0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Психологічні основи професійного самовизначення старшокласників (ID:864423)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 1500
Рік виконання: 2023
Вартість: 1500
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП…………………………………………………………………………2-5 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ У ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ 1.1. Загальна психолого-педагогічна характеристика учнів старших класів середньої школи………………………………………………………6-8 1.2. Поняття «професійного самовизначення», його основні компоненти, типи та рівні………………………………………………………….8-10 1.3. Професійне самовизначення у юнацькому віці…………………..10-14 РОЗДІЛ ІІ. ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ 2.1. Методологія вивчення професійного самовизначення у юнацькому віці…………………………………………………………………………..15-17 2.2. Взаємодія школи з освітніми організаціями вищої та середньої професійної освіти…………………………………………………………17-20 2.3. Робота педагога-психолога щодо професійного самовизначення старшокласників……………………………………………………………20-23 2.4. Методичні рекомендації для батьків щодо організації профорієнтаційної роботи з дітьми…………………………………………………………….23-25 ВИСНОВКИ ………………………………………..……………………..26-27 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………28-30
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Учні старших класів середньої школи - це діти віком від 16 до 18 років, які знаходяться на заключному етапі свого шкільного навчання перед вступом до вищого навчального закладу або вступом на ринок праці. [1] Саме у старшому шкільному віці для підлітка стає найактуальнішим розуміння себе, самопізнання. Чи виділяє він собі певну сферу інтересів і діяльності, визначається, яку професію хоче вибрати у майбутньому. Підлітковий вік критичний, стрибкоподібний, з періоду метання та зростання духовної самостійності, старшокласник поступово рухається до усвідомлення власних цінностей, розуміння та прийняття себе, формування власної особистості. Причому психічні процеси у віці протікають і замість деяких фізіологічних змін у організмі дитини. [1] Психологічно, цей вік характеризується розвитком різних психологічних процесів, таких як мислення, увага, пам'ять, емоції, мотивація та інші. У цей період, старшокласники починають більш усвідомлено планувати своє майбутнє та займатися професійним самовизначенням. [1] Педагогічно, старшокласники мають вже відносно стійкі навчальні здобутки та уміння працювати самостійно та в групі. Вони здатні самостійно вирішувати певні проблеми та брати на себе відповідальність за своє навчання. Однак, у них можуть бути проблеми зі зосередженістю та мотивацією, особливо якщо їхні інтереси не відповідають шкільній програмі або вони не бачать сенсу у навчанні. [1] На даному етапі свого розвитку учні старших класів вже здобули певний рівень загальної та професійної підготовки, мають досвід самостійної роботи та вміють працювати в групі. Вони більш свідомо починають ставити перед собою питання про своє майбутнє та професійну самореалізацію. [1] На цьому етапі важливо, щоб учні мали можливість знайти свої індивідуальні сильні сторони та здібності, зрозуміти свої інтереси та цілі. Зокрема, це можна робити за допомогою профорієнтаційної роботи, яка допоможе учням пізнати себе, свої здібності, можливості та інтереси. [1] Педагогічна робота з учнями старших класів повинна бути спрямована на розвиток їхніх критичного мислення, самооцінки та саморефлексії, що сприятиме їхньому більш свідомому вибору професійної діяльності. [2] Одним з важливих аспектів є також розвиток мотивації до навчання та професійної діяльності, яка має бути побудована на основі індивідуальних потреб, інтересів та цілей учня. [2] Психологічна робота з учнями старших класів повинна також спрямовуватися на розвиток їхніх соціальних навичок, комунікативної компетентності та розвиток емоційного інтелекту, що допоможе учням краще розуміти свої почуття та емоції, впевнено висловлювати свої думки та бути успішними в соціальному спілкуванні. [2] Важливо враховувати, що кожен старшокласник - унікальна особистість зі своїми індивідуальними рисами, інтересами та потребами. Тому, під час психолого-педагогічної роботи з учнями старших класів, необхідно враховувати їхні особливості та індивідуальний підхід до кожного з них. [2] При цьому важливо враховувати, що кожен учень є індивідуальною особистістю з власними потребами та можливостями, і підходити до кожного з них індивідуально. Особлива увага має бути приділена учням з особливими потребами та тим, хто зустрічається зі складнощами в навчанні чи соціальному спілкуванні. [2] Важливим елементом психолого-педагогічної роботи з учнями старших класів є також сприяння розвитку їхньої самостійності та самодисципліни. Учні повинні вміти планувати свій час та контролювати власну діяльність, що допоможе їм бути успішними не тільки у навчанні, але і у майбутній професійній діяльності. [2] Також важливо звернути увагу на розвиток учнівського самоврядування та демократичного взаємовідношення між учнями та педагогами. Учні повинні мати можливість брати участь у прийнятті рішень, організації різноманітних заходів, проектів та ініціатив, що сприятиме розвитку їхньої лідерської та командної компетентності. [2] Таким чином, робота з учнями старших класів мусить бути орієнтована на створення умов для їхнього розвитку як особистості і майбутнього фахівця. Педагоги та психологи повинні допомагати учням виявляти та розвивати їхні здібності, навички та таланти, створювати умови для самовизначення та вибору майбутньої професії. [2]
Інші роботи з даної категорії: