Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Процес становлення України як демократичної правової держави тісно пов’язаний із забезпеченням законності й правопорядку в такій важливій сфері державних інтересів як оподаткування підакцизних товарів та їх обіг. Галузь виробництва та обігу алкогольних напоїв і тютюнових виробів в Україні за своєю прибутковістю для державного бюджету посідає одне з чільних місць.
Історія свідчить про те, що злочинність впливає на різні сфери соціально-економічних відносин у будь-якому суспільстві. Протягом останніх років такий вплив значно посилився у сфері господарської діяльності, зокрема, на виробництво й обіг спирту, алкогольних напоїв, тютюну та тютюнових виробів. Криміналізація цієї високоприбуткової галузі господарської діяльності насамперед пояснюється втратою державної монополії на виробництво й обіг алкогольної продукції.
У науці адміністративного права адміністративна відповідальність розглядається як правило, як накладення уповноваженим органом чи посадовою особою на правопорушників адміністративних стягнень, які виступають одним із видів юридичної відповідальності. Її підставою є адміністративне правопорушення.
Адміністративна відповідальність у податковому законодавстві є одним із проявів владно-майнового методу застосування імперативних норм податкового права, що має на меті – спонукати платників податків суворо,
повно й у термін виконувати свої обов’язки щодо формування державного і місцевих бюджетів, тому що від цього залежить стійкість фінансової системи, а отже, економічна, політична, соціальна стабільність суспільства і розвиток економіки України.
Одним із правопорушень, за яке встановлена адміністративна відповідальність, згідно зі статтею 177–2 Кодексу України про аміністративні правопорушення, є виготовлення, придбання, зберігання або реалізація фальсифікованих алкогольних напоїв або тютюнових виробів.
Вона містить дві частини. В її першій частині говориться про виготовлення, придбання або зберігання з метою реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, а також виготовлення, придбання або зберігання з метою реалізації або використання за призначенням обладнання для вироблення фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів. Ці дії тягнуть за собою накладення штрафу від 10 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією фальсифікованих алкогольних напоїв, тютюнових виробів та обладнання для їх вироблення. У другій частині йдеться про реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, а також обладнання для їх вироблення. Ці дії тягнуть за собою накладення штрафу від 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією фальсифікованих алкогольних напоїв, тютюнових виробів та обладнання для їх вироблення. Кодекс України про адміністративні правопорушення було доповнено цією статтею згідно із Законом України від 20.04.2000 р. № 1685-Ш.
Відповідно до економних показників спирт, алкогольні напої є стратегічною продукцією для економіки будь-якої держави. З огляду на те, що в Україні існує значний потенціал у спиртовій, лікеро-горілчаній, виноробній галузях, представники організованої злочинності завжди були зацікавлені, поряд з незаконним обігом зброї і наркотиків, сферою обігу цих підакцизних товарів. Тому одним з головних завдань держави загалом і правоохоронних органів зокрема є створення умов для безпечного та прозорого функціонування підприємств цієї галузі господарських відносин, а також налагодження ефективного контролю за їх діяльністю.
Законодавство України, що регламентує діяльність у сфері обігу підакцизних товарів, зокрема, алкогольних напоїв, є досить суперечливим.
Результати аналізу податкового законодавства зазначеної сфери свідчать про цілу низку розбіжностей між нормативними актами, які вже давно потребують ревізії та відповідних змін.
Ступінь вивчення проблеми. Оперативно-розшукові та кримінологічні проблеми запобігання злочинам у сфері незаконого виробництва та реалізації алкогольних напоїв, відображені у працях : П. П. Андрушко, Ю. В. Баулін, В. І. Борисов, П. А. Воробей, В. В. Голіна, Н. О. Гуторова, І. М. Даньшин, О. М. Джужа та ін.
Метою дослідження є розробка заходів по організації оперативно-розшукових заходів по документуванню діяльності осіб, що здійснюють незаконне виробництво та реалізацію алкогольних напоїв.
Мета зумовила постановку і необхідність вирішення таких завдань:
Вивчити суть оперативного документування та особливості оперативно-розшукових заходів у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв;
Дослідити кримінально-правові ознаки злочинів у сфері обігу алкогольних напої;
Описати особливості документування злочинів при виявленні фальсифікації алкогольних напоїв;
Виявити заходи щодо запобігання злочинам, що вчиняються у сфері обігу алкогольних напоїв.
Об’єкт дослідження – правові відносини, що регулюють оперативно розшукові заходи по документування осіб у сфері обігу підакцизних товарів, зокрема, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Предмет дослідження – правові норми документування злочинної діяльності осіб, що здійснюють незаконне виробництво та реалізацію алкогольних напоїв.
Методи дослідження. Діалектичний метод, історичний та історико-порівняльний методи, конкретно-соціологічні методи збору, узагальнення й аналізу статистичної інформації.