«ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПІДХІД У ПРОЦЕСІ ВИХОВАННЯ ПІДЛІТКІВ ТА ІНДИВІДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВАЖКОВИХОВУВАНИХ ПІДЛІТКІВ» (ID:924057)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП………………………………………………………………………….……3
РОЗДІЛ 1. Сутність індивідуального підходу у вихованні…………………….…5
1.1 Індивідуальний підхід як умова забезпечення ефективності процесу виховання…………………………………………………………………………….5
1.2 Особливості виховання дітей підліткового віку…………………………….....8
1.3 Медотика індивідуальної роботи………………………………………………11
1.4 Індивідуальні форми виховної роботи………………………………………...13
РОЗДІЛ 2. Умови, що забезпечують подолання важковиховуваності учнів…...15
2.1 Причини відхилень у поведінці неповнолітніх………………………………15
2.2 Індивідуально – психологічні особливості важковиховуваних підлітків…..16
2.3 Програма вивчення особистості важковиховуваного учня………………….17
Висновки……………………………………………………………………………20
Список використаних джерел…………………………………………………..…23
Зразок роботи
На сьогоднішній день актуальною проблемою дослідження є вивчення індивідуального підходу у процесі виховання та навчання школярів. Так, проблемою індивідуального підходу були присвячені роботи К. Д. Ушинського, Н. К. Крупської, Я.А. Коменського. Зокрема, у руслі індивідуального підходу в процесі виховання важковиховуваних підлітків займайся А.С. Макаренко,
В.О. Сухомлинський, В.Г. Баженов.
Індивідуальний підхід включає в себе розвиток творчої особистості, яка б володіла високим рівнем розвитку наукової, загально пізнавальної, естетичної, моральної культури в оптимальному поєднанні з іншими принципами виховного процесу. Все це слугувало обранням теми нашого дослідження, яке спрямоване на певну категорію учнів – це підлітки. Вони є специфічною, соціально активною та перспективною категорією суспільства. На них покладають великі надії, бажаючи бачити їх в близькому майбутньому в науці, промисловості, культурі, досягнення цього буде не можливим без реалізації індивідуального підходу в навчанні та вихованні учнів.
Об`єктом виховання є індивідуальний підхід в процесі виховання підлітків.
Предметом дослідження є особливості реалізації індивідуального підходу в вихованні підлітків.
Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні та вивченні досвіду корифеїв теорії виховання у руслі індивідуального підходу в процесі виховання підлітків.
Завдання дослідження:
1) Розглянути індивідуальний підхід як умову забезпечення ефективності процесу виховання;
2) Розглянути особливості виховання дітей підліткового віку та індивідуально – психологічні особливості важковиховуваних підлітків;
3) Розкрити медотику і форми індивідуальної роботи;
4) Виявити причини відхилень у поведінці неповнолітніх та умови, що забезпечують подолання важковиховуваності учнів.
В концепції основи програми національно-державного виховання зазначено, що найвищою «метою виховного процесу є формування людської особистості, фізично розвиненої і здорової, з багатими почуттями, глибокими розумовими – інтелектуальними можливостями та універсально-широкими інтересами».[14]
Всі ці «побажання» вчитель повинен урахувати в виховному процесі, а також при індивідуальному підході в вихованні підлітків.
Кононенко П.П. в розділі «Основні коцептуальні засади» зазначав, що «найголовнішим завданням суспільства завжди було, є і буде виховання поколінь гуманістів і патріотів, для яких найвищим ідеалом є єдність особистих та національно-державних інтересів». [14]
Інші роботи з даної категорії: