Комерційна концесія за Господарським правом. (ID:149942)
Зміст
1. Вступ
2. Правові особливості відносин комерційної концесії (франчайзингу)
3. Договір комерційної концесії та його істотні умови
4. Порівняльна характеристика договору франчайзингу із суміжними видами договорів.
5. Висновки
6. Використана література.
Зразок роботи
Історія виникнення відносин франчайзингу бере свій початок з 1851 року, коли відома компанія швейних машин Зінгера укладала з дистриб'юторами товару письмовий договір на передачу франшизи, за яким передавалося право на продаж і ремонт швейних машинок на певній території Сполучених Штатів Америки. Сучасний франчайзинг досяг свого авторитету вже у 1898 році, коли компанія «Дженерал моторс» почала використовувати франчайзингове дилерство. У 1945 році Рей Крок, майбутній засновник компанії Мак Дональдс, зацікавився причинами популярності одного невеликого ресторану в Сан-Бернардіно на Заході США. В результаті він звернувся до власників успішного ресторану і незабаром отримав ліцензію на право купівлі-продажу таких же ресторанів. У 1955 році Рей Крок заснував компанію Мак Дональдс Систем, яка є родоначальником франчайзингу бізнес формату, тобто франчайзингу в його сучасному вигляді, коли разом з франшизою передається ціла система ведення бізнесу.
В Україні при таких комерційних відносинах застосовується тотожній договір «комерційна концесія». Комерційна концесія є порівняно новим для України договором, що одержує останнім часом все більш широке поширення. Франчайзинг в Україні впродовж останніх років розвивається швидкими темпами. За різними оцінками, в Україні налічується від 80 до 120 франчайзингових мереж. Широке поширення франчайзингу та його активне використання у багатьох країнах світу зумовлюють необхідність його застосування з метою подолання інвестиційної кризи і створення сприятливих умов для розвитку малого підприємництва, що свідчить про актуальність розвитку в Україні цього способу здійснення бізнесу. [3]
Діяльність на умовах франчайзингу - відносно не нове явище для вітчизняного бізнесу, але, як підкреслюють експерти - надзвичайно перспективне. Це той ефективний інструмент, який дасть можливість національним учасникам ринкових відносин розширити межі своєї підприємницької діяльності, запозичити досвід іноземних партнерів, а також навчить адаптуватися до постійно мінливим умовами ділового середовища. [4]
Головною умовою успішного розвитку франчайзингу в Україні є вдосконалювання законодавчої бази, що стосується усіх аспектів регулювання франчайзингових відносин. Основними напрямки вдосконалювання законодавчої бази розвитку франчайзингу в Україні є:
1) вдосконалення законодавства щодо правових форм урегулювання передачі прав на використання об’єктів інтелектуальної власності, у першу чергу, засобів індивідуалізації підприємців і їхньої продукції;
2) удосконалювання норм глави “Комерційна концесія” нового ЦКУ;
3) розробка й прийняття спеціального закону про франчайзинг. [5]
Інші роботи з даної категорії: