0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Громадські роботи та виправні роботи, відмінність між ними (ID:1018700)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Право, юридичні
Сторінок: 36
Рік виконання: 2021
Вартість: 340
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………………….3 РОЗДІЛ 1. ПОНЯТТЯ, ОЗНАКИ ТА СИСТЕМА ПОКАРАНЬ ЗА КРИМІНАЛЬНИМ ПРАВОМ УКРАЇНИ…………………………………………………………………………....5 РОЗДІЛ 2. ПОНЯТТЯ І СУТНІСТЬ ГРОМАДСЬКИХ РОБІТ……………………………………………………………………………….13 РОЗДІЛ 3. ПРИЗНАЧЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ РОБІТ ЯК ВИДУ ПОКАРАННЯ…………………………………………………………………..….16 РОЗДІЛ 4. ПОНЯТТЯ І СУТНІСТЬ ВИПРАВНИХ РОБІТ…………………………………………………………………………...…..22 РОЗДІЛ 5. ПРИЗНАЧЕННЯ ВИПРАВНИХ РОБІТ ЯК ВИДУ ПОКАРАННЯ…………………………………………………………………...…23 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………......30 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………………………………………...……….32
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………………….3 РОЗДІЛ 1. ПОНЯТТЯ, ОЗНАКИ ТА СИСТЕМА ПОКАРАНЬ ЗА КРИМІНАЛЬНИМ ПРАВОМ УКРАЇНИ…………………………………………………………………………....5 РОЗДІЛ 2. ПОНЯТТЯ І СУТНІСТЬ ГРОМАДСЬКИХ РОБІТ……………………………………………………………………………….13 РОЗДІЛ 3. ПРИЗНАЧЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ РОБІТ ЯК ВИДУ ПОКАРАННЯ…………………………………………………………………..….16 РОЗДІЛ 4. ПОНЯТТЯ І СУТНІСТЬ ВИПРАВНИХ РОБІТ…………………………………………………………………………...…..22 РОЗДІЛ 5. ПРИЗНАЧЕННЯ ВИПРАВНИХ РОБІТ ЯК ВИДУ ПОКАРАННЯ…………………………………………………………………...…23 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………......30 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………………………………………...……….32 ВСТУП Актуальність теми. Питання застосування таких альтернативних позбавленню волі видів покарань, як виправні і громадські роботи, в умовах демократизації українського суспільства й побудови правової держави набувають особливого значення й відрізняються підвищеною актуальністю. Теоретичні і практичні проблеми застосування альтернатив позбавленню волі, до яких належать виправні і громадські роботи, багатоаспектні. У зв'язку з цим неабияке значення надається кримінальним аспектам застосування цих альтернативних видів покарань. Разом із тим вбачаються марними будь-які пропозиції щодо вдосконалення порядку та умов їх виконання без аналізу історичних і соціально-економічних передумов поширення практики застосування цих покарань в Україні, оскільки без цього неможливе поширення альтернатив позбавленню волі у вітчизняній практиці і у міжнародних правових актах, що стосуються проблеми дослідження. Стан наукового дослідження. У різні часи над дослідженням проблем виконання виправних робіт працювало чимало відомих науковців. Серед них: А.П. Базунова, В.Я. Богданов, І.О. Бушуєв, В.І. Гуськов, О.С. Михлін, М.О. Стручков, І.В. Шмаров та ін. Проте їх роботи здебільшого виконувалися ще в радянський період і відображали зміст виправних робіт з точки зору соціалістичних догм і поглядів. Проблемами застосування і виконання покарань, не пов’язаних з позбавленням волі, у тому числі досліджуваних видів покарань, за роки незалежності України в наукових працях торкалися такі провідні вчені, як Л.В. Багрій-Шахматов, Ю.В. Баулін, М.І. Бажанов, І.Г. Богатирьова, І.А. Вартилецька, Н.О. Гуторова, В.М. Дрьомін, М.І. Мельник, Л.П. Оніка, М.В. Романов, В.М.Трубніков, В.І. Тютюгін, В.В. Сташис, А.Х. Степанюк, М.П. Черненок. Виправні і громадські роботи – це альтернативні позбавленню волі покарання. Тому поширення практики їх застосування сприяє скороченню чисельності тюремного населення України на засадах, що відповідають міжнародним стандартам поводження із засудженими, серед яких найважливішими є принципи поважання прав та свобод людини і гуманізму. Вони найповніше втілюються саме в зазначених видах покарання. Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є вивчення теоретичних аспектів виправних і громадських робіт, їх змісту й характерних рис, порядку й умов їх виконання, встановлення відмінності між ними. Для досягнення мети були поставлені наступні завдання: - розкрити поняття ознаки та систему покарань за кримінальним правом України; - з урахуванням сучасного розуміння сутності альтернативних покарань установити місце й роль виправних і громадських робіт у системі кримінальних покарань і відрізнити особливості їх виконання; - надати розгорнуту характеристику поняття, порядку й умов виконання-відбування досліджуваних видів покарань; Об’єктом дослідження є вивчення поняття громадські та виправні роботи, визначення відмінностей між ними. Предмет дослідження складають: покарання у виді виправних і громадських робіт, а також існуючі відмінності між ними. Методи дослідження. Методологічною основою курсової роботи є загальнонауковий діалектичний підхід, застосування якого дозволило розкрити природу й застосування таких альтернативних позбавленню волі видів покарань, як виправні і громадські роботи. За допомогою системно-структурного методу були здійснені обробка й узагальнення одержаного емпіричного матеріалу. Нормативною базою курсової роботи є Конституція України [9], чинне законодавство [8-12], укази Президента України, нормативні акти Кабінету Міністрів України,відомчі нормативні акти, що регулюють питання виконання покарань у виді громадських і виправних робіт, постанови Пленуму Верховного Суду України та ін. РОЗДІЛ 1. Поняття, ознаки та система покарань за кримінальним правом України Закон оголошує поведінку людини кримінальним правопорушенням, якщо вона є настільки руйнівною, що потребує втручання держави. Будь-яке кримінальне правопорушення породжує кримінальну відповідальність. Конкретною формою реалізації цієї відповідальності є покарання того, хто вчинив неправомірне діяння у формі кримінального правопорушення, шляхом застосування до нього певної, передбаченої законом санкції. При цьому санкція кримінального закону потрібна не лише як спонука до покори, а й як певною мірою гарантія того, що ті, хто добровільно виконують вимоги закону, не ставатимуть жертвами злочинців. Загальне визначення покарання дано в ч. 1 ст. 50 ККУ, за якою «покарання є заходом примусу, що застосовується від імені держави за вироком суду до особи, визнаної винною у вчиненні кримінального правопорушення, і полягає в передбаченому законом позбавленні та обмеженні прав і свобод засудженого» [11]. Характерними ознаками покарання вважаються: 1. Покарання — це осуд винного і його діянь судом від імені держави, пов’язаний із заходами державного примусу. Примусовість покарання означає, що з моменту набрання обвинувальним вироком законної сили засуджений зобов’язаний фактично перетерпіти обмеження певних прав і свобод, що становить зміст конкретного покарання, а відповідні державні органи зобов’язані виконати вирок суду, тобто реально застосувати призначене засудженому покарання. Покарання за цими його особливостями відрізняється від інших заходів впливу, передбачених Кримінальним кодексом, що не є покаранням, а саме: примусові заходи виховного характеру (ч. 1 ст. 97 ККУ[11]) та примусові заходи медичного характеру (ст. 94 ККУ[11]). Такі заходи не мають карального, репресивного характеру, не містять осуду вчиненого і самої особи від імені держави. їх змістом є виховання або лікування у відповідних для цього закладах. 2. Покарання призначає лише суд в обвинувальному вироку від імені держави. Призначення покарання лише за вироком суду є конституційним принципом. За положеннями ст. 124 Конституції України, правосуддя в Україні здійснюють виключно суди [9]. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються. Покарання призначається лише за вчинення того діяння, яке визначено кримінальним законом як кримінальне правопорушення (ч. 1 ст. 11 ККУ[11]). Лише порушення кримінального закону тягне за собою примусовий захід, яким є покарання. Такий захід не може бути застосований щодо інших правопорушень (цивільних, адміністративних тощо). Покарання призначається відповідно до переліку його видів (ст. 51 ККУ[11]) і розмірів (ст. 53–63 ККУ[11]). Лише в межах переліку видів покарання та розмірів кожного виду покарання суд має право визначити строки і режим покарання, встановити кількісні, а в ряді випадків і якісні межі застосування покарання до особи, винної у вчиненні кримінального правопорушення. Покарання призначається лише особі, винуватій у вчиненні кримінального правопорушення. Згідно з ч. 1 ст. 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вина не буде доведена в законному порядку і встановлена обвинувальним вироком суду[9]. Це положення Конституції закріплено у ч. 2 ст. 2 КК[9,11]. Вина особи є однією з ознак суб’єктивної сторони складу кримінального правопорушення. Покарання полягає в передбаченому кримінальним законом позбавленні та обмеженні прав і свобод засудженого. Покарання завжди завдає злочинцеві моральні страждання і позбавляє його певних благ, прав і свобод чи обмежує їх. Покарання має особистий характер і застосовується лише до фізичної особи, яка вчинила кримінальне правопорушення, і не може застосовуватися до юридичних осіб, його не можна перекласти на батьків або близьких родичів злочинця. Покарання породжує судимість. Це ознака, за якою особа визнається такою, що має судимість, з дня набрання чинності обвинувального вироку і до погашення або зняття судимості. Судимість особи має деякі негативні наслідки для такої особи після відбуття нею покарання. Покаранню властиві й деякі інші ознаки загального характеру, які не визначені в ККУ, зокрема: а) примусова сила кримінального закону в частині визначення меж покарання має передумовою визнання її широкими верствами населення; інакше кажучи, визнання авторитету кримінального закону всіма тими, кому він адресований, та його спроможність гарантувати спокій людині та безпеку держави і суспільства. Закон діє лише тоді, коли спирається на заінтересованість і підтримку його широким загалом суспільства; б) покарання — це негативна оцінка і осуд винного та його діяння судом від імені держави; в) покарання має бути справедливим, тобто відповідати тяжкості вчиненого кримінального правопорушення і безпеці самого злочинця, незалежно від його становища в суспільстві. Перед кримінальним законом і судом усі мають бути рівними. Покарання має задовольнити вимоги потерпілого від кримінального правопорушення. Засуджений зобов’язаний перетерпіти ті позбавлення й обмеження, що пов’язані з застосуванням до нього покарання. При цьому має бути забезпечений належний захист його законних прав і свобод. Мета покарання (ч. 2 ст. 50) - кінцевий результат, якого прагне досягнути держава засобами кримінальне правового впливу. Вона проявляється у чотирьох площинах: • кара щодо засудженого; • виправлення засудженого; • запобігання вчиненню засудженим нового кримінального правопорушення; • запобігання вчиненню кримінальних правопорушень іншими особами. Кара щодо засудженого здійснюється завжди, коли застосовується покарання. Важливо, щоб вона відповідала принципові справедливості. Три інші прояви мети покарання с бажаними, але досягаються не завжди. Доказом цього є численні випадки вчинення злочину повторно особами, що вже відбули покарання за вчинений злочин, а також зростання злочинності. Виправлення засудженого - це такі зміни його особи, які роблять його безпечним для суспільства, характеризують його схильність до правомірної поведінки, поваги до правил і традицій людського співжиття. Запобігання вчиненню злочинів іншими особами - це так зване загальне запобігання злочинів. Застосовуючи покарання до засудженого, суд таким чином констатує, що відповідні діяння є суспільне небезпечними і всі особи зобов’язані уникати їх вчинення. Сама можливість караності таких діянь виступає засобом стримування осіб, схильних до кримінально-протиправної поведінки. Конституція України визначає, що кожен має право на повагу до його гідності і ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню[9]. Тому покарання не має на меті завдати фізичних страждань або принизити людську гідність, хоча засуджений, відбуваючи покарання, відчуває певний дискомфорт і переживає, відповідно до виду покарання, страждання морального характеру. Під системою покарань слід розуміти встановлений кримінальним кодексом і обов'язковий для суду вичерпний перелік видів покарань, розташованих у певному порядку за ступенем їх суворості.