Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність даного курсового завдання надзвичайно важлива для вивчення, оскільки правове виховання та культура тісно переплітаються з усіма аспектами соціального виховання: моральним, політичним, естетичним тощо, і можуть бути визначені як "побічні аспекти" права, пов'язані з ним та вплетені в сферу правового виховання та культури.
Перехід до ринкових відносин викликав потребу у правовій освіті керівників, фахівців та посадових осіб комерційних підприємств. Правова освіта для посадових осіб націлена не лише на засвоєння мінімального обсягу правових знань, але й на вміння розуміти та використовувати їх: кожне управлінське рішення повинно відповідати "духу" і "букві" закону.
Правова культура суспільства є специфічним виявом загальної культури та включає систему цінностей, досягнутих людством у сфері права, яка відображає правову реальність даного суспільства.
Серед ключових правових цінностей належать активність суб'єктів права в правовій сфері, добровільне виконання вимог правових норм, реальність прав та свобод громадян, ефективне правове регулювання, якісні закони, вдосконалена юридична техніка, розвинена правова наука, юридична освіта, результативна юридична практика та стійкий правопорядок. Сукупність цінностей, що дійсно функціонують у суспільстві, отримала назву "правова реальність", яка структурно збігається з поняттям "правова система".
Правова культура відображає різноманітні аспекти правової реальності (правової системи): структурно-функціональний, який розкриває статичний (структурний аспект) та динамічний (функціональний аспект) виміри правової культури. Структурний аспект (статика) відображає її склад та внутрішню організацію, тоді як функціональний аспект (динаміка) охоплює виникнення, розвиток та взаємодію елементів правової культури між собою та з іншими суспільними феноменами, насамперед моральною, політичною та іншими культурами; аксеологічний (ціннісний), який розкриває систему цінностей, що були створені у ході суспільного розвитку та накопичені в сфері права. Це все, що відноситься до правового прогресу.
Функції правової культури — це основні напрямки осягнення правових цінностей — вітчизняних і світових.
Показником правового прогресу є високий рівень правової культури. Рівень розвитку правової реальності як особливої системної якості і є правовою культурою. Правова культура в кожен даний момент «присутня» у кожній даній крапці правової реальності, не збігається з нею цілком, але існує в ній як складова частина, здатна виступати у вигляді показника (характеристики) рівня розвитку цієї реальності.
До періоду незалежності України під поняттям правової культури зверталась увага на суб'єктивно-психологічних аспектах, таких як освідомлення особою законодавства та зрозуміння змісту і спрямованості законів. В цьому контексті велика увага не була приділена світовій культурній теорії та основам правової культури, як для суспільства в цілому, так і для окремих осіб.
Об’єктом дослідження є населення України та процес формування їх правової культури та правового виховання.
Предметом даної роботи є рівень правового виховання громадян України, їхній внесок у правовий виховний процес, а також зміст, організаційні форми та методи формування правової культури в суспільстві.
Метою є встановлення взаємозв'язку між загальною освітою та правовою культурою, дослідження чинників, які впливають на зміст сучасної правової культури, аналіз факторів, що сприяють розвитку правової освіти, а також виявлення проблем у формуванні правової культури громадян у процесі демократизації суспільства.
У процесі виконання курсової роботи було використано різні теоретичні методи, такі як аналіз, синтез, порівняння та класифікація. Під час дослідження було також враховано деякі емпіричні методи, зокрема, педагогічне спостереження та аналіз передового педагогічного досвіду.
У роботі було використано наукові праці відомих дослідників даної теми, таких як В. Сальников, Я. Лазаренко, В. Тацій, В. Медведєв, О. Головченко та інші.
Робота структурована наступним чином: перший розділ присвячений аналізу структури, змісту та особливостей формування механізмів правової культури. Другий розділ розглядає питання правового виховання, описуючи різні аспекти цього процесу. Третій розділ акцентує на актуальних проблемах формування правової культури в сучасному суспільстві; в цьому розділі надаються приклади та методи вирішення цих проблем. У висновках підсумовується роль правової культури та правового виховання в будівництві національно-демократичної та правової держави.
Завдання включають:
детальний аналіз поняття, ознак та функцій правової культури;
визначення мети та основ правового виховання;
опис процесу становлення правової культури громадян.