ЗАХИСТ ЧЕСТІ ТА ГІДНОСТІ ГРОМАДЯН (ID:127638)
Зміст
ПЛАН
Вступ …………………………………………………………………………….…3
Розділ 1. ПОНЯТТЯ ОСОБИСТИХ НЕМАЙНОВИХ ВІДПОСИН
НЕЗВ’ЯЗАНИХ ІЗ МАЙНОВИМИ……………………………….…..5
1.1. Історія розвитку права на захист честі та гідності………………...5
1.2. Сутність та захист особистих немайнових прав……………….….8
1.3. Честь і гідність як правові категорії……………………………….11
Розділ 2. ЗАХИСТ ЧЕСТІ ТА ГІДНОСТІ ГРОМАДЯН………………………..16
2.1. Поняття цивільно-правового захисту, охорони честі та гідності..16
2.2. Відшкодування моральної шкоди………………………………….24
Висновок…………………………………………………………………………...28
Cписок використаної літератури………………………………………………....30
Додаток
Зразок роботи
1.1. Історія розвитку права на захист честі та гідності
Право на честь і гідність громадян є конституційним. Людина, її життя і здоров'я, честь та гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, — проголошується в ст. З Основного Закону.
Право на честь та гідність — складова інституту права немайнових благ сучасного цивільного права. Ці важливі духовні немайнові блага втілені у самій особистості. Вони визначають добре ім'я людини.
У своєму історичному розвитку ці правові категорії не були закріплені в законодавстві і часто порушувалися. На перших етапах формування приватного права, немайновим правам особи не приділялося суттєвої уваги, а такі категорії як честь та гідність взагалі ніде не згадувалися.
Вже в Російській імперії використовується конструкція групової, родинної честі, згідно з якою вважалося, що порушення певних правил поведінки ганьбить честь всієї родини. Поняття честі було пов’язано з родом, походженням, розглядалось як привілей дворянства, хоча селяни були безправними.
До окремих питань закріплення немайнових прав звертався видатний цивіліст І.О. Покровський (1868-1920). Досліджуючи питання про те, яким має бути право, що відповідає сутності і природі людини, він звертав увагу на те, що ще представники старої природно-правової школи – Гуго, Гроцій, Томазій, Вольф – побудували вчення про права особистості, стверджуючи що з народженням людина набуває природне право на захист життя, свободи та гідності. В Австрійському цивільному кодексі окремим параграфом було визначено: «Кожна людина має природжені права, що диктуються самим розумом і внаслідок цього вона має поважатись як особистість» .
Проте у першій половині ХІХ ст. на зміну природно-правовій доктрині прийшло «реалістичне» вчення, згідно з яким суб’єктивне немайнове право
в особи може виникнути лише в разі порушення закону, посягання на її життя або недоторканість. І тільки тоді виникає право на відкшодування.
Інші роботи з даної категорії: