0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

«Організація науково-дослідницької діяльності у системі методичної роботи школи як механізм підвищення компетентності учнів» (ID:923604)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 30
Рік виконання: 2022
Вартість: 700
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ І. Теоретичні аспекти організації науково-дослідницької роботи учнів у школі 6 1.1 Мета, завдання та зміст науково-дослідницької роботи учнів у школі 6 1.2 Методи й форми організації науково-дослідницької роботи учнів у школі. 10 РОЗДІЛ ІІ. Із досвіду роботи комунального закладу «Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів № 16 Харківської міської ради Харківської області імені В.Г. Сергєєва» 14 2.1. Організація методичної роботи у школі. 14 2.2. Моніторинг результативності участі учнів школи у різноманітних інтелектуальних конкурсах. 21 2.3. Методичні рекомендації щодо удосконалення організації науково-дослідницької роботи у практичній діяльності навчального закладу 27 ВИСНОВКИ 29 ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА 31
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
1.2 Методи й форми організації науково-дослідницької роботи учнів у школі. Дослідницькій діяльності людство приділяло увагу ще в сиву давнину. Давньогрецький філософ Сократ звертав увагу на дослідницький метод пізнання як спосіб розвитку природи мислення людини. Ідею дослідницької діяльності школярів підтримував відомий учений та педагог М.Пирогов, яку називав «класно-перевідним навчанням». Проблема організації науково - дослідницької діяльності учнів широко обговорюється також на сторінках фахових педагогічних видань. Надзвичайно великий внесок в розвиток дослідницької діяльності учня та вчителя зробив В.О.Сухомлинський. У багатьох своїх працях він висуває ряд ідей стосовно організації навчально-дослідницької роботи як на уроках, так і в позаурочний час. Зокрема, він пише: «Дуже важливо, щоб мислення учнів ґрунтувалося на дослідженні, пошуках, щоб усвідомленню наукової істини передувало нагромадження, аналіз, зіставлення і порівняння фактів. Спостерігаючи явища і картини природи, дитина оволодіває формами й процесами мислення, збагачується поняттями, кожен з яких сповнюється реальним змістом причинно-наслідкових зв’язків, помічених гострим зором допитливого спостерігача». Вивченням питання щодо теоретичної та практичної організації науково-дослідницької діяльності учнів у школі займалися ряд науковців, фахівців педагогіки. Звернемося до деяких із них. Г. Цехмістрова переконана, що науково - дослідницька робота є одним із найважливіших засобів підвищення якості освіти і виховання учнів, здатних творчо застосувати у практичній діяльності найновіші досягнення науково-технічного прогресу. А ще, що розвиток наукових досліджень впливає на якість навчального процесу, оскільки вони змінюють не лише вимоги до рівня знань і вмінь, а й сам процес навчання і його структуру[8]. В.Русова стверджує, що науково-дослідна робота є невід’ємною частиною загальної дидактичної системи і полягає у залучені учнів до діяльності, в ході якої вони можуть формувати своє істинні наукові інтереси. Заняття науково- дослідною роботою передбачають створення умов, які сприяють розвитку вроджених творчих здібностей, формування творчої мотивації, здатності особистості до самореалізації [7, ст.304]. На думку А. Семенової, дослідницька діяльність забезпечує учнів продуктивною та мисленнєвою діяльністю на найвищому рівні творчості, а також засвоюваність знань на рівні знань-трансформацій при ефективному проявленні творчих здібностей [8]. В організації науково-дослідницької роботи учнів виділяють певні принципи: • дослідницька діяльність учнів є наближеною до науково-дослідницької діяльності, її початком і найчастіше має продовження в подальшій науковій діяльності; • зміст дослідження обов'язково повинен поєднуватися з навчальною метою, загальними потребами суспільства та питаннями сьогодення; • наукове дослідження – безперервний процес, його не можна виконати за кілька днів; • науково-дослідницька діяльність – обов'язково керований процес. [3] Для сприяння активізації навчальної діяльності учнів виокремлюють та використовують такі методи, зокрема: • робота в малих групах (формуються навички спілкування і співпраці); • симуляція (відтворення процесів, які відбуваються у суспільстві у спрощеному вигляді); • «мозковий штурм» (знаходження кількох рішень конкретної проблеми); • дискусії й дебати (виявляють різні позиції щодо досліджуваної проблеми); • рольові ігри (допомагають виявити лідера); • анкетування, опитування, інтерв’ю (дають додаткові відомості з досліджуваної проблеми); • аналіз джерел, документів (розвивають здатність до самостійного пошуку інформації); • екскурсії, походи, експедиції (розширюють уявлення учнів про досліджуваний об’єкт); • проекти (самостійна активна робота учнів над проблемою); • масові заходи: (конкурси, конференції, предметні олімпіади). Звичайно, вибір методів роботи з організації науково-дослідницької діяльності учнів залежить від самого вчителя, його творчого потенціалу і індивідуальних особливостей учня. Основними формами організації науково- дослідницької діяльності учнів у школі є: • участь в роботі МАН України, наукових гуртках, товариствах, секціях, клубах, школах юних дослідників, творчих лабораторіях; • індивідуальна та групова робота над пошуковими та науково-дослідницькими проектами; • науково-практичні конференції, семінари, колоквіуми, наукові читання, конкурси-виставки пошукових та дослідницьких робіт; • навчальні екскурсії, експедиції, дослідницькі маршрути; • розроблення мультимедійних проектів, участь в Інтернет-олімпіадах, віртуальних дослідницьких змаганнях та конкурсах; • робота сезонних наукових шкіл, оздоровчих одно- і багатопрофільних науково-практичних таборів в канікулярний час; • самоосвітня діяльність [6]. Важливу роль в успішній науково-дослідницькій роботі учнів відіграє мотивація цієї діяльності. Ця рушійна сила на різних рівнях має різну назву - допитливість, пізнавальний інтерес, жадання знань, пристрасть тощо. Пристрасна спрямованість до галузі пізнання, настанова на творчість визначають головний напрям науково-дослідницької діяльності учня. Цілеспрямованість припускає вміння правильно організовувати й розподіляти в часі свою працю, бачити перспективу роботи, її послідовні етапи. Цілеспрямованість учнів стає особливо продуктивною, коли переростає в пристрасть. За словами К. Гельвеція, лише сильні пристрасті народжують великих людей. Успіх науково-дослідницької роботи залежить від чіткості й ефективності організації діяльності школярів. Саме організація діяльності викликає найбільші труднощі і разом з тим забезпечує упорядкованість усіх дій і успішний кінцевий результат.