на індивідуалізацію освітніх програм. [12] Метою інтерактивного навчання є створення комфортних умов навчання, у яких учні відчувають успішність, що робить продуктивним процес навчання. Завданнями інтерактивних форм навчання є: [13] - пробудження інтересу до пізнання; - Самостійний пошук учнями шляхів вирішення навчальної задачі; - встановлення впливу між учнями, навчання працювати у команді. При використанні інтерактивних технологій роль вчителя перестає бути головною, він лише регулює процес і займається його загальною організацією, готує заздалегідь завдання та формулює питання чи теми обговорення у групах, контролює час та порядок виконання роботи. [13] Інтерактивні технології, що використовуються на уроках у школі: [13] 1. Дискусія. Навчальна дискусія – це суперечка, спрямована на вирішення завдань навчання: [13] 1) завдання на зіставлення різних точок зору, пошуку істини; 2) підготовка учня до самостійної дослідницької роботи; 3) активізація пізнавальної діяльності; [13] 4) розвиток комунікативних умінь: вести діалог, слухати, погоджуватися з думкою партнера, заперечувати, доводити свою думку; 5) виховання шанобливого ставлення до іншої думки, прагнення згоди. [13] У школі вже з перших днів учитель повинен навчати учнів спілкуванню, навчальному діалогу, виступаючи спочатку у ролі ведучого. Застосування дискусії рекомендується лише тоді, коли учні мають гарний ступінь зрілості та самостійності у придбанні знань, у предметній підготовці до теми дискусії. Навчальна дискусія є високоефективною для закріплення відомостей, творчого осмислення вивченого матеріалу та формування ціннісних орієнтацій. [13] 2. Робота в парах та групах. При групових методах роботи діють такі принципи: [13] a) взаємного збагачення; [13] b) обміну інформацією; [13] c) використання особистого досвіду; [13] d) взаємодопомоги та взаєморозуміння; e) відповідальності та боргу. 3. Проект - самостійна розробка учнями проекту на тему та його захист. Підготовлений проект має бути представлений. [13] 4. Мозковий штурм – потік запитань та відповідей, або пропозицій та ідей по заданій темі, коли аналіз правильності чи неправильності проводиться після проведення штурму. На уроках мозковий штурм використовується при розгадуванні пізнавальних загадок, що складаються з 3 частин-підказок: від незначних до відгадки. [13] 5. Акваріум – форма діалогу, коли діти обговорюють проблему «перед обличчям громадськості». Інтерактивний прийом «Акваріум» полягає у тому, що кілька дітей розігрують ситуацію у колі, інші ж спостерігають і аналізують. Використання інтерактивних технологій навчання у початковій школі дозволяє зробити учня активним учасником освітнього процесу, формувати та розвивати пізнавальну активність молодшого школяра. Застосування інтерактивних методів і прийомів сприяє формуванню творчої, активної особистості, здатної змінюватися у світі, що змінюється. [13] Хоча широке визначення «інтерактивне» робить розробку та викладання такого уроку відносно легким. Не всі види інтерактивності однаково ефективні всім учнів. Сором'язливі учні, наприклад, швидше за все менше виграють від дискусій, де участь є добровільною. Ця технологія принесла велику користь викладачам, дозволивши створювати та використовувати навчальні матеріали, які необхідно активно вивчати. [14] Відомо, що здатність «взяти на себе відповідальність за власне навчання» приносить учням багато користі та допомагає їм швидше опанувати знання. Досягнення цієї мети вирішальне значення має інтерактивне навчання. За допомогою технології, яка використовується у такому типі навчання, учні можуть контролювати свої навчальні процеси та визначати бажані навчальні ресурси. Це допомагає подолати почуття відчуженості, яке часто відчувають у традиційному класі, і дозволяє їм знайти нові, індивідуальні способи навчання самостійно, навіть коли заняття закінчені. [14] Сучасні люди росли з технологіями майже кожен день свого життя, тому можна впевнено сказати, що вони дуже досвідчені в цьому питанні. [14] І хоча багато хто вважає, що впровадження технологій у навчання є ризикованим і необхідно більше часу, щоб звикнути до них в освітніх цілях, це не така вже й погана ідея. Якщо все зроблено правильно, інтерактивне навчання може дати учням новий погляд на технології. Замість просто використовувати їх як інструмент для спілкування в соціальних мережах або для ігор, учні будуть використовувати його для розвитку своїх навичок та освіти. [14] Інтерактивне навчання має гарну особливість – воно гнучке. Є багато варіантів, які дозволяє реалізувати. Наприклад, щоб опанувати іноземну мову, учні можуть дивитися відео на YouTube, читати письмові матеріали, слухати онлайн-курси і т. д. Крім того, вони можуть використовувати безліч різних інструментів для спільної роботи, вивчення та написання. [14] Використання необмеженої кількості ресурсів та різноманітних інструментів також ускладнює завдання, ускладнюючи відстеження того, що учні вивчають і в якому темпі. [14] Незважаючи на великі переваги, інтерактивне навчання також потребує великої роботи від викладачів. Вони повинні мати хороші технічні навички, щоб мати можливість відслідковувати та спрямовувати учнів у навчальному процесі, а також знання та досвід у використанні інструментів, які сприяють самостійності та співпраці у групі. Інтерактивне навчання має часто оновлюватись. Викладачі та учні мають бути в курсі останніх тенденцій, перш ніж впроваджувати їх у навчальний процес. [14] Той факт, що більшість учнів володіють сучасними технологіями, допомагає у навчанні. Учні досить швидко освоюють інтерактивне навчання, але, як правило, викладачам доведеться пройти довгий шлях, перш ніж вони отримають ті ж технічні знання, що й їхні учні. Але це необхідно в процесі керівництва та допомоги учням, тому прийняття особливостей інтерактивного навчання може представляти проблему спочатку. [14] Темпи розвитку інтерактивних методів навчання залишаються повільними. На основі обраної методики та методу навчання, використання технології часто може змусити учнів зосередитися на речах з меншою важливістю або зробити акцент на вивченні вже освоєних матеріалів. Багато учнів затримуються на тих темах, які знаходять найцікавішими та найпростішими в освоєнні. [14] Оскільки інтерактивне навчання дає учням велику гнучкість та свободу впливати на свої навчальні процеси, викладачі не завжди можуть контролювати роботу та прогрес кожного окремого учня в інтерактивному класі. У традиційному класі всі учні навчаються на одних і тих же матеріалах і в тому самому темпі. Через гнучкість в інтерактивному навчанні цей темп часто може бути повільнішим для деяких учнів. Зрештою, це робота викладача: спрямовувати та відстежувати вибір учнів та їх діяльності. Процес підготовки викладачів складний та рухається повільно, а разом з ним і успіх інтерактивного навчання. [15] Викладачам необхідно вибрати навчальну програму, знайти інструменти та програми для інтерактивного навчання та правильно спрямовувати учнів на використання відповідних ресурсів. [15] На цьому шляху викладачі повинні постійно працювати над своїми технічними навичками, перевіряти прогрес і темп навчання своїх учнів, а також постійно знаходити нові методи та джерела для того, щоб зробити це можливим. Чим організованіший цей процес, тим краще будуть результати. І все ж ні для кого не секрет, що інтерактивне навчання негативно позначається на викладачах як перевтома. [16] До тих пір, поки учні та викладачі не досягнуть балансу та не освоїть інтерактивні процеси навчання, виникатимуть складнощі. Коли викладач знаходить правильний навчальний план та створює програму, адаптовану до потреб своїх учнів, він повинен передати ці знання самому учню. Як тільки учень приймає це, залучається до процесу та звикає до навантаження, таких складнощів не виникає. [16] Таким чином, основними підходами до використання інтерактивних технологій у сучасному освітньому процесі є: нові вимоги до професійної підготовки педагога, реалізація нової гуманістичної освітньої парадигми, педагогічна взаємодія, пошук джерел розвитку особистості, реалізація особистісно орієнтованої парадигми в освіті, показники ефективної взаємодії педагога та учня, відповідальна залежність. [17] Як можна бачити, є як плюси, так і мінуси інтерактивного навчання. Переваги очевидні і доведені, а недоліки здебільшого існують у процесі впровадження інтерактивних методів навчання. [17] Отже, освітній процес, в основі якого лежать інтерактивні технології, організований таким чином, що практично всі діти є залученими до процесу пізнання, вони мають можливість розуміти та рефлектувати з приводу того, що вони знають та думають. .[18] У процесі освоєння навчального матеріалу учні здійснюють спільну діяльність, це означає, що кожен робить свій внесок у роботу, відбувається обмін досвідом, знаннями та вміннями. При цьому це організовується та поширюється у доброзичливій обстановці та за присутності взаємної підтримки один одного. Одна з цілей інтерактивного навчання полягає у створенні комфортних умов навчання, таких, за яких учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, що робить продуктивним та ефективним весь процес навчання.[18]
Інші роботи з даної категорії: