Зразок роботи
Виховання і навчання учнів середньої загальноосвітньої школи відбувається в процесі навчальної роботи, позакласних та позашкільних занять. До допоміжних форм організації навчальної роботи належать заняття, які доповнюють і розвивають класно-урочну діяльність учнів. Домашня навчальна робота є однією з них, вона передбачає самостійне виконання учнями навчальних завдань поза межами уроку.
Тема курсової роботи є досить актуальною, тому що багато вчителів не приділяють належної уваги організації домашньої роботи. А навчання може бути ефективним лише за умови, якщо навчальна робота під час уроків підкріплюється добре організованою домашньою роботою учнів. Також домашня робота тісно пов'язана з уроком. Цей зв'язок полягає в тому, що пізнавальна діяльність на уроці потребує додаткової роботи: виконання вправ для застосування правил, розв'язок завдань, знаходження в підручнику відповідей на запитання вчителя тощо.
Учні по різному засвоюють знання, бо це залежить від їх індивідуальних особливостей та темпу їхньої роботи. Так як час проведення уроку обмежений, не всі учні засвоюють матеріал однаково. «Домашня робота дає можливість учневі працювати не поспішаючи, не побоюючись негативної оцінки товаришів, учителя, обирати оптимальний темп [4, с.349]». На уроках учні засвоюють матеріал поверхнево, тобто знання фіксуються лише у короткочасній пам’яті. Для того, щоб поглибити їх та перевести у довгочасну пам’ять, потрібно повторювати ці знання, виконуючи вправи, а це можливо тільки підчас виконання домашніх завдань.
Метою домашньої роботи учнів як форми організації пізнавальної діяльності школярів є розширення та закріплення знань учнів, виховання самостійності, активності, почуття обов'язку та відповідальності, здатності до самоконтролю, привчання їх до систематичної самостійної роботи. Під час виконання домашньої роботи учень засвоює нові уміння і навички, повторює навчальний матеріал, а це сприяє розширенню самостійного мислення та поглибленню знань.
Однією з важливих функцій вчителя є озброєння учнів раціональними методами самостійної роботи при виконанні домашніх завдань з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог. « Домашня робота учнів вимагає чіткої організації, планування, системи і певного керування (обсяг домашніх завдань,аналіз передбачених труднощів, види завдань, їх перевірка), що повинно сприяти підвищенню якості навчального процесу в школі [4, с.351]».
Видатні педагоги минулого, такі як Я.А. Коменський, А.Ф. Дістервег, К.Д. Ушинський, у своїх працях займалися проблемою організації домашньої роботи в педагогічній теорії і практиці.
Об’єкт дослідження: процес організації домашньої роботи учнів у середній загальноосвітній школі.
Предмет дослідження: умови успішності домашньої роботи учня.
Гіпотеза дослідження: при творчій домашній роботі відбудеться підвищення рівню навчальних досягнень учнів.
Мета курсової роботи: обґрунтувати значення домашньої роботи як виду самостійного навчання та з′ясувати умови успішності її здійснення.
Завдання:
1) поглиблене вивчення теоретичного матеріалу з обраної теми;
2) розкрити поняття і сутність домашньої роботи;
3) визначити організаційні форми домашньої роботи;
4) розглянути вимоги до організації домашньої роботи учнів.
Для виконання цієї курсової роботи використовувались теоретичні і емпіричні методи дослідження.
Теоретичні методи дослідження: аналіз літератури з педагогіки, дидактики і методики.
Емпіричні: педагогічні спостереження, педагогічний експеримент.
Структура й обсяг курсової роботи обумовлені логікою наукового пошуку. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел ... Загальний обсяг роботи – 30 сторінок.