Зразок роботи
У статті розглядається визначення та сутність асоціативного методу (МАС), а також його значення, зокрема, для навчання іноземної мови дітей з психофізичними особливостями та інклюзивного навчання в цілому. Висвітлено основні вміння, які розвиває дана методика при вивченні іноземної мови дітьми з психофізіологічними вадами. Описано переваги та недоліки використання цього методу в інклюзивному класі. Проаналізовано можливості об’єднань для вирішення проблем у навчальному процесі студентів з особливими потребами.
МАС – це метод живого навчання, ігровий метод, це мова рухів, жестів, міміки. Це дозволяє дитині пізнавати світ через спілкування та гру. Головною перевагою цього методу є його ігрова форма, адже під час гри дитина вчиться і не втомлюється. Метод розвиває навички студентів, активізує їх увагу, покращує запам'ятовування, стимулює нові оригінальні ідеї та значущі зв'язки. MAС в основному зосереджена на вивченні іноземної лексики. Це не вимагає спеціальних технологій.
Методика дає можливість використовувати в процесі вивчення іноземних мов аналізатори зору, слуху, мовлення та моторики, щоб студенти з психофізичними розладами могли компенсувати частину своїх вад. Розвиває образне мислення, дозволяє складний навчальний матеріал перетворити на простий, а нудний – на цікавий. При використанні MAС учні та вчителі є рівноправними учасниками навчального процесу, можуть проявляти свою фантазію, висловлювати власні ідеї, бути постійно в русі.
Під час тренування за допомогою гри можна повторити словниковий запас теми, організувати на уроці розслаблюючу атмосферу, активізувати знання дітей, навчити їх використовувати активний словник у різних мовленнєвих ситуаціях, розвивати творчі здібності дітей. Учитель повинен докласти великих зусиль для створення зручного середовища, в якому учні, не напружуючись, легко засвоюють великий обсяг навчального матеріалу. МАС є одним із найефективніших способів семантизації лексичних одиниць, який допомагає вирішити одну з головних проблем навчання іноземної мови – зберегти мовний матеріал у пам’яті дитини.
Ключові слова: інклюзивна освіта, метод асоціативних символів, аналізатори, діти з психофізичними порушеннями, гра, іноземна мова.